Beginnend kiter zoekt mede kiters omgeving Zoetermeer!

PokkiePok

Geen avatar

Berichten: 13
Maart 13, 2014, 22:12:18
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Mijn naam is Yoeri, 27 jaar en kom zoals de titel doet vermoeden uit Zoetermeer.
Ik heb in 2012 mijn IKO certificaat in Thailand gehaald en heb direct bij thuiskomst mijn gear aangeschaft.

Het kite virus heeft mij sindsdien gegrepen en heb al aardig wat uurtjes op het strand doorgebracht om alles onder de knie te krijgen. Mijn voorkeur gaat uit naar binnenwater zoals de Zandmotor of strand horst.

Waar ik momenteel tegen aan loop is de waterstart en meters maken, daarom zou ik graag een beroep willen doen op een ervaren kiter die mij dit zou willen leren en nog wat advies kan geven. Ik denk dat dit in een dag te realiseren is.

In ruil hiervoor stel ik voor dat wij hierna een tweetal dagen (samen te bespreken) gaan kiten en  wij dit met mijn auto doen. Benzinekosten voor mijn rekening.

Ik ben erg benieuwd naar de reacties!

Groeten,
Yoeri
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #1 Maart 13, 2014, 22:35:35
edit2Rapporteer  
Beste Yoeri, mocht deze oproep niet werken, rij dit weekend naar Oostvoorne autostrand. Kun je heel goed oefenen en mensen willen ook vast wel een tip geven als je dat vraagt. Nog slimmer is het misschien om een paar uur prive les te nemen. Kost je wat geld maar daarmee heb je wel iemand die je een paar uur echt begeleid. Rachid (kitesurfschool challenge) is volgens mij al weer begonnen maar misschien anderen ook wel. Suc6.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #2 Maart 13, 2014, 22:46:43
edit2Rapporteer  
Oostvoorne is inderdaad een top lokatie. Ben er zelf ook vaak. Komende twee weekends zal ik er niet zijn. Ben dan lekker naar de sneeuw. Zelf kom ik uit Gouda.
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #3 Maart 13, 2014, 23:19:36
edit2Rapporteer  
Denk dat je op iedere spot wel kan vragen om wat tips en tricks. Beheers je wel de basis (veiligheid) principes en kite ? Verwacht van wel gezien de IKO certificering.

Heb je in Thailand wel je eerste meters kunnen maken? Of waarbij gaat het precies mis?
PokkiePok

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #4 Maart 14, 2014, 00:22:44
edit2Rapporteer  
Hoi Bluecupra,

De veiligheidtechnieken beheers ik inderdaad dat is niet het obstakel.
Waar ik moeite mee heb daar het alweer even geleden is, is de waterstart en meters maken. Ook upwind varen ervaar ik als lastig.

Ik vertrek in mei naar Leucate, Frankrijk en hier wil ik gewoon lekker mijn ding kunnen doen vandaar mijn vraag op dit forum.

Uiteraard zie ik dit ook als een kans om mede kiters te ontmoeten om daarna vaker te kiten.
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #5 Maart 14, 2014, 09:34:03
edit2Rapporteer  
Hoi Youri,
Wij (co en hans) zitten regelmatig op de plas bij de zandmotor; af en toe gaan er nog 2 mee.
kan wel een brul geven wanneer wij gaan.
Niet dat wij van die geweldige kiters zijn, maar zullen je in elk geval op weg kunnen helpen.

gr.
hans
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #6 Maart 14, 2014, 14:55:12
edit2Rapporteer  
Zandmotor is een super plek om te kiten! Ga er zelf ook graag heen. ThumpsUp er is altijd wel iemand die je kite aan wil pakken.
PokkiePok

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #7 Maart 15, 2014, 00:00:59
edit2Rapporteer  
Hoi Youri,
Wij (co en hans) zitten regelmatig op de plas bij de zandmotor; af en toe gaan er nog 2 mee.
kan wel een brul geven wanneer wij gaan.
Niet dat wij van die geweldige kiters zijn, maar zullen je in elk geval op weg kunnen helpen.

gr.
hans

Hoi Co / Hans, dat klinkt positief! Laat anders even een privé bericht achter met je telefoonnummer dan kunnen we zeker meeten. Ook uit Zoetermeer?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.