Zwemvest en helm nodig in de golven en rif??? Sumbawa indonesie

Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
April 13, 2014, 21:41:09
edit2Rapporteer  
In oktober ga ik naar Sumbawa. Je hebt daar giga golven en rif. Nu wordt er aangeraden om met zwemvest, schoentjes en helm te kiten, maar zelf vind ik dit nogal overdreven. Heeft iemand ervaring met  beide elementen en kan die mij wellicht aanbevelen wat echt noodzakelijk is. Schoentjes snap ik, maar zwemvest en helm zie ik t nut niet zo van in. Graag jullie visie hierop...en mochten jullie t nut hier wel van zien, dan hoor ik graag waarom en wat dan een prettig zwemvest is in combinatie met heuptrapeze en hoeveel liter drijfvermogen deze dan moet hebben. Zelf weeg ik 90kg...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 April 14, 2014, 12:29:50
edit2Rapporteer  
Probeer alleen met hoog water de golfjes af te rijden, tij verschil is daar ongeveer een M... Dus het verschil tussen een paar schaafwonden of dikke snij wonden van een crash zit m in dat ene meter. Heb zelf geen ervaring met sumbawa maar weet wel dat er tij verschil is. Ben in de Filippijnen op m'n bek gegaan onder een golf op een rif... Ik was heel blij dat t met hoog water was, ik kwam er dus ook met schaaf wonden er van af.
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #2 April 14, 2014, 13:44:01
edit2Rapporteer  
Impactvest (ipv zwemvest) en helm beschermen je wat meer tegen t rif. Helm is eigenlijk met waveriden sowieso wel aan te raden, waveboardje stuitert meestal wat meer op de golven dan een twintipje.
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #3 April 15, 2014, 17:48:46
edit2Rapporteer  
Nou is t geluk dat ik een ocean rodeo mako heb en dus geen surfboard nodig heb, maar thx voor  jullie reactie.

Waarom verkies je eigenlijk een impactvest boven een zwemvest?
Linnepin

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #4 April 17, 2014, 12:30:28
edit2Rapporteer  
Een impactvest beschermt beter tegen een klap van de plank en een klapper op t rif (komt vaak voor)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.