Belgen ....

Straight edge

Berichten: 526
Mei 11, 2014, 13:14:12
edit2Rapporteer  
http://nieuws.vtm.be/binnenland/91477-surfers-moeten-hele-weekend-op-droge
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #1 Mei 11, 2014, 13:38:38
edit2Rapporteer  
Vanaf 28 knp mogen ze dan het water al niet meer op? Das niet best hahaha, weet niet hoeveel goede kitesurfers er in België zijn maar als dat er veel zijn dan zou ik gewoon als statement met heel het zooitje op het water gaan(niet in de problemen komen dan he).
feddomw
Gast
Antwoord #2 Mei 11, 2014, 13:48:38
edit2Rapporteer  
Spots met verenigingen waar alleen leden mogen varen. OK
Mensen afraden het water op te gaan. OK

Bij wet verbieden en handhaven van een geheel verbod om de zee op te gaan. NIET OK.

Ik vind het werkelijk ongebrijpelijk dat dit nog niet gesneuveld is. Er is geen land ter wereld volgens mij met dit soort regels, en de kosten gemoeid met het opstellen en handhaven van deze regels wegen geenszins op tegen de denkbeeldige voordelen. De proportionaliteit is ver te zoeken.

Mag men eigenlijk wel windsurfen? Of golfsurfen? Of SUPen? Of met een Laser of Hobie het water op?
nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #3 Mei 11, 2014, 13:53:59
edit2Rapporteer  
Jaja, het zijn ongelooflijk triestige regels. Ik begrijp het ook nog steeds niet. Ik ben als belg een 5 keer in 6 jaar in belgie gaan kiten. De sfeer is er ook gewoon anders als op nederlandse stranden, goed dat ik er zoiezo niet kwam daardoor. Dus ik merk er weinig van Smiley
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #4 Mei 11, 2014, 14:25:31
edit2Rapporteer  
Of het veel uithaalt weet ik niet, maar ik heb het toch maar getekend.  Grin

http://www.petities24.com/surfen_begint_pas_bij_7bft
dolkie89

Berichten: 63
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #5 Mei 11, 2014, 14:35:05
edit2Rapporteer  
Of het veel uithaalt weet ik niet, maar ik heb het toch maar getekend.  Grin

https://www.petities24.com/surfen_begint_pas_bij_7bft


Laten we hopen dat het werkt Roll Eyes
Getekend.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #6 Mei 11, 2014, 15:15:52
edit2Rapporteer  
Ik neem aan dat ze in Belgie automatisch ook alle wegen afsluiten bij windkracht 7 +??
De kans om dood te gaan door een omvallende boom is groter dan met een steady 30-35 knoopjes wat cruisen op de noordzee.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Mei 11, 2014, 16:17:18
edit2Rapporteer  
De koninklijke variant van een bananen republiek of wel een bananen republiek! Minder, minder, minder!!!
Maar ja,  een volk krijgt een regering die het verdient.  Dus Belgen: sta op, verenig u en bestrijd de buikspreekpoppen die uw vrijheid afnemen. Maar ja dat verenigen dat gaat t m ook niet worden, ze kunnen het al niet eens onderling vinden (wallonieers en Vlamingen)

magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #8 Mei 11, 2014, 16:40:02
edit2Rapporteer  
Spots met verenigingen waar alleen leden mogen varen. OK

Helemaal niet OK! Misschien net schoorvoetend accepteren, maar het principe vind ik ridicuul. Het strand is van iedereen, net als de zee!
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #9 Mei 11, 2014, 16:44:32
edit2Rapporteer  
Maar wat doe je als  de  gemeente zegt  we verbieden kitesurfen helemaal PUNT.   dan ben je als kiter  uit die gemeente zeer blij dat er clubs zijn die het kitesurfen mogelijk proberen te maken.
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #10 Mei 11, 2014, 17:01:43
edit2Rapporteer  

Het zijn vooral de politici en de media die de onderlinge verschillen tussen Walen en Vlamingen in de verf zetten, in de hoop er beter van te worden.



feddomw
Gast
Antwoord #11 Mei 11, 2014, 17:30:01
edit2Rapporteer  
Spots met verenigingen waar alleen leden mogen varen. OK

Helemaal niet OK! Misschien net schoorvoetend accepteren, maar het principe vind ik ridicuul. Het strand is van iedereen, net als de zee!

Nee, het strand is van het Rijk. Die het verhuurt aan de Gemeentes (of een andere publiekrechtelijke instantie) die er aan grenzen. En die bepalen wat er wel en niet kan en mag op dat strand. En als die Gemeente of Waterschap dan zo slim is om te erkennen dat ze de kennis en mankracht niet voor hebben om dat goed te besturen, dan delegeren ze dat aan een club of vereniging die dat wel kan en wil. Goede wisselwerking over en weer, sociale controle, enz. "Jullie houden het maar in de gaten en regelen het maar, als er gezeik komt mag er niemand meer het water op". Zo kost het de belastingbetaler niets en creëer je binding met een spot, en dus een zelfregulerend systeem.

Ik ben het 100% met je eens dat het niet ideaal is, maar het is "the lesser of two evils".

En met "OK" bedoel ik ook dat met acceptabel is, althans men heeft het te accepteren en te begrijpen op sommige plaatsen. Het idee "het is van iedereen" gaat helaas in onze maatschappij niet meer op, is domweg niet meer haalbaar. Niet leuk, wel een feit. En dat gaat niet alleen maar over het strand maar elke publieke ruimte.


ON TOPIC: jullie laten je gigantisch naaien, daar in West Vlaanderen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.