De ultieme beginner

Madredchris

Geen avatar

Berichten: 1
April 24, 2014, 15:33:35
edit2Rapporteer  
Hallo iedereen,

Ik ben pas sinds kort echt heel erg verliefd geworden op kitesurfen, via groupon met een kitebuggy les gehad van de enige echte Johnno scholte haha.

Omdat kite buggy'n erg weinig doorgroei mogelijkheden heeft (Het is vet als je met 120km/h over het strand kunt racen, maar dan? Je kan bijv. niet springen met een buggy) heb ik bedacht om door te gaan met de kite maar zonder de buggy, en de buggy te vervangen voor een board.

Nu heb ik alleen aantal tegenhangers:
- Ik ben nog een student dus geld voor een splinternieuwe set heb ik niet, dus vroeg ik me af of jullie weten waar ik degelijke 2e hands setjes kan kopen.

- Is een wetsuit absoluut benodigd?

- Als ik ga bezuinigen, waar zou ik dan het meeste op kunnen bezuinigen?

- Op internet vind ik van alles waar ik absoluut niets van snap (zeker niet met alle termen door elkaar)
- Wat is het nut van een trapeze?

- Ik ben ±185cm & 70kg, wat zou ideaal zijn, ik zou graag een middelmaat hebben, zodat ik niet naar engeland vlieg met weinig wind, en niet zelf wind moet genereren bij weinig wind.

- Wat moet ik absoluut niet doen m.b.t materiaal kopen (ik weet dat het minimaal uit 2009 moet komen ivm veiligheid)

En natuurlijk zijn alle andere tips en tricks welkom.

Groetjes, Chris
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 April 24, 2014, 15:46:27
edit2Rapporteer  
Kitelesje nemen, overigens kunnen sommigen met een buggy wel springen. Tijdens de kiteles kun je alle vragen stellen die je wilt stellen over de uitrusting en dergelijke.
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #2 April 24, 2014, 15:46:53
edit2Rapporteer  
dus.....stap 1: kitesurfles nemen!
De rest van je vragen beantwoorden zich dan vanzelf,
reymster

Berichten: 5
Antwoord #3 April 24, 2014, 17:10:22
edit2Rapporteer  
Ik weet niet wat voor student jij bent, maar het nut van een trapeze.. kom op zeg.
KiteFEEL

Berichten: 371