Alternatief op Mystic Twin ammobox gezocht.

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
April 09, 2014, 10:59:54
edit2Rapporteer  
Yo dudes, vraagje:

Weet iemand een alternatief op de twin ammobox van Mystic?  Ik ben namelijk opzoek naar een nieuwe reis tas voor m'n gear.
Eisen: de tas moet splits/deelbaar kunnen zijn (ivm totaal gewicht delen door 2 = < 32kg) en er moeten 4-5 kites+barren, 2 boards, 2 harnassen, 2 shorties, pomp en spareparts (setje vinnen, depowerkoordjes en plakzooi)in passen. Oh ja en de tas mag niet langer zijn dan 150cm, moet wieltjes hebben het liefst een ledig gewicht hebben die niet meer dan 5kg bedraagt.
Weet iemand een alternatief? Ik hoor het graag! Wink
feddomw
Gast
Antwoord #1 April 09, 2014, 11:09:20
edit2Rapporteer  
Tsja, de standaard merken afgaan lijkt mij. Manera, DaKine, Ion, North enz.


Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 April 09, 2014, 12:25:13
edit2Rapporteer  
Tsja, de standaard merken afgaan lijkt mij. Manera, DaKine, Ion, North enz.



ja klopt Feddo, heb sites al gecheckt, maar wordt er niet veel wijzer van. De beschrijvingen van de bags zijn vaak nogal summier en was meer opzoek naar iemand die mij misschien ergens op kon attenderen alvorens ik tot aanschaf ga van opnieuw een Ammobox. Wink
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #3 April 09, 2014, 19:10:28
edit2Rapporteer  
Waarom splitsbaar? Met 1 lichtere golfbag (voor de boards en 3 kites en barren)+ bijvoorbeeld een pluba (voor andere kites en rest materiaal). Een pluba kost en weegt weinig en kan tegen een stootje. Vroeger had Liquid Force een hele mooie met ruitjes, die paste perfect bij je golfbroek.

Heb zelf ook een Mystic-bag, maar de rits blijft nu permanent dicht..... Iemand een oplossing als WD40 niet helpt? 
feddomw
Gast
Antwoord #4 April 09, 2014, 19:24:01
edit2Rapporteer  
Je kan een smeermiddel proberen, Andre. Want WD40 is dat niet.

En +1 voor de vraag van Andre, EJ. Waarom niet gewoon 2 tassen? Maak het jezelf wat makkelijker.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 April 09, 2014, 21:12:43
edit2Rapporteer  
T zit namelijk zo: ik sjouw een backpack en sleep de boardbag. en Lin sjouwt/duwt het windekind en een backpack, dus vandaar gaat de voorkeur naar een gearbag waar alles in past. Wel is het zo dat we ieders een boardbag inchecken vandaar een splitsbare boardbag. Dat leek me zo een handige verdeling. Wink

Gebruik wd40 niet sec als smeermiddel, het is meer een losmaakt/reinigings middel. Om de ritssluiting te smeren gebruik CRC of silicone spray. En werkt dat niet dan zit er waarschijnlijk een tandje van de ritssluiting geleider die niet omhoog komt bij het trekken aan de lip, daarvoor zou je met een kleine platte (fitting) schroevendraaier kunnen gebruiken om het tandje voorzichtig omhoog te drukken. Maar probeer eerst een losweek middel en daarna lichtelijk insmeren.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #6 April 09, 2014, 21:30:00
edit2Rapporteer  
@André, die dichte rits zou door zoutaantasting/afzettng kunnen komen. Dan is het wit uitgebeten. Ik heb dat een keer weer gangbaar gekregen door er kokend water over te gooien.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #7 April 09, 2014, 22:14:54
edit2Rapporteer  
Bedankt Arend en Loek, ik ga ermee aan de slag!

Op seabreeze werd (ook) de tip met warm water en zeepsop gegeven. Daarnaast blijkt dat je het probleem van een vastzittende runner niet hebt met kunststof runners….. Alleen lijken de producenten die werken met kunststof runners dun gezaaid (of helemaal niet, ervan uitgaande dat het bijna allemaal in dezelfde regio gemaakt wordt).
pallo

Berichten: 93
Antwoord #8 April 10, 2014, 20:40:58
edit2Rapporteer  
mijn vriendin heeft een deelbare Dakine tas AJ ik zal eens vragen welke dat is
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 April 22, 2014, 09:00:32
edit2Rapporteer  
mijn vriendin heeft een deelbare Dakine tas AJ ik zal eens vragen welke dat is
en weet je al wat? Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.