Kiteboard te klein voor beginner?

kitem

Geen avatar

Berichten: 81
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #50 April 24, 2014, 15:49:58
edit2Rapporteer  
Ik had hetzelfde probleem als beginner, en ik heb toen een ander, groter board gekocht. Dit heeft mij ontzettend geholpen om makkelijker te varen en ook upwind te kunnen varen. Mijn nieuwe, grotere board bleek veel stabieler te zijn in choppy water, wat erg handig is voor een beginner. Ik heb mijn kleine board (Best Spark  127*39) bij een winkel ingeruild voor een grotere, dat scheelde veel in de kosten.

Mijn gewicht en lengte zijn ongeveer hetzelfde als bij jou en mijn grote board is een Best Armada 135*41.

Nu ik beter kan varen en aan het springen ben heb ik wel weer een kleiner board gekocht (North Gonzales 130*38) , en de grote heb ik nog voor de dagen met weinig wind.

Succes met kiezen!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #51 April 24, 2014, 23:19:15
edit2Rapporteer  
Ik vind persoonlijk een groot beginnersboard een beetje weggegooid geld. Je vaart er wellicht iets eerder mee, maar na 5 sessies heb je het wel weer gezien. Met een kleiner board word je tenmiste meer gedwongen om kitecontrole te hebben om weg te kunnen varen, en zodra je vaart heb je daar gelijk voordeel bij.

Ik zie toch heel vaak beginners op een erg groot board, die amper in hoeven te sturen om te kunnen varen, en vervolgens in de poephouding wegvaren met de kite bijna op 12 uur en bang om dat ding nog verder te sturen. Dan leer je 't gelijk fout en als er een andere kiter in de buurt komt is het dikke paniek.

Dan duurt het maar 1 sessie meer voordat je kunt varen, boeie.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.