Slingshot The Joint Kiteshoe

Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Augustus 17, 2011, 19:45:11
edit2Rapporteer  
Slingshot introduceert dit jaar 'The Joint'

Het is een cross-over tussen een strap en een binding. Het is eigenlijk een soort van half hoge schoen (stopt net onder je enkel) en zou de ondersteuning gelijk aan een binding bieden. Dit terwijl het nog steeds even gemakkelijk is als in een strap in te stappen.

Gaat dit het worden of is het net als zovele 'tussen' oplossingen het net niet. Ik zou het graag een keer proberen, maar het heeft een behoorlijk forse prijs (rond de 200 dollar).
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Augustus 17, 2011, 19:49:38
edit2Rapporteer  
Boots geven juist zoveel steun omdat ze ook je enkel locken (ligt eraan hoe stijf je boot is natuurlijk) maar dat is hierbij niet het geval dus het zal nog erg veel op staps lijken maar wel vaster en eventueel comfortabeler zitten.

De vraag is allee of je het net zo makkelijk uitschopt/uitschiet als straps, anders kun je net zo goed boots pakken natuurlijk.
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #2 Augustus 17, 2011, 20:01:31
edit2Rapporteer  
als ze zo makkelijk aan en uitschieten heb je er ook weer niets aan. Daar erger ik me juist aan bij straps

@evan, anders volgende keer eens jouw boots board proberen. Kijken hoe dat bevalt?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Augustus 17, 2011, 20:19:03
edit2Rapporteer  
Gaat je niet bevallen de eerste paar keer, daar is het te anders voor in t begin Wink Maar testen mag altijd.
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #4 Augustus 17, 2011, 20:29:53
edit2Rapporteer  
denk dat dat m inderdaad niet wordt... boots zijn op zich super, enige handigheidje is ff t aantrekken met je kite op 12 uur.. wel moet je echt kijken voor de goede maat.. ik had goede maat ( dacht ik ) maar als je op de voet de grootste maat hebben van de maatvoering van de fabrikant ( snap je het nog, ik had boots maat 37.5  tot 40.5, en ik heb zelf maat 40.5 ), maar dan kom je niet uit met klitteband...  nu heb ik weer maat 41 tot 44, das t eigenlijk ook niet.. wel is t gewoon varen super, het is allemaal wat directer en ben nu wel gewend.. wel denk ik dat ik van t najaar nog 1 x andere boots koop, maat 41 tot 42.5.. daar schuif je wat minder in..

Vaar bij rare richtingen en downwinders en met 6 meter doorgaans gewoon met straps, wel zo veilig en makkelijk los als je een harde klap maakt, ik heb al wel klappers gemaakt dat je denkt... auw... maar niets ernstigs uiteindelijk
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Augustus 17, 2011, 20:33:27
edit2Rapporteer  
Voortaan misschien beter in de winkel passen dan 3 paar boots kopen Bart Wink
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #6 Augustus 17, 2011, 22:03:38
edit2Rapporteer  
lijkt mij gewoon een lage wakeboard binding zoals je ze 10 jaar geleden ook al had.
yrm

Geen avatar

Berichten: 17
Antwoord #7 Augustus 18, 2011, 14:42:23
edit2Rapporteer  
http://ftp.rist.ru/09_PRO-LIMIT/Pic/Kite-Wake%20Accessories/05%20Wake-Kite%20board%20bindings/02%20wake_kite%20sandal%20pro.jpg

nieuw 75 euro Wink
leeany

Berichten: 844
Antwoord #8 Augustus 18, 2011, 15:13:58
edit2Rapporteer  
lijkt mij gewoon een lage wakeboard binding zoals je ze 10 jaar geleden ook al had.

Inderdaad, zag gister toevallig 3 boardjes staan bij de baan die dit nog hadden.
Het zal ongetwijfeld comfortabeler zijn dan een strap, en de straps van nu kosten ook al snel veel geld.
Hak is wel erg laag, dus toe-side ook niet echt een voordeel.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #9 Augustus 18, 2011, 16:33:54
edit2Rapporteer  
Het is bij dit soort voetbanden gewoon zo dat je voet over een groter oppervlak in de strap zit. Dat geeft een vastere fit en dus schiet je minder snel uit je banden. Verder oogt deze wel grappig want het is een schoen in feite.

Heeft weinig tot niks met boots te maken omdat je enkel gewoon kan bewegen. Bij een boot zit je enkel en je onderbeen gefixeerd. Ga je achterover hangen, dan gaat je board automatisch mee. Hoe stijver je boot, hoe meer hefboom effect.

Heeft verder weinig met toeside te maken. Toeside varen kan ook prima op een surfboard.
leeany

Berichten: 844
Antwoord #10 Augustus 18, 2011, 21:54:45
edit2Rapporteer  
Mede veldhovenaar haha,

Maar, ik vind het persoonlijk fijn als je niet met je tenen heel erg op de edge hoeft te drukken en je hak een beetje kan laten gaan wanneer je toe-side gaat.
Wat met een normale strap wat krampachtiger is als met boots. Dus als je hak dan goed vast zit, is dat wel prettig vind ik zelf.
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #11 April 25, 2014, 21:18:23
edit2Rapporteer  
Even het bericht omhoog trappen  Smiley

Zijn er nu mensen die hier ervaring mee hebben?
Aanrader of juist niet?
Kan onder garantie nieuwe bindingen kiezen.
Mijn voorkeur neigt naar deze binding.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 April 26, 2014, 07:56:24
edit2Rapporteer  
Ik heb ze. Grootste voordeel is dat het veel steviger aanvoelt. Vooral ff snel je board 180 lijkt veel makkelijker te gaan. Aantrekken is wel lastiger, je stapt er niet ff in. Maar je vliegt er wel zo uit.
Grootste nadeel is dat ik met schoentjes niet in pas, dus vd winter gwoon met straps gevaren
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #13 April 26, 2014, 21:02:52
edit2Rapporteer  
Ik heb ze. Grootste voordeel is dat het veel steviger aanvoelt. Vooral ff snel je board 180 lijkt veel makkelijker te gaan. Aantrekken is wel lastiger, je stapt er niet ff in. Maar je vliegt er wel zo uit.
Grootste nadeel is dat ik met schoentjes niet in pas, dus vd winter gwoon met straps gevaren

Welke maat heb je van voeten en welke van de bindingen? Want het is toch qua maat 43 tot 45 ofzo?

Groetjes
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #14 April 27, 2014, 12:07:09
edit2Rapporteer  
Ik heb de M/L, de rest is niet meer te lezen dus weet niet welke maat dat is.. Ik heb schoenmaat 42.
Probleem met schoentjes aan is dat je voet ook dikker en breder wordt. En die schoentjes zijn van stroef rubber wat het lastig maakt om in die joints te komen.

Misschien dat het met neopreen sokken beter zou gaan.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.