Ander merk bar op Ozone C4

Me Kiter

Geen avatar

Berichten: 65
April 27, 2014, 10:42:57
edit2Rapporteer  
Onlangs met de C4 2014 gevaren en beviel me goed (moet nog wat andere kites testen (Fuel, RPM, Torch, Park).

Maar vond het nadeel van de Ozone bar dat de middellijnen niet automatisch terug draaien en dat er een stopper op zit.

Is het mogelijk om een ander merk bar (bv de Slingshot bar) te gebruiken bij een C4?
Mochten jullie ook ervaringen willen delen mbt te andere merken kites is dat natuurlijk ook welkom :-)
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 April 27, 2014, 11:08:30
edit2Rapporteer  
Andere bar past wel.  Maar die  swivels werken vaker niet dan wel. Het mooie van de ozone bar is juist dat je al varend de powerlijnen via de chickenloop kunt draaien.  Stopperballetje kun je er af halen als je er echt last van hebt. Alleen kun je dan je bar bij de kite gaan zoeken na het trekken van je safety.
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #2 April 27, 2014, 12:23:30
edit2Rapporteer  
Er zit geen stopper op de bar, misschien bedoel je dat...slingshot heeft wel een stopper maar die heeft dan ook een langer depowerbereik geloof ik.
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #3 April 28, 2014, 08:47:16
edit2Rapporteer  
Evan,

tussen de chickenloop en de depower zit toch een soort touw, kun je die als swivel gebruiken?
Ik heb gehoord/ gezien bij iemand dat deze op gegeven moment gebroken was.

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 April 28, 2014, 08:48:53
edit2Rapporteer  
Heb het over de 2014 bar aangezien hij het ook over de 2014 C 4 had Wink
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #5 April 28, 2014, 09:04:53
edit2Rapporteer  
Stopper in combinatie met een omhulde depowerlijn bestaat niet toch? Bar throw bij C4-bar is sowieso een stuk kleiner dan bar throw bij de standaard (Contact) bar, waardoor het plaatsen van een stopper geen zin heeft.

Op seabreeze heb ik ooit weleens een verbouwde Ozone bar gezien met Slingshot swivel. Als ik die snel vindt, post ik de link.
Me Kiter

Geen avatar

Berichten: 65
Antwoord #6 April 28, 2014, 10:11:00
edit2Rapporteer  
gaat indrdaad om de 2014 bar. maar daar zit toch geen verstelbare stopperbal op?
swivel is het deel tussen je frontlijnen en depowercord?

ik heb jaren met de slingshot bar gevaren en die spinder automatsch terug ipv handmatig terug draaien..
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 April 28, 2014, 10:30:23
edit2Rapporteer  
Swivel zit in de chickenloop gebouwd.  Met stopper bedoel ik het balletje halverwege de powerlijn.  Ozone heeft inderdaad geen verstelbare stopper.
Me Kiter

Geen avatar

Berichten: 65
Antwoord #8 April 28, 2014, 13:55:46
edit2Rapporteer  
Waarom zou een swivel van de Slingshot bar niet op een Ozone C4 kite werken?
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #9 April 28, 2014, 14:04:25
edit2Rapporteer  
Dan krijg je dus 2 swivels; 1 passieve die geïntegreerd is met chickenloop en je oude vertrouwde (SS) swivel boven de bar. Zou gewoon moeten werken.

Is trouwens een mooi klusje voor Evan:

http://www.youtube.com/watch?v=fdOfTMiR0YE
Me Kiter

Geen avatar

Berichten: 65
Antwoord #10 April 28, 2014, 19:41:55
edit2Rapporteer  
Sorry, maar ik snap het niet helemaal.

Als ik de slingshot bar met lijnen en chickenloop neem, dan heb ik toch maar 1 swivel?
Of praten jullie over een combinatie van de Ozone bar met de Slinghot bar?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #11 April 28, 2014, 19:46:39
edit2Rapporteer  
Begrijpend lezen is ook een vak.  Andre heeft het inderdaad over een extra swivel monteren op een ozon bar waar al een sswivel in de chickenloop gebouwd zit.
Me Kiter

Geen avatar

Berichten: 65
Antwoord #12 April 28, 2014, 20:06:58
edit2Rapporteer  
dan snap ik dat wel ;-)

Maar als je alleen de bar/chickenloop/lijnen van de slingshot gebruikt en een Ozone C4 kite, dan lijkt mij dat de swivel gewoon moet werken en heb je ook een "stopperbal"?????

Mogelijk alleen problemen met lijnen lengtes?

Misschien een mooie test voor Evan ;-)
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #13 April 28, 2014, 20:17:51
edit2Rapporteer  
Misschien is de nieuwe Switch bar iets wat je zoekt?

Swivel onder en boven de bar, verstelbare barthrow, single line safety, en verstelbare stopper. Alleen geen stopperballetje op de safetylijn, dus bij trekken van safety drijft de bar wat naar de kite. Op zich geen probleem overigens, en zo'n balletje is zo geplaatst.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #14 April 28, 2014, 20:23:56
edit2Rapporteer  
Afstelling van de bar is vrijwel hetzelfde bij beide merken.  De totale lengte is maar net wat je zelf lekker vind en wat je er mee wilt doen.
feddomw
Gast
Antwoord #15 April 28, 2014, 20:26:42
edit2Rapporteer  
We leggen het even voor aan de ervaringsdeskundige wat gedraaide lijnen betreft: Evan.

TS vraagt om een andere bar dan Ozone omdat 'ie in de veronderstelling is dat de powerlijnen dan wel "automatisch" terug draaien.

Volgens mij is er nog steeds geen swivel op de markt die dat doet en blijft doen, eens Evan? Je moet zo'n nul-weerstand en frictieloze swivel hebben dat de kleine druk die gedraaide powerlijnen geven al genoeg zouden zijn om de lijnen "automatisch" terug te laten draaien.

En wat Evan denk ik bedoelt aan het fijne van Ozone is dat je dus niet helemaal hoog hoeft te reiken om de swivel/lijnen een draai te geven, maar direct het "dikke" grijze boven de CL kan pakken bij Ozone en dus onder de bar kan draaien.

Zeg ik het zo goed?
Bas vD

Berichten: 32
Logs: 0 | 90 uur
Antwoord #16 April 28, 2014, 20:26:55
edit2Rapporteer  
Volgens mij moet je je eerst maar ns beter verdiepen in het materiaal op de markt en de uitleg erover. Bijna alle kites hanteren momenteel dat met aangetrokken bar alle lijnen een gelijke lengte hebben. Aangezien dit bij de c4 ook het geval is kun je dus elke bar gebruiken die bij aangetrokken bar 4 gelijke lijnlengtes heeft.  Dit zijn er veel.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #17 April 28, 2014, 20:38:49
edit2Rapporteer  
Volgens mij moet je je eerst maar ns beter verdiepen in het materiaal op de markt en de uitleg erover. Bijna alle kites hanteren momenteel dat met aangetrokken bar alle lijnen een gelijke lengte hebben. Aangezien dit bij de c4 ook het geval is kun je dus elke bar gebruiken die bij aangetrokken bar 4 gelijke lijnlengtes heeft.  Dit zijn er veel.

Nee, want Ozones vlaggen uit op 1 lijn, dus een 2-lijns safety bar zal niet zo'n goede combinatie zijn.
Bas vD

Berichten: 32
Logs: 0 | 90 uur
Antwoord #18 April 28, 2014, 21:51:51
edit2Rapporteer  
Safety? Wat is da? Huh
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #19 April 29, 2014, 01:22:11
edit2Rapporteer  
de gaastra bar werkt altijd Smiley (swifle in de QR, trekt bar aan, en hij draait uit Smiley ) flagged op 1lijn.

Marc:
Citaat
Het depoweren werkt door middel van een clamcleat boven de bar, deze werkt erg makkelijk. Er zit wel een minpunt aan en dat is het bungelen van het overige deel, dit kan je oplossen door het kunstof stukje over de depowerlijn te klikken maar dat werkt niet makkelijk. In de bar zit horizontaal een verdeling tussen de twee gedeeltes van het depowerkoord, hierdoor is het mogelijk om een swivel te plaatsen in de QR. Deze werkt top! Nadeel is dat de depowerlijn wel snel slijt, deze is wel zelf goedkoop en makkelijk te vervangen. De safety van de bar is prima, de QR is van het push-away type en heeft een magneet om de QR dicht te houden. Wanneer je de QR gebruikt gaat deze vrij gemakkelijk maar het is niet zo dat deze snel vanzelf los schiet tijdens het kiten. De kite flagt na het gebruik van de QR uit op één powerlijn, de leash moet je zoals te zien is op de onderstaande foto door de safety lijn heen halen en de chickenloop. Hierdoor kan je zowel ingehaakt als uitgehaakte perfect kiten.
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #20 April 29, 2014, 10:42:51
edit2Rapporteer  
Maar vond het nadeel van de Ozone bar dat de middellijnen niet automatisch terug draaien en dat er een stopper op zit.

Is het mogelijk om een ander merk bar (bv de Slingshot bar) te gebruiken bij een C4?
Mochten jullie ook ervaringen willen delen mbt te andere merken kites is dat natuurlijk ook welkom :-)

Ik vind de swivel van SS ook waardeloos werken...
Me Kiter

Geen avatar

Berichten: 65
Antwoord #21 April 29, 2014, 20:59:36
edit2Rapporteer  
Misschien dat ik verwent ben met de Slingshot 2007 bar, maar als ik die naar me toe trok, spinnende de middellijnen vanzelf terug.
Doen de nieuwe barren/swivels dat dan niet meer??
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.