Wat voor board

feddomw
Gast
Antwoord #25 Mei 04, 2014, 14:48:26
edit2Rapporteer  
Ik heb geen tekening van de Bell curve.

Anders (beter) gezegd: bij een normale verdeling van gewicht in volwassen mannen zit je duidelijk aan de rechterzijde van de curve/grafiek.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #26 Mei 04, 2014, 18:14:51
edit2Rapporteer  
Met hoeveel knopen wil je het water op met boardje van 41-42 cm? Smaller is m.i. geen optie.

Ik heb een 12m en een 9m cabrinha en kan hiermee inmiddels vanaf ca. 16kts varen. Aangezien mijn north Spike board een light wind board is, wil ik deze hiervoor blijven gebruiken. Mijn idee was om juist met meer wind een kleiner board in te zetten zodat mijn high end vergroot wordt. Ik zit nu weleens op een kantelpunt dat ik mijn 12 of 9 in moet gaan zetten.

Misschien is mijn gedachtengang niet juist, maar dan hoor ik het graag van jullie.

Zouden jullie aan kunnen geven wat voor verschil ik praktisch kan gaan ervaren als ik een board van bijvoorbeeld 137x42 ga gebruiken tov mijn Spike 141x44,5?

Je redenering klopt; met een kleiner board krijg je er een opties bij voor de windsterkte die je laat twijfelen tussen je 12m en 9m. Je kunt dan je 12m langer doorvaren met je kleinere circa 42 cm brede boardje-met-meer-rocker-dan-je-huidige-board.

Tot hoeveel knopen heb jij nu je huidige board gevaren met je 12m en met je 9m (gemiddelde windsterkte)?
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #27 Mei 04, 2014, 19:52:24
edit2Rapporteer  
Met hoeveel knopen wil je het water op met boardje van 41-42 cm? Smaller is m.i. geen optie.

Ik heb een 12m en een 9m cabrinha en kan hiermee inmiddels vanaf ca. 16kts varen. Aangezien mijn north Spike board een light wind board is, wil ik deze hiervoor blijven gebruiken. Mijn idee was om juist met meer wind een kleiner board in te zetten zodat mijn high end vergroot wordt. Ik zit nu weleens op een kantelpunt dat ik mijn 12 of 9 in moet gaan zetten.

Misschien is mijn gedachtengang niet juist, maar dan hoor ik het graag van jullie.

Zouden jullie aan kunnen geven wat voor verschil ik praktisch kan gaan ervaren als ik een board van bijvoorbeeld 137x42 ga gebruiken tov mijn Spike 141x44,5?

Je redenering klopt; met een kleiner board krijg je er een opties bij voor de windsterkte die je laat twijfelen tussen je 12m en 9m. Je kunt dan je 12m langer doorvaren met je kleinere circa 42 cm brede boardje-met-meer-rocker-dan-je-huidige-board.

Tot hoeveel knopen heb jij nu je huidige board gevaren met je 12m en met je 9m (gemiddelde windsterkte)?

Dan moet ik een schatting maken, maar denk mijn 12m  16-25kts en mijn 9m van 22-34kts ongeveer.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #28 Mei 04, 2014, 21:00:48
edit2Rapporteer  
Dan schat ik in dat je vanaf 22 knopen goed moeten kunnen overstappen naar een board van 42 cm met wat meer rocker met je 12m. Voor de 9m heb je natuurlijk wel wat meer wind nodig om lekker te kunnen varen met een smaller board.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.