Klein onvindbaar gaatje in LE

Iw@n

Berichten: 200
Juli 23, 2015, 12:07:44
edit2Rapporteer  
Gisteravond merkte ik dat mijn kite na 2 uur varen toch een stuk zachter was geworden. Vandaag geprobeerd het gaatje te vinden.  Aan de buitenkant heb ik met sop het gaatje gevonden. Toen ik eenmaal de bladder eruit had kon ik het niet meer vinden. 
Heb nu aan de buitenkant een stukje tearaid geplakt maar weet niet of dit helpt

Heeft iemand tips om dit te verhelpen?  Ik lees ook het ea over talkpoeder, dat dit kleine gaatjes dicht. Gaatje is denk ik super klein

Tips zijn welkom thanks

Ps gaat om een 12m rpm 2012
jerryvanrhee

Berichten: 237
Logs: 0 | 270 uur
Antwoord #1 Juli 23, 2015, 12:44:07
edit2Rapporteer  
Leading edge gewoon oppompen tot hij redelijk vol lucht zit, en dan onder water houden....
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #2 Juli 23, 2015, 13:34:26
edit2Rapporteer  
Als je aan de "buitenkant" een gaatje vindt dan pak je een goede watervaste stift en ga je dat gaatje GOED ( dus ga er maar 10 keer over  Grin )   omcirkelen. Als je een "verse stift" gebruikt dan gaat de inkt ook op de onderliggende bladder zitten. Even de inkt laten drogen en de bladder eruit. Je ziet dan meteen waar het gaatje zit.

Addertje onder het gras: soms komt de lucht van een lekkage ergens anders uit je vlieger dan daar waar het gaatje echt zit.......   
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 Juli 23, 2015, 13:59:56
edit2Rapporteer  
Ik zou een grote hoeveelheid talk poeder in je LE gooien, dit helpt echt heel goed tegen kleine gaatjes. Een paar keer een beetje oppompen en schudden zodat het goed verdeeld is. Werkt normaal gezien erg goed.
Iw@n

Berichten: 200
Antwoord #4 Juli 23, 2015, 14:32:25
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de tips! Ik heb eerst er wat talkpoeder ingepompt. (Hoop dat er genoeg inzit)
hoeveel zou er in moeten?  Volgende keer neem ik wel busje talk mee  Grin naar het water

Als dit niet lukt ga ik jouw manier proberen  idefix, maar had geen zin weer alles eruit te halen
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #5 Juli 23, 2015, 15:03:03
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de tips! Ik heb eerst er wat talkpoeder ingepompt. (Hoop dat er genoeg inzit)
hoeveel zou er in moeten?  Volgende keer neem ik wel busje talk mee  Grin naar het water

Als dit niet lukt ga ik jouw manier proberen  idefix, maar had heb zin weer alles eruit te halen

Ik heb in mijn 14m toen ongeveer een half busje ingegooid, dus ik zou als ik jou was ook zoiets doen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #6 Juli 23, 2015, 15:11:49
edit2Rapporteer  
Talkpoeder is alleen voor onvindbare gaatjes, als je duidelijk luchtbellen ziet is alleen talkpoeder vaak niet voldoende.

Bladder er uit halen en strak oppompen, hij mag wat uitrekken,  dan met plantenspuit vol water en scheut zeepsop de bladder na lopen.
Iw@n

Berichten: 200
Antwoord #7 Juli 23, 2015, 15:24:55
edit2Rapporteer  
Evan bedankt voor de tip. Dit heb ik vanochtend gedaan maar kon toch niets vinden. .Aan de buitenkant van de Le waren hele kleine belletjes te zien er ontstond geen grote bel zoals ik op youtube video's heb gezien.

Eerst volgende keer varen hoop ik dat hij goed blijft anders moet als er maar weer uit. .
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #8 Juli 23, 2015, 15:39:21
edit2Rapporteer  
Ken ook een nieuwe kopen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.