Stemmen is een verloren stem

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #25 Mei 14, 2014, 18:09:51
edit2Rapporteer  
Beste Wimt,

Vaak hebben we in de ritten van en naar huis stevig gefilosofeerd en gediscussieerd over maatschappelijke, culturele, politieke en ecologische issues ...... soms zelfs hard tegen hard ... uit vriendschap nog eens een lesje samenlevingsfilosofie ....

van alle mogelijke wijzes waarop bevolkingsgroepen met elkaar kunnen omgaan is de politieke wijze nog altijd de minst slechte ...

van alle mogelijke politieke systemen  die er bestaan, is democratische systeem nog altijd de minst slechte ...

Wat "niet stemmen betreft":
Wie niet stemt, moet niet zeuren ...
profiteurs, manipulators, schandalen, enz., zijn er altijd geweest en zullen ook altijd de kop op steken ..

ook in jouw "utopistische leiderloze anarchistische samenleving ....
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #26 Mei 14, 2014, 19:21:59
edit2Rapporteer  
Dan heb ik toch liever mijn variant, dat is tenminste  vrijer
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #27 Mei 14, 2014, 21:17:33
edit2Rapporteer  
Je bent voor een samenleving zonder politiek?
Amai, ik had al een raar gedacht over jou. Maar nu besef ik echt dat jij heel erg wereldvreemd bent  Huh
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #28 Mei 14, 2014, 22:09:08
edit2Rapporteer  
Je ziet het maar weer Wimt.
Maar ja een Dobbelsteen kan ook niet hoger komen dan een 6. loser
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #29 Mei 14, 2014, 23:05:44
edit2Rapporteer  
Wereldvreemd is te blijven geloven,  in wat bewezen heeft, niet te werken

Misschien is de mens nog lang niet bewust genoeg, voor dit experiment,  en misschien toch wel. We kunnen het maar beter proberen, want zo zijn we zeker gedoemd, met godbeterd,  een derde WO  voor de deur.
Als we weer achter de leiders aanhuppelen, zoals we tot nu toe doen als makke schapen, dan hebben we inderdaad die WO III.
Dan hebben we voor niks geïnvesteerd in onze kite-gear (miss als overlevingskansen

Plan van de wereld heersers (Illuminatie), is de werelbevolking terugbrengen naar een half miljard). Omdat de wereldbronnen  zoals het milieu oa, die 7miljard niet aankunnen.   

Als er een politiek was, die ertoe deed, dan waren we nu tientallen km van WOIII  verwijderd. We zitten  er weer vlak bovenop. En op elk gebied is de politiek gefaald. Het wordt dan toch echt tijd, om een revolutie aan te gaan, en het maar eens zonder te proberen. Uit chaos kunnen de mooiste dingen komen. Wees niet bang voor het onbekende.
martho

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #30 Mei 15, 2014, 15:08:43
edit2Rapporteer  
Beste WimT,

Al een tijdje erger ik mij aan de volstrekte onzin die je hier op dit kiteforum ten toon spreidt. En de aandacht die je hier krijgt, of het nu positief of negatief is, daar kick je op. Alsjeblieft Wim ga professionele hulp zoeken bij een goede psycholoog of psychiater. Daar kan je al je onzin, vragen wijsheden en frustraties kwijt in het kader van een therapie met als doel je weer op de rails te krijgen. Schaam je er niet voor Wim, gewoon doen. Ga daarnaast lekker kitesurfen, en wees voorzichtig.

 Meldt je weer op dit kiteforum indien je echt bent opgeknapt maar hou nu alsjeblieft op dit forum te vervuilen met je pseudo-intellectuele en -spirituele geraaskal en tegeltjeswijsheden. Sterkte Wim.



p.s. verzoek aan dit forum niet meer te reageren op WimT want iedere respons is voor WimT een beloning en houdt zijn stoornis cq geraaskal in stand. Dus laten we proberen WimT te helpen door juist niet te reageren.


Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #31 Mei 15, 2014, 16:04:43
edit2Rapporteer  
Beste martho,
Ik ben een trouwe lezer van Wimt en ik hoop dat hij nog lang op dit forum aktief zal blijven
Wimt geeft het over het algemeen saaie geleuter op het forum in ieder geval nog wat kleur. Joepie
Mannen als Wimt moet je koesteren. ListenToMe
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #32 Mei 15, 2014, 16:59:53
edit2Rapporteer  
@Giertje,

Helemaal mee eens.
Vaak vind ik dat de denkbeelden van Wimt wel goed zijn maar te ver staan van de realiteit ....
Vaak zijn de (sex getinte) reacties van Wimt op zijn minst bizar te noemen......
Vaak krijg ik hartkloppingen van de modificaties (of gewoonweg: geklooi) aan zijn gear ...
Meestal vragen de teksten veel van het voorstellingsvermogen van de lezer ... op zich ook niks mis mee.

De inbreng van Wimt geeft zeker kleur aan dit forum ...
Mensen zoals Wimt die "out-of-de-box" denken, kunnen vaak de aanzet zijn voor grote verandering ..
En als het (Wimt) me irriteert .... dan denk ik: "Ach, het is Wimt maar".... en sla het over.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #33 Mei 15, 2014, 18:02:27
edit2Rapporteer  
Martho; iemand anders op dit forum, probeerde  mij ook psychologisch te ontleden. Ik zou nooit het woordje "ik" gebruiken.
Ik was me daar niet bewust van, aar in de alternatieve kringen wordt dat best positief benoemd. Geen "ik", geen ego, geen egoïsme.
Bedankt  dus, dat je me hiervoor aandacht gaf, staat goed op mijn cv.
Ik ga mijn psycholoog opzeggen: is veel te duur, ik krijg hier gratis advies.


Misschien  kan die,psycholoog bij jou a/h werk, ik hoorde dat je nogal overspannen van mij werd.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #34 Mei 15, 2014, 18:27:18
edit2Rapporteer  
 schater. mafketel.  Tongue
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #35 Mei 15, 2014, 21:05:19
edit2Rapporteer  
Dobbelsteen; amai kerel, België runde nooit zo goed, zonder premier onlangs, aldus de Belgen.

Heb toen daar gesolliciteerd,  om dat premierschap er effe bij te doen, als bijbaantje. Kon alleen  als full-time baan zeiden ze. Zei dat ik mij daar niks bij kon voorstellen. Toen hing ze pissig op

Volgens mij heb je als premier maar 1 taak; de Vlamingen en walloniers uit mekaar houden
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #36 Mei 15, 2014, 21:09:21
edit2Rapporteer  
Valse waarheden vertellen is ook een hobby van jou zeker? Geen overheid hebben is pas een ramp. Alles dat aangepast moet worden wordt opgeschoven tot er eindelijk een regering is.
Bijvoorbeeld die achterlijke wet van 7bft (die al zo'n 20 jaar oud is) kan niet aangepast worden zo kort voor de verkiezingen, ten vroegste een paar maand na de verkiezingen.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #37 Mei 15, 2014, 22:44:38
edit2Rapporteer  
Stem dan de volgende  keer op minister Patatstorm, heb je lol van 2; patat en storm, en neem als vice-president; mayonaflatulentie, zit je niet zonder saus, en  heb je ook nog eens een zacht windje.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #38 Mei 15, 2014, 23:55:52
edit2Rapporteer  
Stem dan de volgende  keer op minister Patatstorm, heb je lol van 2; patat en storm, en neem als vice-president; mayonaflatulentie, zit je niet zonder saus, en  heb je ook nog eens een zacht windje.

het is wel goed Wim ....... je schiet weer 's door .....  schater
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #39 Mei 16, 2014, 09:20:59
edit2Rapporteer  
Moet wel, want het is hier inderdaad een ingeslopen sootje.
Jaren geleden  hadden we hier felle discussies,  werd door mods gelukkig ook niet ingegrepen.
Mannen waren we toen!

Nu is het; "do not Hurt my feeling please, cause can not take it, have mercy with me" en dat soort slap gez....Let us talk about kiting, cause anything else I can not grasp... Dat soort facebook onzin, zie mensen hier kronkelen,  om maar in de smaak van het forum te blijven 
bramvk

Berichten: 118
Antwoord #40 Mei 16, 2014, 09:37:18
edit2Rapporteer  
"Bij volledig  bewust handelen" 
"Als iedereen  dat doet, heb je geen criminaliteit, heb je de perfecte, bewuste wereld.

"Bij volledig  bewust handelen" ; dat doen criminelen, zeker de top-criminelen".
Alles wat daar gebeurt is volledig bewust en bedoeld, wel doordacht, geen toeval, niks spontaan.

Dus die vlieger gaat niet op. (past beter bij dit forum).
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #41 Mei 16, 2014, 18:42:37
edit2Rapporteer  
Doelgericht  is iets anders dan bewust. Bewust is holistisch, doelbewust is ego
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #42 Mei 16, 2014, 20:31:38
edit2Rapporteer  
Waarom doe je alsof je dat filosofisch gezever begrijpt? Blijkbaar heb je jezelf nog nooit de vraag gesteld wat er gebeurt als je alle controle weghaalt en iedereen vrijheid geeft in z'n doen en laten.
Om algemene vrijheid te bekomen, moet je van iedereen zijn vrijheid beperken (wat de politiek doet voor ons).
bramvk

Berichten: 118
Antwoord #43 Mei 16, 2014, 20:39:05
edit2Rapporteer  
Bewust is holistisch? Dan zou ik nog even gaan bestuderen wat holistisch is en wat bewust is.

Ik zal je helpen:
Holistisch
Als we een samenleving op een holistische manier benaderen wil dat zeggen dat wij die samenleving proberen te zien als een vervlochten geheel van facetten waaruit zij is opgebouwd. Economische -, religieuze - of juridische facetten worden zo veel mogelijk benaderd als deel van het geheel en niet als een losstaande 'kracht' binnen het systeem. Als we de antropologie holistisch benaderen bedoelen we daarmee dat we inzichten uit verschillende vakgebieden buiten de antropologie gebruiken om tot dieper inzicht te komen.

Bewust:
bedoeld, bekend, bezonnen, doelbewust, moedwillig, opzettelijk, welbewust, weloverwogen, wetend, met opzet....

Conclusie:
Dus je kan er bewust kiezen voor een holistisch benadering (of er bewust niet voor kiezen) als je daar toe in staat bent als persoon of collectief..

Ter informatie en onderbouwing:
Spiral dynamics is een gelaagd model dat bewustzijnsontwikkeling beschrijft, op zowel persoonlijk als collectief niveau.
Spiral Dynamics beschrijft acht niveaus van toenemende complexiteit Alle acht niveaus beschrijven een niveau van bewust zijn.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #44 Mei 16, 2014, 22:07:19
edit2Rapporteer  
Dobbelsteen; lees hier mijn topic: hou van je beul

Bewust: klopt, ik verkeer wat meer in alternatieve  kringen, en daar is bewustzijn automatisch holistisch  bedoeld. Let wel; je trekt bewust uit mijn "volledig bewust". Dit laatste is dus holistisch
bramvk

Berichten: 118
Antwoord #45 Mei 16, 2014, 22:26:59
edit2Rapporteer  
Volledig is relatief, zeker in spirituele zin en dus ook daardoor subjectief. Vandaar dat ik het weg laat.
Wat voor de éen volledig is kan voor een ander onvolledig zijn. Als ik op de straat sta zie ik voor wat ik kan zien en mijn beeld is dus volledig. Maar iemand die een gebouw staat ziet meer en verder en ook zijn beeld is volledig.

"bewustzijn automatisch holistisch  bedoeld" verklaart je benadering maar "Als iedereen  dat doet, heb je geen criminaliteit, heb je de perfecte, bewuste wereld"  is nog steeds falsifieerbaar en is de veronderstelling is onjuist.

Wel leuk dit  ThumpsUp
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #46 Mei 16, 2014, 22:37:20
edit2Rapporteer  
Volledig zijnde holistisch, is niet relatief vanuit een perspectief, maar vanuit een totaal,  onafhankelijk des persoons
bramvk

Berichten: 118
Antwoord #47 Mei 16, 2014, 22:42:08
edit2Rapporteer  
Volledig en ook totaal is relatief:
"Bewustzijn van het geheel begint met het bepalen van grenzen. Waar eindigt de binnenwereld en waar begint de buitenwereld? Zulke grenzen zijn bijvoorbeeld de buitenmuren van een huis, het hek om een akker, de bosrand of de omtrek van het bedrijfsterrein met daarop de bedrijfsgebouwen, de reikwijdte van kennis en ervaring en beleving......."

Kortom wat is het of een totaal?

Wat vandaag totaal lijkt kan morgen maar een deel van de puzzel blijken.

"maar vanuit een totaal,  onafhankelijk des persoons"
Daarbij komt dat "als iedereen..."  dus alle individuen in het collectief ...dus het totaal van de som der delen en eventuele synergie daarvan....dus uiteindelijk afhankelijk van de personen in het collectief, met andere woorden het totaal  (en daardoor dus relatief).
Bij een aanpassing van de samenstelling van het collectief veranderd het totaal(beeld).

Het stellen van een totaal in absolute zin kan dus niet.....
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #48 Mei 17, 2014, 12:24:02
edit2Rapporteer  
Begrensdheid is voortgekomen vanuit afscheiden denken, noodzakelijk om onderdelen te onderzoeken,  uitgaande van de reguliere wetenschap.
Yogisch; er zijn geen grenzen, ook niet intern of extern: alles is 1, en grenzeloos.
Vergelijk het met de micro- en macro kosmos, het kleinste  deeltje zal nooit worden gevonden, evenalshet grens gebied van het universum.
Maar, ook ik ben zeker niet volledig yogisch, dus ook niet volledig bewust. Dat is ook niet nodig, voor de meeste aardse zaken :-)

In die zin heb je dus gelijk; mijn volledige bewustzijn  is beperkt, omdat ik niet een volleerd yogi ben, en al zeg ik dat het wel voldoende  is voor aardse zaken, dat weet je dan nooit zeker...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.