Mijn geliefde kite ;'(

JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #25 Mei 06, 2014, 12:54:15
edit2Rapporteer  
net bij versus geweest, werd super vriendelijk geholpen.
tis wel weer een rib uit me lijf maar hij leeft
scheur was iets groter dan ik had gedacht. zeker een cm of 70...
bladder is van pvc zei die, dus toch maar een nieuwe erin voorde zekerheid ivm poreusheid ect.

toch een prijskaartje van 200-300 euro...

ach beter als geen kite zullen we maar zeggen
KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #26 Mei 06, 2014, 17:37:38
edit2Rapporteer  
Gewoon even tot 10 tellen en weer het water op. Plezier telt voor 200-300 euri zullen we maar zeggen.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #27 Mei 06, 2014, 19:22:28
edit2Rapporteer  
net bij versus geweest, werd super vriendelijk geholpen.
tis wel weer een rib uit me lijf maar hij leeft
scheur was iets groter dan ik had gedacht. zeker een cm of 70...
bladder is van pvc zei die, dus toch maar een nieuwe erin voorde zekerheid ivm poreusheid ect.

toch een prijskaartje van 200-300 euro...

ach beter als geen kite zullen we maar zeggen

Dat vind ik best veel eigenlijk...

Mijn kite viel eens uit de lucht op een marginale winddag toen ik langs een vers onderhouden dijk met scherp asfalt terug naar het strandje liep....

Poef! Resultaat: 6 kleine scheurtjes en 1 grote van 40-50 cm.

Laten repareren, bladder laten sealen, was 230,- kwijt.
JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #28 Mei 06, 2014, 19:42:42
edit2Rapporteer  
tja dat dacht ik ook, maar die scheur is wel echt heel groot... naja als die het maar weer doet.
ben heel benieuwd..
kan ik weer het water op, baal er wel van deze week is er goeie wind....
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #29 Mei 06, 2014, 20:06:07
edit2Rapporteer  
Bladder is overigens Polyurethaan:

http://en.wikipedia.org/wiki/Thermoplastic_polyurethane

Vraag me af hoe ze aan PVC komen.... :') Daar worden strandballen van gemaakt :')

Nieuwe bladder bij Switch kost 61,- maar daar komen nog verzendkosten bij van 5,- goedkoopste optie.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #30 Mei 06, 2014, 22:21:47
edit2Rapporteer  
TPU als ik het goed heb.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #31 Mei 07, 2014, 04:21:03
edit2Rapporteer  
TPU als ik het goed heb.

Dat zeg ik, polyurethaan
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #32 Mei 07, 2014, 08:35:55
edit2Rapporteer  

toch een prijskaartje van 200-300 euro...werd super vriendelijk geholpen.

Ja snap ik! voor 300 euro!
JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #33 Mei 07, 2014, 10:33:02
edit2Rapporteer  
ja die link had ik ook gelegd, maar gewoon keurig uitgelegd wat ze gingen doen. ipv van jo gaan we regelen kost zo en zo veel tot volgende week...
maar ben benieuwd hoop dat de kosten minder hoog uitvallen dan die 300.
ben toch gestopt met roken dus die 300 verdien je zo terug met 20-30 euro per week weg roken XD.
Kitecare

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #34 Mei 10, 2014, 12:26:40
edit2Rapporteer  
@Faxie: 9 van de 10 keer is een bladder inderdaad van PU en dit hoort ook zo te zijn! PVC wordt namelijk vaak poreus na 1.5 a 2 jaar en is dan onmogelijk nog te repareren. Gezien mijn ervaring als eigenaar van U-Stick en Kitecare kan ik inmiddels het verschil tussen een PU en PVC bladder aardig uit elkaar halen door verschil in rek eigenschappen, feel en het feit dat de bladder een melkwitte uitslag krijgt op den duur. Het is echter absoluut niet waar dat PVC alleen gebruikt wordt voor strandballen! Veel beginnende merken proberen bladders te produceren van PVC (goedkoper) en ook grotere merken zoals o.a. Best hebben een tijd lang PVC bladders gebruikt. Inmiddels zijn vrijwel alle merken gestopt met de productie van PVC bladders maar dat ze nooit zijn gebruikt is helaas niet waar!

De nuance die we er absoluut bij vermeld hebben is dat we er nooit 100 procent zeker van kunnen zijn van welk materiaal de bladder gemaakt is maar gezien Switch redelijk schappelijk is in de prijs van spareparts hebben we gezamenlijk gekozen voor het vervangen van de bladder! Als we de bladder hadden willen repareren had er een nieuw stuk in geseald moeten worden wat behoorlijk arbeidsintensief is en indien de bladder van PVC is gaat dit niet werken! (PVC en PU smelt niet goed met elkaar samen en er zullen lekkages ontstaan op de nieuwe seal. Ook zal de bladder sowieso een relatief korte life-span hebben)

Met betrekking tot de kosten van een reparatie, de ene reparatie is de andere niet helaas! Scheurtjes in het doek kunnen vaak snel en dus relatief goedkoop worden gerepareerd. Scheurtjes in de LE zijn een stuk arbeidsintensiever. In dit specifieke geval bevat de LE ook nog een biesband (sommige merken gebruiken dit helaas) en moest deze over een lengte van 1 meter worden open getoornd. Ook is het doek op een vervelende manier gescheurd waardoor reparatie lastiger is! Het open toornen is een zeer bewerkelijk klusje en resulteert dus in een hogere reparatieprijs. Ook de bladder en de montage van de bladder speelt een rol in de kosten van de reparatie. (pak en beet 100 euro)

@JokerB: Het goede nieuws is dat de bladder van Switch inmiddels onderweg is. We houden je op de hoogte van de vorderingen!

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #35 Mei 10, 2014, 15:48:04
edit2Rapporteer  
Ik zei niet dat het vroeger nooit gebruikt werd hoor Wink Dat van die strandballen was een grap natuurlijk Grin

Maar de bladders van Switch zijn gewoon van polyurethaan, staat gewoon op de site vermeld Wink
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #36 Mei 10, 2014, 16:23:23
edit2Rapporteer  
Wow als ik die reparatie prijzen zie moet ik echt iets aan mn prijs gaan doen hahah :->

Bladder repair kost altijd iets meer maar even serieus 230 euro!

Scheurtje van 40-50CM  zeker als hij recht is - Max 30 minuten arbeit  en  1M tape ofwel max 40-50 euro.
feddomw
Gast
Antwoord #37 Mei 10, 2014, 16:36:33
edit2Rapporteer  
Wow als ik die reparatie prijzen zie moet ik echt iets aan mn prijs gaan doen hahah :->

Bladder repair kost altijd iets meer maar even serieus 230 euro!

Scheurtje van 40-50CM  zeker als hij recht is - Max 30 minuten arbeit  en  1M tape ofwel max 40-50 euro.


Ik praat of oordeel verder niet over de prijzen, maar de uitgebriede reactie van Kite-Care juich ik i.i.g toe!
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #38 Mei 10, 2014, 17:04:15
edit2Rapporteer  
Wow als ik die reparatie prijzen zie moet ik echt iets aan mn prijs gaan doen hahah :->

Bladder repair kost altijd iets meer maar even serieus 230 euro!

Scheurtje van 40-50CM  zeker als hij recht is - Max 30 minuten arbeit  en  1M tape ofwel max 40-50 euro.


Ik praat of oordeel verder niet over de prijzen, maar de uitgebriede reactie van Kite-Care juich ik i.i.g toe!

Kitecare is een top bedrijf en aardige gasten net als bijna alle repairs (hans, gerrit, kees) die ik ken. Was meer een opvatting dat er soms wel erg hoge prijzen worden gevraagd.

But hey tussen auto garages zijn ook een hoop prijsverschillen. 
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #39 Mei 10, 2014, 17:15:05
edit2Rapporteer  
Wow als ik die reparatie prijzen zie moet ik echt iets aan mn prijs gaan doen hahah :->

Bladder repair kost altijd iets meer maar even serieus 230 euro!

Scheurtje van 40-50CM  zeker als hij recht is - Max 30 minuten arbeit  en  1M tape ofwel max 40-50 euro.


Ik denk dat je dat niet zomaar voor elke kite kan zeggen. Bv bij auto's duurt het bij sommige wagens bijna een uur om een simpel lampje te vervangen en bij anderen ben je in een minuutje klaar.
Kitecare vertelt ook in z'n laatste alinea dat het in dit specifieke geval ook wat meer bij komt kijken.
(Zeg ik wel als persoon die helemaal geen idee heeft van hoe of wat voor het herstellen van een kite Smiley )
JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #40 Mei 10, 2014, 17:36:40
edit2Rapporteer  
naja wat switch doet met zn materiaalis dat ze zigzag sticken en dat ze een rand omflipen of iets dergelijks (kan nietgoed uitleggen) om de naden netjes weg te werken.
kost moelijk veel werk zij die man omdat ze door 5 sticken heen moeten.
ach boeie als ik maar weer kan varen. en die het weer doet.
t was niet een scheurtje van50 cm maar een dige bijna van strut tot strut....
ben heel benieuwd hij is nog in behandeling bij versus
Kamo

Berichten: 156
Antwoord #41 Mei 13, 2014, 15:48:58
edit2Rapporteer  
Tijd kost geld en bij een reparatie aan de LE ben je gewoon een lange tijd bezig met het openen van de LE, vooral als deze met een biesband is gemaakt (2x zoveel tornwerk).
Ik heb zonet de reparatie gezien en iedereen die alleen het tornwerk binnen een half uur doet is een hele snelle reparateur.
Dan heb je nog geen reconstructie van de LE gedaan, deze geplakt aan beide kanten en netjes gestikt. ( de scheur was absoluut niet mooi recht en erg gerafeld)
Daarna moet je ook nog de LE weer strak dichtstikken.
Dan hebben we het nog niet over de tijd die het kost om een bladder te verwijderen en een nieuwe terug te zetten, checken en pressuretest van 24 uur doen.

Nature is denk ik een tikje onrealistisch, en ik verwacht dan ook dat hij zelf deze repair ook echt anders zou inschatten als hij hem in zn handen zou hebben gehad.

We zullen nadien een foto plaatsen van het resultaat. Smiley
JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #42 Mei 13, 2014, 17:41:50
edit2Rapporteer  
Grin wilde stiekem al bellen of me kite al opnieuw verrezen was.
hoe staat het er mee??
was de vbladder al binnen?
Kamo

Berichten: 156
Antwoord #43 Mei 13, 2014, 22:58:35
edit2Rapporteer  
het wachten is op de bladder...Smiley :S
Kitecare

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #44 Mei 19, 2014, 11:26:38
edit2Rapporteer  
De kite is weer gerepareerd! Zoals jullie wellicht nog kunnen zien was de scheur een tikkie groter dan de eerder genoemde 30 cm:) (zeg maar gerust 1 a 1.5 meter)
Veel vaarplezier weer Joker!
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #45 Mei 19, 2014, 11:56:32
edit2Rapporteer  
Dat is een bereklus geweest Smiley Ziet er netjes uit.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #46 Mei 19, 2014, 14:09:18
edit2Rapporteer  
arbeidsintensieve klus idd.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #47 Mei 19, 2014, 14:11:10
edit2Rapporteer  
zodan.... netjes!!!!
JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #48 Mei 19, 2014, 14:37:10
edit2Rapporteer  
hoppa!!!!! en ik ga hem morgen ophalen! aah yeah! zo te zien is het super geworden!!
thnx! hopen dat de prijs een beetje meevalt
bredo

Berichten: 593
Antwoord #49 Mei 19, 2014, 14:38:00
edit2Rapporteer  
Mooi gerepareed! Nu maar afraggen die kite want met zon reparatie is je kite gelijk niets meer waard als je m nog wilt verkopen. helaas....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.