FCS schroefdraad bij Naish Global Wave

mbetz

Berichten: 576
Mei 04, 2014, 22:02:20
edit2Rapporteer  
Bij mijn (oude) Naish Global Wave is het schroefdraad van een van de FCS finnen schroefjes dol.
Komt doordat ik het board veel vervoer (vakanties, vliegtuig etc).
Heeft er iemand advies hoe dit te repareren?
Er moet dus in het board een nieuw schroefdraad gezet worden.
Ik zou graag dezelfde schroef (4mm) willen blijven gebruiken en niet opboren naar een grotere schroefmaat..

Ja het board is al een paar jaar oud, maar de hele familie vaart erop, en het blijft een lekker board om te varen…

Bedankt
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Mei 04, 2014, 23:06:06
edit2Rapporteer  
Bij mijn (oude) Naish Global Wave is het schroefdraad van een van de FCS finnen schroefjes dol.
Komt doordat ik het board veel vervoer (vakanties, vliegtuig etc).
Heeft er iemand advies hoe dit te repareren?
Er moet dus in het board een nieuw schroefdraad gezet worden.
Ik zou graag dezelfde schroef (4mm) willen blijven gebruiken en niet opboren naar een grotere schroefmaat..

Ja het board is al een paar jaar oud, maar de hele familie vaart erop, en het blijft een lekker board om te varen…

Bedankt
ik vrees dat er weinig anders op zit dan voor overmaats gaan. of: heel voorzichtig het gat volstorten met pvc lijm  en je inbus schroefjes insmeren met een dun laagje vaseline. terwijl de pvc lijm nat is schroef je heel voorzichtig de schroeven er in. waarom schroeven insmeren met vaseline? dit voorkomt dat je schroeven vast komen te zitten in de lijm.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #2 Mei 05, 2014, 11:01:06
edit2Rapporteer  
Eagle Jan,
Ga ik proberen, overmaats kan altijd nog…

Wij zijn met Pinksteren weer op Sardinie (North Shore, where else…)
Heb jij nog plannen?

Mike
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #3 Mei 05, 2014, 11:18:02
edit2Rapporteer  
Kun je niet beter epoxy pakken dan PVC lijm? Dat spul blijft altijd een beetje zacht?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Mei 05, 2014, 11:25:23
edit2Rapporteer  
Kun je niet beter epoxy pakken dan PVC lijm? Dat spul blijft altijd een beetje zacht?
vaak is de vin box ook van PVC of PU. epoxy heeft pas zin als de box ook van epoxy is.

Nu ik er over na denk, probeer op het eiland wat 3M scotch weld DP-110 te scoren daarmee lukt t wel.


@Mbetz, ik ga voor het einde van de maand voor 20 dgn naar fuerteventura. Sardinie pas weer van het najaar.
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #5 Mei 05, 2014, 15:01:38
edit2Rapporteer  
Oh goed punt! Ik had even niet door dat het om een vinbox,  ipv een twintip ging! Smiley
Dan heb ik niets gezegd en is pvc lijm een goede optie
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #6 Mei 05, 2014, 21:28:52
edit2Rapporteer  
Eagle Jan, Lude,
Bedankt, Ik ga het proberen!

Eagle Jan: Natuurlijk ook Fuerte North Shore of???
Heb jij verder nog plannen voor Sardinië dit jaar?
Wij willen misschien nog de eerste 2 weken van September, dan is het weer rustig, en keert de wind ook weer terug….
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Mei 06, 2014, 07:55:54
edit2Rapporteer  
Eagle Jan, Lude,
Bedankt, Ik ga het proberen!

Eagle Jan: Natuurlijk ook Fuerte North Shore of???
Heb jij verder nog plannen voor Sardinië dit jaar?
Wij willen misschien nog de eerste 2 weken van September, dan is het weer rustig, en keert de wind ook weer terug….
Alleen maar North shore, Costa Calma/sotavento is ruk. Check m'n foto's. Ik ga pas later naar sardinië, het verplichte nummertje het wordt pas echt in de herfst, hoe later hoe beter (oktober/november/december), als je daar bijna niemand meer tegen komt op het water en de temperaturen nog lekker zijn voor n 4/3 overknee. 17-26 graden lucht temperatuur en  15- 22  graden watertemperatuur.  En in die periode heb je kans op de meeste harde wind.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.