Brazilie in oktober, maar waar???

globetrotter

Geen avatar

Berichten: 15
Juni 23, 2014, 22:15:24
edit2Rapporteer  
Beste medekiters, we need help!?

Ik wil samen met vrouw in oktober 2 weken gaan kiten in Brazilie.
Het idee was Jericoacoara, maar na wat zoeken kom ik erachter dat het hier in oktober gemiddeld 30 knopen waait.
Voor de meeste van jullie ervaren kiters natuurlijk top ThumpsUp, maar voor ons als relatief beginners (kunnen net starten / stukkie varen, maar nog niet upwind varen bijv) is dit too much.

Ook al veel gelezen over Cumbuco, maar daar toch twijfels bij, aangezien de zee een klotsbak moet zijn en de lagunes extreem druk in oktober?

Duzzz: Can anyone help? Waar moeten we heen in Brasil in oktober, bij voorkeur:
- Bij een mooie/ondiepe 'beginners' lagune
- Bij voorkeur in dorpje waar nog wat te beleven is (hoeft geen echte partyplace te zijn)
- Waar het niet zo druk is dat het voor relatieve beginners ook erg lastig kiten is
- Waar de wind niet zo extreem is dus laten we zeggen tussen 15 en 23 knopen oid?

by the way we hebben een setje 12/9/7 m2 (vrouw 60 en ik 90kg)
Super bedankt voor de info alvast!!!
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #1 Juni 23, 2014, 22:36:46
edit2Rapporteer  
Iets verder naar het zuiden neemt de wind wat iets af, dus meer richting Canoa Quebrada, Natal misschien?
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #2 Juni 23, 2014, 23:52:15
edit2Rapporteer  
Mmmm Canoa Quebrada vond ik een beetje kermisachtig en weinig wind.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #3 Juni 23, 2014, 23:56:11
edit2Rapporteer  
Gewoon lekker naar cumbuco gaan,daar heb je ,ook als beginner een topvakantie  met je wederhelft Grin
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #4 Juni 24, 2014, 09:25:52
edit2Rapporteer  
yep, mee eens
kitem

Geen avatar

Berichten: 81
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #5 Juni 24, 2014, 10:58:53
edit2Rapporteer  
Wij waren vorig jaar bij Ilha do Guajiru. Er is daar een hele grote lagune waar je ook als beginner je prima kan vermaken. De waterstand wisselt met het getij, dus bij laag water heel ondiep, en bij hoog water diep. Drukte op het water vond ik erg meevallen. De wind is altijd goed, heb 1 week alleen 5m en 1 week alleen 7m gebruikt. Behalve kitesurfen is er overigens bijna niks anders te doen.
kees69

Berichten: 280
Antwoord #6 Juni 24, 2014, 11:14:17
edit2Rapporteer  
Jeri in ieder geval geen beginners spot. Waait idd hard, maar vervelender je kan niet bij dorpje kiten. Moet je richting Prea en dat is net zo'n klotsbak.
Ilha is voor beginners prima, je bent wel afhankelijk van het tij, en er is idd helemaal niks te doen behalve kiten. Ook nog best een eind van Fortaleza vadaan
Zal gewoon naar Cumbuco gaan, wind is daar prima voor beginners en de lagune valt wel mee.
Zeker als je sóchtens gaat heb je ruimte zat. Tegen de middag wordt het idd wel drukker,
maar als je Oostvoorne/Brouwersdam gewent bent, valt het nog prima te doen. Temnimste de afgelopen 2 jaar dat ik er ben geweest. 1x Sep en 1xNov. Op zee idd wat meer shop, maar er wordt
daar volop lesgegeven dus dat overleven jullie wel :-)
Ga in Okt ook weer 3 weken. !!!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #7 Juni 24, 2014, 22:47:38
edit2Rapporteer  
Gewoon lekker naar cumbuco gaan,daar heb je ,ook als beginner een topvakantie  met je wederhelft Grin


En Zo Is dat !!!  ThumpsUp Cool Joepie YeSS Joepie YeSS


http://vimeo.com/75487240



http://vimeo.com/75011091



http://www.youtube.com/watch?v=zlADxfkQ3kI

globetrotter

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #8 Juni 24, 2014, 23:05:14
edit2Rapporteer  
Thanks voor de goede reacties; Cumbuco lijkt dan toch wellicht de beste optie... Nog tips over welke poussada(s)?
Grtz
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #9 Juni 25, 2014, 05:43:10
edit2Rapporteer  
Kijk gewoon op Arke of op fly Brasil en boek een vlucht met app,goedkoopste optie Grin
Ik ben gecharmeerd van windtown of 0031 of een van de vele kleinere pousada'a...tis allemaal leuk !!!! Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.