zondag 26 oktober: offshore wind en rip current

bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Oktober 27, 2014, 01:23:22
edit2Rapporteer  
Bron: ik lees dit net op FB:





Vandaag 26 oktober: Franse kitesurfer drijft af voor de kust v Dublin en wordt voorbij een eiland drijvend gevonden.

Een andere kitesurfer had een alarm gegeven en hierop was de kustwacht in actie gekomen. Een lifeboat crew met 3 vrijwilligers is toen samen met een helikopter erop uitgegaan.

Het was donker en ze maakten gebruik van thermal imaging technology (huh?). Ze troffen hem aan helemaal verwikkeld in zijn kitelijnen en moesten hem lossnijden. De omstandigheden waren moeilijk omdat er offshore wind was.

De vrijwilligers hebben 1e hulp toegepast omdat de man leed aan hypothermia (?). Ze vaarden naar t strand en besloten daar dat hulpverlening via ambulance beter was dan met de helikopter (?).
"Dave Howard, voluntary ILB helmsman for Howth says, “there was some difficulty in rescuing this man as we couldn’t see him in the dark.

The RNLI recommends that when engaging in water sports of any kind that people should make themselves visible by wearing instruments like a personal strobe and by NEVER going out unaccompanied."

Deze man heeft echt geluk gehad dat we hem op tijd vonden, en benadrukt nog
de noodzaak voor een 24 uurs reddingsdienst, waarin RNLI voorziet.
Bron: http://www.surfertoday.com/videos/684

--------------



Ook vanmiddag: Een groep van 7 surfers, waaronder 4 kinderen, waren aan het surfen bij het zuidelijkste puntje Engeland, Cornwall.

De 4 kinderen konden veilig het strand bereiken, de 3 volwassenen, 2 mannen en 1 vrouw werden bewusteloos in zee gevonden. De volwassenen zijn in een zogenaamde "rip current" (ik denk: mui langs het strand) terecht gekomen. Op het strand werd gereanimeerd, en daarna naar t ziekenhuis gereden. Daar zijn ze kort na elkaar overleden.

De alarmdiensten hadden verschillende alarm calls gehad omdat mensen het zagen gebeuren.
RIP

Bron: http://www.bbc.com/news/uk-england-cornwall-29779021

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/11188795/Three-surfers-die-in-rip-current-off-coast-of-Newquay-Cornwall.html
feddomw
Gast
Antwoord #1 Oktober 27, 2014, 09:13:09
edit2Rapporteer  

Het was donker en ze maakten gebruik van thermal imaging technology (huh?).
Lijkt me duidelijk toch? Het is donker en een (onderkoeld) lichaam zie je uitstekend in zee dan. Ik snap echter niet waarom ze het niet ook overdag toepassen.


De vrijwilligers hebben 1e hulp toegepast omdat de man leed aan hypothermia (?). 
Onderkoeling.


Ze vaarden naar t strand en besloten daar dat hulpverlening via ambulance beter was dan met de helikopter (?).
Beslissing ter plaatse, wat snap je niet of wat roept dit vraagteken op?

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #2 Oktober 27, 2014, 10:39:17
edit2Rapporteer  
De groep surfers die in Engeland in de problemen zijn gekomen waren  ( zoals ik het lees ) Golfsurfers en geen kitesurfers. De ellende blijft natuurlijk even groot .
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #3 Oktober 27, 2014, 11:46:38
edit2Rapporteer  
Zwitserse vriendin van mij (daar heb je alleen meren) is met 2 andere kiters in Portugal ook in een mui terecht gekomen. Midden september. Zaten ver in zee te dobberen en hadden ook zo van WTF. Ze heeft 9 jaar kite ervaring. Ze zijn met zn 2-en door de Portugese kustwacht opgepikt.

Muien zijn ellende, ook voor kiters. Snap niet dat er geen waarschuwingsborden of zo langs de kust staan, of verplaatsen die dingen zich? Zo neen, dan is t toch raar. Als je kijkt naar kustlijn Bloemendaal-ijmuiden-wijk dan zie je je ze redelijk goed liggen tussen de zandbanken


Nog iets, dit topic hoort wel bij buitenl thuis! Als je in koude buitenlandse wateren gaat is t niet een idee om een dingetje mee te nemen, die gast heeft t over "probe" of zo. Beter dat dan zo n stom mesje, en jaaaa ik weet dat surfers t ook niet doen. Maar die  betalen er ook voor.


markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #4 Oktober 27, 2014, 12:33:35
edit2Rapporteer  
Zwitserse vriendin van mij (daar heb je alleen meren) is met 2 andere kiters in Portugal ook in een mui terecht gekomen. Midden september. Zaten ver in zee te dobberen en hadden ook zo van WTF. Ze heeft 9 jaar kite ervaring. Ze zijn met zn 2-en door de Portugese kustwacht opgepikt.

Muien zijn ellende, ook voor kiters. Snap niet dat er geen waarschuwingsborden of zo langs de kust staan, of verplaatsen die dingen zich? Zo neen, dan is t toch raar. Als je kijkt naar kustlijn Bloemendaal-ijmuiden-wijk dan zie je je ze redelijk goed liggen tussen de zandbanken


Nog iets, dit topic hoort wel bij buitenl thuis! Als je in koude buitenlandse wateren gaat is t niet een idee om een dingetje mee te nemen, die gast heeft t over "probe" of zo. Beter dat dan zo n stom mesje, en jaaaa ik weet dat surfers t ook niet doen. Maar die  betalen er ook voor.

In dit geval met hun leven.
schijndel

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #5 Oktober 27, 2014, 13:19:07
edit2Rapporteer  

De vrijwilligers hebben 1e hulp toegepast omdat de man leed aan hypothermia (?). Ze vaarden naar t strand en besloten daar dat hulpverlening via ambulance beter was dan met de helikopter (?).


Komt ook in Nederland regelmatig voor, zeker bij de traumaheli (SAR is wellicht anders). Behandelen van een patiënt is nou eenmaal makkelijker in een ambulance dan in een helikopter. De heli wordt vooral ingezet om de trauma-arts snel ter plekke te hebben.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.