Bandit4 stuurt moeilijk

daanvanduin

Geen avatar

Berichten: 28
Juni 01, 2014, 16:33:51
edit2Rapporteer  
Mensen,

Ik ben net begonnen met deze geweldige sport, ooit eens lessen gevolgd bij Peter Vogelezang in Oostvoorne (9-10jr geleden) en heb nu spullen gekocht!

Ik heb een bandit4 van 11m2, echter ik heb het gevoel dat deze heel lastig stuurt. Ik heb slechte controle over de kite en kan hem met 1 hand aan de bar niet onder controle houden. Daarnaast zoekt hij bij het oplaten snel de powerzone op in plaats van dat deze in de neutrale zone makkelijk omhoog komt.

Ik heb het gevoel dat mijn depowerlijnen te kort zijn ten opzichte van de stuurlijnen.

Kan iemand mij helpen met tips etc? Volgens mij moet de kite zoveel makkelijker te besturen en onder controle te houden zijn dan dit.

Thnks alvast  YeSS
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #1 Juni 01, 2014, 16:40:15
edit2Rapporteer  
Dit advies moet je echt opvolgen:
Neem een opfriscursus, en laat je kite ziet aan de instructeur. Heb je én je bovenstaande vraag beantwoord en je kan weer verantwoord verder oefenen.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2 Juni 01, 2014, 16:43:57
edit2Rapporteer  
Klinkt meer als te korte stuurlijnen.

Controleer je bar even, bij alles op full power moeten de lijnen even lang zijn.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #3 Juni 01, 2014, 16:45:43
edit2Rapporteer  
Bar meer aantrekken ander zit je op de saftey. zal wel goed zitten allemaal alleen als e niet gewend bent aan Depower van hedendaagse kites heb je idd een probleem

Opfris lesje nemen he Wink 10 jaar geleden wauw toen waren er alleen C-kites.

daanvanduin

Geen avatar

Berichten: 28
Antwoord #4 Juni 01, 2014, 17:09:32
edit2Rapporteer  
Super, bedankt voor de reacties!

Ik heb inderdaad voor aanstaande zaterdagochtend al een opfriscursus bij Ozone Wijk aan Zee gepland en neem gelijk de kite wel mee dan. Vroegah nog met een Wipika Hydro gerommeld na de lessen, maar is toch wel een wereld van verschil inderdaad Wink.

Bedankt allemaal!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.