Kiten Cuba ???

StefanS

Berichten: 71
Mei 07, 2009, 18:25:47
edit2Rapporteer  
heey,

In de zomervakantie ga ik dus op vakantie naar Cuba, Varadero om precies te zijn. Ik vroeg me alleen af of je daar ook kan kiten, en of ik spullen mee moet nemen en welke maten kite?
Eigelijk weet ik nog bijna niks over kiten op Cuba en ik kan ook bijna niks vinden op internet  Sad

Hopelijk zijn er mensen die me wat kunnen vertellen over kiten in Cuba  Grin
ThX
Rikkediedoo

Berichten: 17
Antwoord #1 Mei 20, 2009, 17:55:19
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ik ben vorig jaar rond de wereld getrokken met al mijn kitegear. Ben ook op cuba geweest. Verwacht daar geen kitecultuur en als er local kitesurfers zijn verwacht dan geen topkwaliteit spullen te huren. In onze zomer is de wind daar erg slecht, sterker nog er is geen wind. Een beter plan is lekker rondreizen, mojito's drinken, salsadansen en mooie foto's maken.

Veel plezier.

Rik
StefanS

Berichten: 71
Antwoord #2 Mei 24, 2009, 12:13:02
edit2Rapporteer  
Ey man
Thx voor je reactie alleen jammer dat er geen wind is Sad. Dan wordt het maar van de zon zee en strand genieten. En een beetje duiken.
Rondreizen gaat hem ook niet worden aangezien ik met me ouders op vakantie ga

Bedankt voor de info
StefanS

Berichten: 71
Antwoord #3 Augustus 10, 2009, 14:33:35
edit2Rapporteer  
ok ff een update hier.
voor de mensen die naar cuba gaan.
Dit gaat overigens alleen over het kiten in Varadero op Cuba.
Spullen lenen is mogelijk. Bij het 'hoofdcentrum' van barracuda diving center ( op de meeste folders aangegeven met een 2 als ik het me goed herriner) daar is een kitesurfschool. Hier is het mogelijk om te lessen en om gear te lenen. ze beschikken over 2008 takoon kites. Als je de spullen huurt is het (omgerekend naar euro's) 24 euro voor 1 uur. Als je wilt gaan kiten is het dus beter om je zooi mee te nemen. Vraag bij het centre naar ectico of norlen en het komt allemaal goed

In de zomerperiode is er niet veel wind maar is er rond een uurtje of 5 toch wel een paar keer per week genoeg wind om een 12 te varen. Heb zelf een paar mensen een downwinder zien maken toen ik op het strand lag Sad Buiten de zomer periode is kiten goed te doen. de 7m's worden dan vaak gebruikt..\

Ik hoop dat iemand er wat aan heeft en dat ik dit niet voor niks zit te doen
greetz
Stuff

Geen avatar

Berichten: 76
Antwoord #4 Augustus 10, 2009, 19:15:36
edit2Rapporteer  
Als je et ff eerder gedaan had... Wink

Ben er begin deze zomer een weekje geweest en klopt precies wat je zegt over de zomerperiode. Ik heb denk ik 2 x een paar kites op et water gezien die week, maar meer niet. Was idd rond een uur of 5. Ik wist jammer genoeg niet dat dat kite center daar zat, want ik had me eigen spullen niet bij me.

Beetje oud topic wel, maar voor de volgende die op cuba zoekt!
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #5 Augustus 11, 2009, 14:45:39
edit2Rapporteer  
Wilde net op cuba gaan zoeken toen ik dit topic bovenaan zag staan.

Staat in deze maand Kiteboarding magazine ook een groot artikel over.

Ik ga in dec. wss met m`n moeder, van wat ik op kitebeaches.com zie wil ik alleen mn twaalf meenemen en 133 boardje..

iemand nog tips? ben niet van plan onwijs afgelegen gebieden op te zoeken (zoals in 't artikel) daar ik met moeders ben, liever iets makkelijk te bereiken waar ik niet de enige ben..
StefanS

Berichten: 71
Antwoord #6 Augustus 11, 2009, 15:06:28
edit2Rapporteer  
Ga je naar Varadero?? zo ja welk hotel vind ik wel leuk om te weten.
Ik weet niet hoe de wind is in december maar ik denk dat het slim is om dan ook een 9 ofzo mee te nemen (weet ik niet zeker). Spullen huren kan natuurlijk ook maar dat kost 24 euro voor 1 uur en kan je maar op 1plek. Dus niet bij je hotel of appartement of wat dan ook. Eigen spullen is wel beter.

Verder heb ik alles wat ik weet al gepost volgens mij.
Veel plezier alvast.
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #7 Augustus 13, 2009, 18:29:40
edit2Rapporteer  
weet nog niet waar ik heen ga, maar houd je op de hoogte!

Dat artikel in kiteboarding mag. is wel erg leuk als je er bent geweest, zou ff de boekwinkel binnenstappen om em door te bladeren als ik jou was!
Rikkediedoo

Berichten: 17
Antwoord #8 Augustus 13, 2009, 19:12:46
edit2Rapporteer  
Varadero is een vreselijke plek en geen Cuba. De echte cubanen mogen er niet eens komen en kitesurfen is echt niet onbegonnen werk. De wind is onzeker en goede spullen hebben ze daar al helemaal niet. Ga daar lekker reizen en genieten van salsa en cubalibres. Te gek land met vriendelijke maar hele arme mensen.

DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #9 Augustus 14, 2009, 11:18:15
edit2Rapporteer  
dat laatste lijkt mij ook een beter plan, sowieso zie ik er Nu Al tegenop om te gaan sjouwen met m`n board.. (kite kan gewoon in de koffer) en teveel moeite om ergens een spot te vinden, geen zin in m`n eentje te gaan indien `t fout gaat.. etc etc..  en heb een hekel aan touristische spots.. ga liever waar de locals zijn..
StefanS

Berichten: 71
Antwoord #10 Augustus 14, 2009, 17:22:44
edit2Rapporteer  
Ok even voor de duidelijkheid. Varadero is idd niet echt Cuba het is een toeristisch schiereiland van Cuba hier zitten dan ook veel hotels. Vanuit deze hotels kun je genoeg excursies regelen om het 'echte Cuba' te zien.

en even @rikkediedoo,
Ik weet niet waar je ziet staan dat kiten onbegonnen werk is maar zoals ik al eerder heb gezegd is de wind in de ZOMER niet optimaal en kan maar enkele keren per week rond 17 uur gekite worden.
En met de stelling: 'goede spullen hebben ze daar niet' ben ik het niet eens. Ik heb daar zelf spullen geleend en kreeg een Takoon setje te leen. Hierbij zat een Takoon Nova 2008 12m en een zgan board. Dit zijn naar mijn idee geen slechte spullen.

en nog even @ DHSKite
NIET naar Varadero gaan als je een hekel hebt aan toeristische plekken Wink
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #11 Augustus 17, 2009, 13:09:47
edit2Rapporteer  
haha ok top! zodra ik m`n reisje heb uitgestippeld kijk ik wel in hoe verre ik kan kiten!
Rikkediedoo

Berichten: 17
Antwoord #12 Augustus 26, 2009, 18:13:22
edit2Rapporteer  
Het is maar net welke eisen je  stelt aan het kiten. Ik zoek altijd plekken met veel wind en geen windonzekerheden zoals Cuba. Kite lenen doe ik al helemaal niet aan omdat zeker de mensen Cuba erg arm zijn en eventuele schade niet kunnen repareren omdat er geen onderdelen te koop zijn.
Maar goed, heel veel succes met kiten en excursies.

kiterunner

Berichten: 74
Antwoord #13 Juli 05, 2014, 19:55:46
edit2Rapporteer  
Net terug van 2 weken vakantie in Varadero, Cuba.
Naast de 5 dagen excursies toch nog 6 dagen kunnen kiten met mijn twintip en 12 m2.
Was prima te doen vanaf het strand achter het hotel Be Live Las Morlas.
Board en kites meegenomen in "golftas" voor 20 euro, ( mocht zelfs 30 kg in) en terug zelfs niets betaald voor de terugreis.

Excursie naar Havanna is perfect zelfs voor de 2e keer met een privechauffeur nog een keer teruggegaan naar Havanna.
Daarnaast was de 2 daagse excursie naar Trinidad en de "rambotour" waar je een stuk aflegt door de rivier ook super.

Dus zet Cuba maar op de to do list  ThumpsUp

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.