Eerste baksel

rdeheld

Berichten: 426
Juli 21, 2014, 15:24:02
edit2Rapporteer  
Vandaag mn eerste Carbon/foam core  baksel testen YeSS

https://onedrive.live.com/?cid=e14f53497f04f3a5&id=E14F53497F04F3A5%218648&sff=1#cid=E14F53497F04F3A5&id=E14F53497F04F3A5%218653

Flex zit wel goed geloof ik

http://www.youtube.com/watch?v=TwYS-W5muS8&feature=player_embedded#t=33



Vooral veel van geleerd hoe het beter kan:

- Zorg voor voldoende hars
- Loop eerst het hele process tot en met vacuum trekken een keer helemaal door zonder hars, dat kost je dan wat folie maar dat kost minder dan je hele legsel
- Gebruik een rubberen verdeel spatel voor hars en om lucht bellen onder de folie vandaan te halen
- Beter om je legsel veel te ruim te knippen en later weg te  schuren dan te kort
- gebruik een rol mes !
- een weegschaal werk veel beter en precieser dan een maatbeker
wimbers

Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #1 Juli 21, 2014, 18:31:16
edit2Rapporteer  
mooi werk, de eerste is altijd leren. mijn eerste zelfbouw windsurfplank ging linksom beter dan rechtsom en had halve krantenartikel afdrukken onder de hars. kon je in ieder geval zien van welk jaar hij was. op het laatste bouwde ik sandwichboards in de garage die serieus hard gingen.


zou je je vinnen niet vastschroeven met aan de bovenkant een polyurethaan plaatje ertussen? dan verdeeld de druk wat beter over het oppervlak van het board.
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #2 Juli 22, 2014, 15:48:54
edit2Rapporteer  
mooi werk, de eerste is altijd leren. mijn eerste zelfbouw windsurfplank ging linksom beter dan rechtsom en had halve krantenartikel afdrukken onder de hars. kon je in ieder geval zien van welk jaar hij was. op het laatste bouwde ik sandwichboards in de garage die serieus hard gingen.


zou je je vinnen niet vastschroeven met aan de bovenkant een polyurethaan plaatje ertussen? dan verdeeld de druk wat beter over het oppervlak van het board.

In het board zitten zeker wat imperfecties, maar wel zo veel van geleerd dat ik het volgende keer wel goed doe. Ik heb er gisteren mee gevaren en het  is me niet tegen gevallen, flex in de tips kan iets beter maar de pop is goed  , Stom dat  allen dat ik een exacte kopie  van mn bestaande board heb gemaakt , nu heb  ik 2 dezelfde

layup is iets anders als beneden

180 carbon STL
300 carbon uni
partial 160 uni
5 mm foam core
2 * partial 160 uni
180 carbon STL

 

 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.