Groningen. Termunten,delfzijl?

Flyhigh

Geen avatar

Berichten: 9
Juli 27, 2014, 22:05:45
edit2Rapporteer  
 Kan iemand mij iets vertellen over deze plek. Mag er Gé kite worden. Welke wind richting je het best kan varen en zijn er meer mensen. Of zijn er meer spots in Groningen. Kom zelf uit Drenthe.
 Alle info kan ik goed gebruiken.
arjandevries

Berichten: 57
Logs: 0 | 66 uur
Antwoord #1 Juli 27, 2014, 22:29:33
edit2Rapporteer  
Delfzijl mag gekite worden. waar woon je in Drenthe? Ik woon tussen Norg, Haulerwijk en Roden (op kruising van groningen friesland en drenthe.

Ik ben net begonnen met kitesurfen en ga zelf naar Lauwersoog Workum Hindeloopen of Mirns toe. dit omdat je hier tot aardig ver in het water nog kan staan wat ideaal is voor mij als beginner. Uiteraard moet je altijd eerst even goed navragen over de gevaren van een spot. ook hier: http://www.nederlandsekitesurfvereniging.nl/kitespots is altijd wel wat te vinden. Ook de vaarbare windrichting etc. staat hier vermeld.

Als de wind en windrichting goed is is er eigenlijk altijd wel iemand op de spot aanwezig. Als je in de buurt woont kunnen we het misschien zo plannen dat we allebei naar dezelfde spot gaan, dan ben je altijd zeker dat er iemand is en het is ook nog eens gezelliger.
Patrick1982

Berichten: 51
Antwoord #2 Juli 28, 2014, 11:00:30
edit2Rapporteer  
Hej boys

Ik ben opgegroeid in Groningen en kom er dus nog minimaal 1 weekend per maand.
Termuntenzijl en Blauwe stad zijn oficiele locaties maar zie ik ze wel geregeld kiten, of t mag geen idee.

In t noorden zijn Hindeloopen, Mirns en Workum de kitesurf locaties. Ben er zelf dan ook wel eens te vinden.

Walt0r

Berichten: 542
Antwoord #3 Juli 28, 2014, 16:07:49
edit2Rapporteer  
Termunten, Delfzijl beste met noord-oost tot oost, bij meer noorderwind wordt het een dikke chopbak
Verder kan je alleen een paar uur voor en na hoogwater varen
Delfzijl kan je gewoon bij strandje starten, wind kan daar wel wat raar doen ivm dijk, gebouw en andere dingen. Gevaar bij deze spots is de stroming en pier bij eemshotel, en bejaarden die komen kijken als je je gaat omkleden.....maar Friesche meren zijn relaxter
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.