Zuid Frankrijk

Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Juli 20, 2014, 12:45:33
edit2Rapporteer  
Over één week is het zover, eindelijk vakantie!

De reis gaat naar canet en roussillon. Dit ligt ongeveer 20km van leucate vandaan en 75km van sant pere pescador. Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met deze locatie? Ik vroeg me ook af of er op het binnenmeer van Leucate ook gekite mag worden, of alleen aan de zeekant? Verder nog goede spots in de buurt daar?
jorandb

Berichten: 56
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #1 Juli 21, 2014, 08:50:07
edit2Rapporteer  
Ik ben vorig jaar naar port leucate geweest!
ik vond zelf het een top locatie, als de wind uit zee komt kan je lekker op zee en als er mistral/landwind is ga je gewoon naar het binnenmeer. (je hebt er vaker landwind als zeewind waarschijnlijk)

Je mag niet overal kiten op het binnenmeer want een heel groot deel is voor de windsurfers, op die plek is er ook te weinig ruimte om je kite op te laten.
ik raad je aan om naar een van de surfshops toe te rijden en daar een spotguide haalt, daar staat in waar je wel of niet mag kiten en met welke windrichting enz.
ernie

Berichten: 24
Antwoord #2 Juli 21, 2014, 09:10:08
edit2Rapporteer  
Zeker een hele mooie locatie!
Ben er al een keer of 10 geweest en het gaat er nooit vervelen.
Redmond

Berichten: 11
Logs: 0 | 96 uur
Antwoord #3 Juli 21, 2014, 15:52:43
edit2Rapporteer  
Vorige week bij Sant pere pescador geweest, neem je grote kites mee. Nu bij een meer boven lucate ( bages) dik 25/35 knopen (vlagen), alleen super niks met kleine strandjes met hoop kiezels en stenen. Gevaarlijk met die vlagen voor je zelf en kite spullen, eenmaal op water is het super. Ga binnen kort naar meer van lucate zelf om te kijken of kite spots beter zijn.

Fijne vakantie.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #4 Juli 21, 2014, 19:14:00
edit2Rapporteer  
vorig jaar .. 2 weken Leucate ..... 2 weken geen wind ....
pepsi

Geen avatar

Berichten: 171
Antwoord #5 Juli 21, 2014, 21:51:46
edit2Rapporteer  
Zit nu in Sant Pere,
Afgelopen
Donderdag met de14 m gevaren.
Vrijdag met de 14 en 12 m gevaren.
Zaterdag 14 en 12 m gevaren.
Zondag zon,wolken,regen en weinig wind.
Vandaag eerst met de 14 m daarna vol met de 9 m.
Morgen ziet er ook weer goed uit.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.