Kiteles Strand Horst

TheFascinated

Geen avatar

Berichten: 5
Juli 15, 2011, 22:42:54
edit2Rapporteer  
Wheey Kiterss!

'k ben Matthijs (17j), ben nog onbekend met kitesurfen, maar heb er al wel heul veel over gelezen e.d. en heb voor mezelf al wel duidelijk dat ik hier m'n nieuwe sport van ga maken (als het succes heeft natuurlijk :] Heb hiervoor 10 jaar gevoetbald, dus het wordt echt totaal wat anders Grin

However, omdat ik in Amersfoort woon, wordt strand horst waarschijnlijk mn mainspot. Daaruit kwam ook het idee om dan ook daar (bij Telstar) kiteles te nemen omdat ik daar vaker zal gaan kiten .

Op de kitesite van de kiteschool van strand horst kan ik alleen niks vinden over IKO certificatie, met welk materiaal ze kiten of dat je in het eerste blok ook al het water zou kunnen opgaan (als de kitecontrole goed gaat). Want er wordt gezegd dat je voor 't eerste blok (les) geen wetsuit nodig hebt, terwijl je bij de meeste andere scholen wel meteen de eerste les gaat bodydraggen e.d...

'k Heb trouwens al geprobeerd te mailen, heb nog geen reactie gehad.

Dus mijn vraag is of iemand ervaring heeft met deze Kiteschool (Telstar) of er meer over weet..

THX,,

Matthijs
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Juli 16, 2011, 16:33:16
edit2Rapporteer  
het hangt er vanaf wat voor kiteles je boekt. in mijn ervaring kan je het beste minstens 6uur boeken. Veel mensen boeken maar 4 uur en dat is toch eigenlijk vaak nét onvoldoende. Met iets meer les leer je even iets meer over waterstarten. in een 4uurse cursus is het 8/10keer op het niveau dat je zelf veilig om kan gaan met de kite (landen/oplaten,safety,up/down-wind bodydraggen en relaunch) en leer je miss. maar 45/30minuten nog ff waterstart (als je het redelijk oppakt)
wvnl

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #2 Augustus 01, 2014, 22:39:46
edit2Rapporteer  
Ik ben daar ook aan het lessen. 10 min theorie op het strand en dan snel het water in. Werken daar met North Evo 2014. Relaxte lui en nemen de tijd voor je wanneer je wat meer uitleg wil.

Als je hebt ingeschreven voor de mailing heb je vandaag als het goed is een mail gehad... 
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #3 Augustus 01, 2014, 23:01:50
edit2Rapporteer  
10 minuten theorie wauw dat is bizar weinig :|
Flyhigh

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #4 Augustus 01, 2014, 23:06:20
edit2Rapporteer  
Heb er zelf Ook les gehad. Zeer goede en duidelijken uitleg. Les 1theorie en praktijk. Het licht ook aan je zelf wat je al weet en kAn natuurlijk. Als je nog nooit Gé vliegert of Gé wakeboard. Zal het natuurlijk allemaal wat langer duren. Telstar een goede leerschool.om te beginnen met kitesurfen.
wvnl

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #5 Augustus 03, 2014, 13:13:39
edit2Rapporteer  
Oke, het kan misschien ook een paar minuten langer zijn geweest.

Ieder geval: Kenmerken van de spot zelf, uitleg over windvenster, klaarleggen spullen, kite oppompen, bevestigen lijnen, safety systemen uitleg en oefenen. Daarna het water in om bezig te zijn met het sturen en ook nog bodydraggen. Landen en oplaten kwamen uiteraard ook nog aan bod.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.