Mooie bestemming juni - juli 2015: advies nodig!!

mathieuc90

Geen avatar

Berichten: 3
Augustus 12, 2014, 21:38:54
edit2Rapporteer  
Hallo iedereen,
 
Voor onze vakantie van volgend jaar, ben ik op zoek naar een leuke plaats in Europa, gedurende 2-3 weken met de volgende vereisten
 
-  Periode: juni – juli
-  Locatie: liefst een strand dicht bij een stad/plaats waar er ’s avonds ook veel te doen is
-  Niveau: ik kite reeds 10 jaar, maar mijn vriendin is nog beginner dus bij voorkeur een breed strand met relatief ondiep water, niet te veel golven en geen +40 knopen  Smiley
-  Niet te duur natuurlijk  Cheesy
-  Geen auto nodig
-  Andere bezienswaardigheden/cultuur/…
 
Ik heb al wat opzoekingswerk gedaan, en volgende plaatsen komen in aanmerking:
- Cycladen griekenland (Paros, Naxox): hierover zijn de meningen wel verdeeld op het internet! Windzeker in juni/juli? Goed voor beginners?
-  Gokova Turkije: goede kitespot voor beginners, maar niet veel te doen??
-  Ayvalik, Turkije: ook goed, maar al zeer toeristisch/druk anno 2014??
-  Algarve, Portugal: windzeker??
-  Het noorden van Portugal: niet echt voor beginners?
-  Sardinïe, Italië: heel veel wind (in het noorden dan), en vrij druk in juli?
-  Vieste, Italië: lijkt wel goed, maar is er in de buurt veel te doen? Gemakkelijk te bereiken met vliegtuig? Goed voor beginners?

Wie o wie kent er een mooie plaats waar we heen kunnen gaan? Alle tips zijn welkom!!
 
Alvast bedankt
Mathieu
CouchKiter

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #1 Augustus 12, 2014, 21:58:03
edit2Rapporteer  
Ik heb alleen ervaring met de Turkse spots. Gokova is super, ook voor beginners, maar wel retedruk. Ayvalik is nog rustig, maar om daar te komen moet je een flink eind uit de stad; km of 7. Is met taxi te doen, maar een auto is handiger. Qua spot kun je daar niet beter treffen. Groot, vlakwater, rustig, rescueboot aanwezig (ook een keer nodig gehad). Wind is Side offshore. Normaalgesproken geen probleem omdat je daar nog ca 500-700m kan staan.
mathieuc90

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #2 Augustus 12, 2014, 22:15:28
edit2Rapporteer  
Ok, thanks voor de reply. Ga het zeker in mn achterhoofd houden!
Heeft er iemand ervaringen met de overige bestemmingen, of nieuwe bestemmingen?

bramvk

Berichten: 118
Antwoord #3 Augustus 12, 2014, 22:28:46
edit2Rapporteer  
Gezien je criteria dit maar een checken:

http://www.hangloosebeach.it
https://www.facebook.com/hangloosebeach?fref=ts
Woodmaster

Berichten: 128
Antwoord #4 Augustus 12, 2014, 22:32:33
edit2Rapporteer  
Wat dacht je van bijna Europa? El Gouna!
kees69

Berichten: 280
Antwoord #5 Augustus 12, 2014, 22:33:35
edit2Rapporteer  
Dat hangloosebeach zie ik ook steeds staan in de reisboekjes, maar heb nog nooit gehoord dat iemand er geweest is.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd, het ziet er goed uit
Woodmaster

Berichten: 128
Antwoord #6 Augustus 13, 2014, 00:37:58
edit2Rapporteer  
4 keer geweest en misschien dit jaar voor de 5de keer!
Top spot, chille omgeving, mooi afgeschermd van de rest van Egypte, geen viezigheid of armoede, zeer groot vlakwater gebied en wanneer ik er was merendeels van de dagen altijd kunnen varen.
Gratis of bijna gratis vervoer vaan de kitestrip.
Ook nog eens gunstig voor je gear wanneer je met Arke vliegt.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #7 Augustus 13, 2014, 09:03:52
edit2Rapporteer  
Citaat
Wat dacht je van bijna Europa? El Gouna!


El gouna is helegaaaar top !!!!  ThumpsUp Cool Joepie YeSS



http://vimeo.com/7308747




http://vimeo.com/9230075



Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 Augustus 13, 2014, 10:12:26
edit2Rapporteer  
Waarom zonder auto? Je legt jezelf wel een beperking op... Ik zou dat juist wel doen... Forget oorden zoals in turkije en Egypte... Denk aan Fuerteventura, auto vanaf 10-15 eu pd, tickets met verblijf al vanaf 375 euro voor 2 wkn... Goedkoop uiteten, party/surf town Corralejo (daar moet je verblijven). Daarnaast kun je er fantastisch golfsurfen/ surfles nemen! Duiken en over het eiland crossen door de kleine dorpjes of naar een van de vele kitespots (maximale reis duur vanuit Corralejo naar de verste spot Cofete is 2:30)

Sardinië juli= hoogseizoen= heel! duur, heel druk... Auto is een must.

En over beginners... Nee Fuerte is niet ideaal voor beginners, dat is waar. Maarrrrrr, je hebt heel het najaar, winter en voorjaar om haar klaar te stomen... Dus elke week ff naar het strand... Je hebt nog grofweg 40 wkn om te oefenen met haar
mathieuc90

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #9 Augustus 13, 2014, 14:45:39
edit2Rapporteer  
Ok thanks iedereen voor de hulp! Ik ga het zeker allemaal eens bekijken. Moesten er nog leuke bestemmingen zijn, let me know ;-)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.