vliegtuigverhalen

bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Maart 17, 2014, 01:15:01
edit2Rapporteer  

wie heeft m gezien?....



tot 3 weken geleden had ik n retourtje Dakhla geboekt. Op de heenweg  zag ik dat de meneer naast mij nog nooit een vliegtuigmaaltijd had gegeten. Hij snapte zout, koffiepoeder, tandestokers niet. Op dat moment besefte  ik .... sjjjit, onder mij varen gammele bootjes richting lampedusa, waarvan de helft niet eens aankomt. In Dakhla aangekomen was de wind een tropische fohn.

Terug naar huis, airport Casablanca. We liepen het vliegtuig in, maar als een bij gestoken rende de hele meut terug de bussen in. Politie, walkie talkies, honden, 3,5 uur vertraging, geen uitleg. Ellende was dat we daarna gedwongen werden om in dat zelfde verdachte vliegtuig naar huis te vliegen. Zelfs de airco kon de stank van angst niet wegblazen.  Het beste wapen tegen angst: 2 primatour slikken.

Maar er is een Nederlander die minder geluk heeft gehad.
.....waar is t vliegtuig? maak me blij
wat heb jij meegemaakt op airport/in vliegtuig?
hoe werkt t binnen Europa als je liever de volgende vlucht wilt nemen, zonder bij te betalen?
heeft cabin crew dezelfde controle?
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #1 Maart 17, 2014, 06:50:16
edit2Rapporteer  
 
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 Maart 17, 2014, 07:38:27
edit2Rapporteer  
Over een vlucht later gaan: dat gaat je geld kosten!
En over de Crew: geloof me die wordt minimaal net zo streng gecontroleerd als de Pax zo niet strenger. Ik moet altijd mijn schoenen uit doen op Europese luchthavens ongeacht of dat ik wel of niet het vliegtuig betreed... Zodra men van landside naar airside gaat dan wordt men gecontroleerd, vooraf wordt men gescreend door de veiligheids diensten... Ok in Afrika zijn ze niet altijd even wakker. In het midden Oosten zijn ze streng. In de states... Als je buiten de staats grenzen vliegt dan über streng maar binnenlands dan is het ook een grote theater. Hangt ook van de grootte van de luchthaven af is mijn mening.
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #3 Maart 18, 2014, 00:36:30
edit2Rapporteer  
EJ, klopt in Europa> kost geld. Vriendin van mij miste t vliegtuig omdat r bagage niet tijdig kwam (transfer in Parijs). Vlucht daarna kostte dubbele. Ze nam toen de trein.
In Azie kun je wel volgende vliegtuig nemen. Ik had datum op ticket niet goed gelezen, hoefde niet extra te betalen. Maatschappijen zijn relaxter daar.

security in Europa is n poppenkast. Ik weet niet of je wel eens met EL AL gevlogen hebt, die gebruiken psychologie als preventie. werkt beter dan apparaatjes. Ik begrijp niet waarom dat niet als maatstaf genomen wordt.

RAM heeft trouwens de kitesurfers wel gevonden. Je betaalt E 50 voor je kitespullen vanaf schiphol, voor een retour. Vanuit Brussel betaal je voor je E 0, maar op Casablanca aangekomen betaal je voor een enkeltje Dakhla weer E 50 erbij.

Wat ik niet begrijp is dit: vroeger zeiden ze dat als je bagage in t vliegtuig zit en jij niet, dan halen ze t eruit. Dat klopt dus niet met RAM (had per ongeluk ook nog een fles water erin zitten).
T is toch zo dat een luchthaven "niemands land" is en dat je eigenlijk "rechteloos bent". Volgens mij is dat de reden dat maatschappijen elke regel kunnen opleggen die ze willen (assange). 


FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #4 Maart 18, 2014, 00:56:25
edit2Rapporteer  
Luchthaven is geen niemandsland. Zodra je in het vliegtuig zit en de deuren zijn gesloten, dan pas ben je in "het land" , waar het vliegtuig staat ingeschreven.
Dat El Al verhaal heeft de volgende redenen. Zij zijn een maatschappij met een zeeeer hoog risico gehalte op gijzeling e.d.
Zouden ze die controle op iedere vlucht toepassen, dan komt dat in de ticketprijs erbij. En wat willen de mensen ....voor een habbekras vliegen.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #5 Maart 24, 2014, 09:49:23
edit2Rapporteer  
Whatever the results of the search are, many questions remain unanswered. Western intelligence services claim their satellites can read the newspaper held by anyone in any part of the world. They claim they can track down any criminal and that the massive spending on security doesn’t hurt the freedom of the people, but actually saves them. Those who oppose these practices say that we can all be tracked through our mobile phones and computers.

This story with the Malaysian Boeing can only mean two things: either US intelligence greatly overestimates their abilities, or they know what happened to the plane and are hiding the information from the public.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Maart 24, 2014, 11:55:24
edit2Rapporteer  
EJ, klopt in Europa> kost geld. Vriendin van mij miste t vliegtuig omdat r bagage niet tijdig kwam (transfer in Parijs). Vlucht daarna kostte dubbele. Ze nam toen de trein.
In Azie kun je wel volgende vliegtuig nemen. Ik had datum op ticket niet goed gelezen, hoefde niet extra te betalen. Maatschappijen zijn relaxter daar.

security in Europa is n poppenkast. Ik weet niet of je wel eens met EL AL gevlogen hebt, die gebruiken psychologie als preventie. werkt beter dan apparaatjes. Ik begrijp niet waarom dat niet als maatstaf genomen wordt.

RAM heeft trouwens de kitesurfers wel gevonden. Je betaalt E 50 voor je kitespullen vanaf schiphol, voor een retour. Vanuit Brussel betaal je voor je E 0, maar op Casablanca aangekomen betaal je voor een enkeltje Dakhla weer E 50 erbij.

Wat ik niet begrijp is dit: vroeger zeiden ze dat als je bagage in t vliegtuig zit en jij niet, dan halen ze t eruit. Dat klopt dus niet met RAM (had per ongeluk ook nog een fles water erin zitten).
T is toch zo dat een luchthaven "niemands land" is en dat je eigenlijk "rechteloos bent". Volgens mij is dat de reden dat maatschappijen elke regel kunnen opleggen die ze willen (assange). 



El Al is geen poppen kast... Dan heb je niet goed naar de trenchcoat mannetjes gekeken (aka) Matrix men. Wat die onder hun jas hebben is no joke. En die vliegen mee op elke vlucht. Net als op elke Amerikaanse vlucht, marshalls mee vliegen.
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #7 Maart 24, 2014, 17:33:04
edit2Rapporteer  
Bron:
http://www.nu.nl/buitenland/3734453/onomstotelijk-bewijs-in-zee-storten-vlucht-mh-370.html

4 kleine vraagjes:
1. when i was flying between Bonaire and Curacao the travellers were using their mobile phones. Is this possible with any plane? Nobody used his mobile in the MA plane!
2. quote uit de bovenstaande bron: "dat nooit eerder gebruikte technieken voor data-analyse hebben geleid tot de conclusie" dat moet toch een zender zijn, niet. Ik dacht dat elk vliegtuig een tikker/melder had die je onmogelijk uit kan zetten. 
3. laat maar zitten de parfumflesjes en lip stick verkoop, misschien is t een idee om anno 2014 alleen STEWARDESSEN aan te nemen die tenminste karate, jie jutsoe, schietlessen, en vlieglessen moeten hebben gevolgd (of trap ik iemand nu tegen de schenen?)
(worden piloten eigenlijk (regelmatig) getest of is t net als je rijbewijs (echt niet beledigend bedoeld, gewoon nieuwsgierig)

EJ: volgns mij doet alleen elal dit

4. er komt steeds meer checkcheck en de ticketprijzen gaan omlaag. waar betalen ze t van?

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 Maart 24, 2014, 22:20:08
edit2Rapporteer  
Niet alleen El Al... Ook alle maatschappijen uit VS komt door die nigeriaan van een paar jaar terug. Ook daar stappen klerenkasten aanboord met attachés waar veel speelgoed in zit. Let maar goed op als je gaat boarden... Zij komen vanaf buiten de aviobrug op en lopen zo de kist in.

Flight crew wordt middels een profcheck 2x per jaar minstens, in de flightsim door de mangelmolen gehaald. Dat is wereld wijd verplicht als je in, over,of door de EU, en de VS en nog wat landen wilt vliegen.

Over de mobieltjes van Malaysian... Onzin... Op de oceaan heb je geen zendmasten... Geen zendmasten= geen bereik. Tenzij je satphone bij je hebt.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #9 Maart 26, 2014, 12:52:56
edit2Rapporteer  
Bikiniisuit

1. Gebruik van electronica wordt steeds vaker toegestaan. Daarnaast wilde Boeing bijvoorbeeld voor eind 2013 de mogelijkheid voor passagiers te kunnen bellen/internetten. Het zal dus kunnen, hangt wel prijskaartje aan.
2. Het is belachelijk zoals ze spreken van 'bewijs', terwijl ze dat helemaal niet hebben. Het is slechts een theoretische veronderstelling, en nog geen bewezen feit. We moeten ervoor waken dat een veronderstelling voor waarheid aangenomen word. Helemaal wanneer we die stelling niet in twijfel mogen trekken. Anno 2014 is de veronderstelling dat cholesterol aderverkalking veroorzaakt nog steeds niet bewezen, maar iedere arts die anders beweert is strafbaar.
3. Naast de (belachelijk?) ver gaande chechcheck, kan het nooit kwaad als de stewardess haar mannetje zou staan. Misschien ligt de oplossing niet in het opsporen/overmeesteren van kapers, maar door onszelf af te vragen waarom iemand een vliegtuig wil kapen.
4. Het is vrij eenvoudig de prijzen te drukken wanneer je de diensten 'uitkleedt' en goedkoop te werk gaat. Het is ook wel handig om zoveel mogelijk stoelen bezet te krijgen in deze financieel zware tijden, teneinde het verlies te beperken. Daarnaast zijn de security kosten sterk gestegen sinds 9/11. Hoewel deze deels gefinancierd worden door extra belasting op tickets, komt het grootste deel nog altijd van de overheid, oftewel van de belastingbetaler. En nee, wegenbelasting wordt niet alleen voor de wegen gebruikt. Idem voor de hondenbelasting.

EJ

Misschien ligt 370 ook niet in de oceaan, maar staat of stond ergens op een vliegveld op het moment dat nabestaanden contact konden maken met de cellphones van de inzittenden. Er zou een bericht zijn opgedoken op internet afkomstig van een inzittende, die zijn telefoon in zijn bezit kon houden door deze te verstoppen in zijn gat. Maar dat terzijde.
Israel houdt er sterk rekening mee dat 370 is gekaapt en gebruikt zal worden door aartsvijand Iran.
Afgelopen maandag is een boeing 777 onderschept door Nederlandse F-16's die op weg was naar Amsterdam. Het is niet alledaags dat een vliegtuig onderschept moet worden op het moment dat er een Nucleaire Top gaande is waar alle wereldleiders bijeenkomen.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 Maart 26, 2014, 15:11:31
edit2Rapporteer  
Drifter... Over MH 370, leuke theorie.... 0,0 keiharde op feit beruste bewijzen, overigens niet zo heel raar aangezien ze.nog geen onderdeel van de kist in handen hebben (mooie quote van Australische officier: you can't find the needle in a haystack, if you haven't found the haystack first)... Over 777 onderscheppen, crew was vergeten rekening te houden met koerswijzigingen in vluchtplan ivm nucleaire top... Shit happens, sorry KLU we zullen het niet meer doen, en de Captain is zijn ego even aan het bij stellen.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #11 Maart 28, 2014, 18:38:00
edit2Rapporteer  
Ik wacht niet op bewijzen van de autoriteiten, want dan kan ik nog lang wachten. Ook al hebben ze bewijzen, dan krijgt het volk deze niet te zien om een of andere reden. Malaysia geeft nu toe bewijs niet te willen delen. Net zoals men de dood van Bin Laden niet kon of wilde bewijzen. Het zoekgebied voor het 'onomstotelijk bewijs' is inmiddels weer drastisch gewijzigd.

Ondertussen is het hoge woord eruit. De kat is uit de zak. Ik kan niet langer worden beticht van bangmakerij. Als ik een complot-denker ben, dan is het CDA dat ook, want het staat gewoon op de site van het CDA. Turkije, als bondgenoot van NATO,  zou een FALSE FLAG ATTACK willen uitvoeren om de oorlog in Syrie te kunnen starten. Media zwijgt in alle toonaarden over deze valse vlag. Wee oh wee als het concept van de valse vlag bekend wordt onder het volk. Erdogan blokkeert internet, maar het is al te laat. People are getting streetwise and can no longer be fooled by their masters. Unless they keep watching television.

https://www.cda.nl/mensen/omtzigt/blog/toon/cda-wil-opheldering-over-valse-vlag-oorlog-van-turkije-tegen-syrie/
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #12 Juli 17, 2014, 22:36:18
edit2Rapporteer  
Deze maatschappij....never ever.....(RIP)

Al die claims. Ik begrijp dus echt niet waarom ze over oorlogsgebied vliegen.
Mijn zus moet nog terugkomen uit thailand  ThumpDown
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 Juli 17, 2014, 23:04:51
edit2Rapporteer  
Als je zo'n globetrotter bent, dan ben je 100% zeker eens over oorlogs gebied gevlogen.
Niets bijzonders hier. Internationaal was deze route gewoon "veilig".

Om een vliegtuig zo hoog te kunnen raken moet je serieus wapentuig hebben. En dat zijn er maar bar weinig...
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #14 Juli 17, 2014, 23:27:14
edit2Rapporteer  
Beter gaan ze zo'n vluchtplan voortaan aanpassen om dus helemaal niet over oorlogsgebied te vliegen, waarom het risico nemen...
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #15 Juli 17, 2014, 23:35:38
edit2Rapporteer  
Idd, het is gewoon dom, van de week hebben ze daar nog een vliegtuig neergeschoten wat op 7km hoogte vloog. Ook al is de kans nog zo klein, om een beetje kerosine uit te sparen nemen ze bewust dat risico.
feddomw
Gast
Antwoord #16 Juli 17, 2014, 23:59:40
edit2Rapporteer  
Laten we vooral allemaal een mening klaar hebben zonder de feiten te weten....
Allemaal "experts" van de koude grond zeker hier. Grote klasse om binnen enkele uren alweer vinger te wijzen, hebben nabestaanden ook zo lekker veel aan.

En je kan zo ongeveer niet naar het Oosten toe zonder boven enig oorlogsgbedied of ander risico-gebied te vliegen. Alles ten Noorden van de hoorn van Afrika tot aan zo ongeveer Moskou is listig (als je van mening bent dat het ook daadwerkelijk listig is).


/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #17 Juli 18, 2014, 09:01:58
edit2Rapporteer  
Laten we vooral allemaal een mening klaar hebben zonder de feiten te weten....
Allemaal "experts" van de koude grond zeker hier. Grote klasse om binnen enkele uren alweer vinger te wijzen, hebben nabestaanden ook zo lekker veel aan.
En zo is het Feddo ThumpsUp 

Idd alternatieve zuidelijker route is ook geen optie, want dan vliegen ze over Afghanistan/Pakistan wat nog veel riskanter is...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #18 Juli 18, 2014, 09:29:53
edit2Rapporteer  
Herhalingen hier...
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #19 Juli 18, 2014, 11:57:45
edit2Rapporteer  
Natuurlijk telt ten eerste het medeleven met de nabestaanden, de schuldvraag is altijd van ondergeschikt belang. In deze situatie mag er echter gerust over gediscusieerd worden.
Ik betwist geen expert te zijn maar als er net een paar dagen geleden daar een vliegtuig op grote hoogte uit de lucht gehaald is dan lijkt het mij onnodig risico nemen ten bate van wat geld. Er zijn genoeg vliegroutes te nemen waar je echt gevaarlijke brandhaarden ontwijkt. Er was bekend dat de separatisten beschikking hebben over SAM's die verder komen dan een draagbaar luchtdoelwapen.

Vergelijking met andere conflicten gaat daarom hier ook niet op, in Afghanistan hebben de Taliban enkel wat Stingers van 30jaar oud en wat heavy machineguns, verder niks, niet materiaal om een airliner neer te halen die op 10km+ hoogte vliegt. Daarnaast zit er tussen de Oekraine en het Midden-Oosten nog genoeg ruimte waar geen conflicten zijn.
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #20 Juli 18, 2014, 14:32:10
edit2Rapporteer  
Precies,
Als je over de prijs van je boardbag mag zeiken,
Dan is het ook wel handig als je veilig aankomt.

Ik zie de route van de vliegtuigen altijd op flightradar 24 !
Iedereen kan zien welk passagiersvliegtuig waar vliegt. Ik kom hier echt met mijn verstand niet bij.

Domme ikke, wist niet beter dat er om oorlogsgebied heen gevlogen werd. Israel, syrie, of Afganistan daar wil ik ook niet overheen.
Na ja, iedereen voortaan veilig naar Brasil/Z Amerika
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #21 Juli 18, 2014, 16:46:00
edit2Rapporteer  
volgens mij vergeten een paar mensen hoe druk  het wel niet is in de lucht!  Dus zomaar even 'omvliegen' o.i.d. is totaal niet van toepassing. Heeft ook met kerosine hoeveelheid te maken,enz.
Waar is Eagle-Jan? Die kan wat meer info geven. Grin
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #22 Juli 18, 2014, 17:32:01
edit2Rapporteer  
Heeft ook met kerosine hoeveelheid te maken,enz.

Idd, met wat meer kerosine (geld) was er niks aan de hand.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #23 Juli 18, 2014, 18:30:11
edit2Rapporteer  
Heel simpel, mensen willen voor 600 euro naar asie? Antwoord is ja! Risico is: boem! Men wil voor 30 euro van Zweden naar Malaga vliegen? Risico is een volle broek omdat de toiletten het niet doen. Antwoord omvliegen is niet realistisch, gezien in het midden oosten in alle luchtruimen alle wapensystemen op scherp staan. Je hebt maar een aap nodig die de trekker overhaald. Hoe triest dit ook moge zijn, het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt. Zeer zeker niet de laatste keer. Rest in peace! Ik ben zelf ook 2 goede bekenden armer.

En over de vraag Malaysian ja of nee: ik doe het gewoon vast wel nog lachend een keer of 2, mochten ze door deze toestanden niet failliet gaan.
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #24 Augustus 17, 2014, 13:59:02
edit2Rapporteer  
  Voor wat het waard is: in oorlogssituatie vliegen de maatschappijen - met uitzondering van de low cost maatschappijen, en de maatschappijen van t land zelf - blijkbaar niet meer over oorlogsgebied.

Er is blijkbaar toch wat veranderd. Reden te meer om bij -verre reizen- niet voor cheap te gaan.

Bron: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3715648/2014/08/08/Geen-Amerikaanse-passagiersvliegtuigen-meer-boven-Irak.dhtml

Check zelf de app flightradar 24

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.