Last van ribben?

Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Augustus 20, 2014, 12:29:58
edit2Rapporteer  
Sinds begin van dit jaar heb veel last van mijn ribben.
Weet niet of dit komt omdat ik raar ben gevallen begin van het jaar met snowboarden waardoor ik mijn sleutelbeen/AC gewricht heb gebroken. (nu weer hersteld)
Of dat het door mijn harnas komt.
Zijn hier nog meer gasten die last hebben van hun ribben?
Wat adviseren jullie voor harnas?
Ik heb nu de TFMK van Pat Love.
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #1 Augustus 20, 2014, 12:35:35
edit2Rapporteer  
is het een nieuw harnas of had je het eerder ook al (toen je nog geen last van je ribben had).
Wat is er dan veranderd dit jaar? Andere kite die wat meer trekt of zo?
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #2 Augustus 20, 2014, 12:44:03
edit2Rapporteer  
Dit harnas heb al een paar jaar, kites zijn ongeveer het zelfde gebleven kwa trekkracht.
Er is weinig veranderd behalve mijn gebroken schouder.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #3 Augustus 20, 2014, 13:35:56
edit2Rapporteer  
Het zou kunnen dat je onbewust perioden van een te oppervlakkige ademhaling bent gaan aannemen na het breken van je sleutelbeen. Op zich een logisch reactie omdat met inademen je borstkas uitzet en je sleutelbeen nu eenmaal vastzit aan je borstbeen.
Op het moment dat je weer dieper gaat ademhalen rekken de tussenribspiertjes dan meer op dan ze gewend waren tijdens de periode van oppervlakkige ademhaling en kun je het gevoel hebben van pijnlijke ribben. just my 2 cents
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #4 Augustus 20, 2014, 16:31:02
edit2Rapporteer  
de impact van een blessure wordt vaak onderschat ..... een lichaam heeft zijn tijd nodig om weer "de oude" te worden .... en vaak gebeurt dat zelfs niet meer.
Ilex67

Berichten: 7
Antwoord #5 Augustus 20, 2014, 21:06:28
edit2Rapporteer  
Misschien toen gebroken en scheef vergroeid, je kan een zittrapeze proberen.
KITE-NZ

Geen avatar

Berichten: 59
Antwoord #6 Augustus 21, 2014, 03:59:14
edit2Rapporteer  
Waar doen je ribben zeer? Ik neem aan de achterkant. Na je belsure heb je waarscheinlijk weinig gedaan. Nu zijn je buikspoieren slapper dan voorheen. nu kite je als het ware met een holle rug omdat je buikspieren niet in staat zijn om bekken gekanteld te houden an daarmee je rug recht. dat is vooral als je moe wordt. Probeer een paar keer bewust daar op te letten en wat extra de buikspieren trainen. Mijn favoriet is aan een stang hangen en dan beide knieen naar de borst trekken en dan weer helemaal lang maken etc.
Als je ribben op een bepaald punt na 2-3 dagen na het kiten nog zeer doen dan is de kans groot dat ze in een spasme zitten of dat je rib niet helemaal goed in het gewricht zit. oplossing is 2-3x naar de physio. (ik heb een maand niet kunnen kiten door een dergelijk spier spasme en na 1x physio kon ik gewoon weer het water op.)
Als dat allemaal niet helpt dan maar naar een andere trapeze kijken. (een met een hogere rug voor meer steun?)

good luck
Ren

Berichten: 29
Antwoord #7 Augustus 21, 2014, 07:14:41
edit2Rapporteer  
Heb ik ook al een tijdje alleen weet ik bijj mij hoe het komt, ik heb gewoon mijn ribben gekneusd.
Het doet pijn maar ik kite gewoon verder maar wel met een Zittrapeze, dat kan ik je aanraden dat scheelt alles!!
BdB

Berichten: 479
Antwoord #8 Augustus 21, 2014, 08:50:19
edit2Rapporteer  
Waar doen je ribben zeer? Ik neem aan de achterkant. Na je belsure heb je waarscheinlijk weinig gedaan. Nu zijn je buikspoieren slapper dan voorheen. nu kite je als het ware met een holle rug omdat je buikspieren niet in staat zijn om bekken gekanteld te houden an daarmee je rug recht. dat is vooral als je moe wordt. Probeer een paar keer bewust daar op te letten en wat extra de buikspieren trainen. Mijn favoriet is aan een stang hangen en dan beide knieen naar de borst trekken en dan weer helemaal lang maken etc.
Als je ribben op een bepaald punt na 2-3 dagen na het kiten nog zeer doen dan is de kans groot dat ze in een spasme zitten of dat je rib niet helemaal goed in het gewricht zit. oplossing is 2-3x naar de physio. (ik heb een maand niet kunnen kiten door een dergelijk spier spasme en na 1x physio kon ik gewoon weer het water op.)
Als dat allemaal niet helpt dan maar naar een andere trapeze kijken. (een met een hogere rug voor meer steun?)
 
good luck


Strekking is goed, maar wat heeft een holle rug/ ribben met elkaar te maken? Met een holle rug zoals jij omschrijft is de pijn lokaal laag in de rug, ja dan moet je buikspieren trainen. En ribben in spasme, ribben zijn botten die raken niet in spasme. De tussenspiertjes dat zou kunnen.

Sluit me eerder aan bij het verhaal van mvbtje, daarbij niet uitgesloten dat de ribben gekneusd zijn tijdens de val met snowboarden.

Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #9 Augustus 21, 2014, 10:26:34
edit2Rapporteer  
Wat mvbtje zegt had ik nog niet aan gedacht. Sleutelbeen zit aan je borstbeen vast welke weer aan je ribben vast zitten. Echter had pas na een aantal dagen last van mijn ribben en dan met name liggen. Heb toen vier dagen niet in bed kunnen liggen, en heb vier nachten op de bank gezeten half slapend want echt slapen doe je dan niet meer.
Ribben doen rondom zeer, laatste 4-5 ribben.
Word nu nogsteeds vaak wakker van de pijn en kan ook niet uitslapen ofzo.
Na het kiten en de dagen erna heb ik ook veel last, daarom zat ik aan mijn harnas te denken.
Er zijn al foto's gemaakt, niets gevonden. Fysio weet het ook niet.

Moet zoiezo hier in de toekomst een ander harnas, dus ben ik opzoek naar zachte harnas.

@Ren hoelang loop jij er al mee?
Ik nu ruim 6 maanden... maar kite gewoon door hoor.  Tongue
BdB

Berichten: 479
Antwoord #10 Augustus 21, 2014, 11:18:11
edit2Rapporteer  
Als ik dit zo hoor, ff langs bij een manueel/ fysiotherapeut. Ben je zo weer pijn vrij op pad. 
Ben je al geweest. Denk namelijk dat je ribben die aanhechten op je ruggenwervels niet helemaal flex zitten
Ren

Berichten: 29
Antwoord #11 Augustus 21, 2014, 11:55:26
edit2Rapporteer  
heb in januari met snowboarden mijn ribben gekneusd en was daar in juni zo'n beetje vanaf Embarrassed heb een week of wat opnieuw de boel gekneusd, nu met kiten en dat zal dus wel weer een aantal maandjes pijnlijk zijn. slapen gaat idd waardeloos maar kiten kan ik niet laten dus dan maar een pijnstillertje er in en ff bijten Smiley
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #12 Augustus 22, 2014, 10:23:50
edit2Rapporteer  
Ja ik kan het idd ook niet laten om te kiten.  Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.