Nieuwe grens natuurgebied Oostvoorne

markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #50 September 03, 2014, 21:03:51
edit2Rapporteer  
ik geef niemand de schuld, maar iets meer openheid van zaken en 'urgentie' betreffende dit hete hangijzer zou geen kwaad kunnen. Mss ook een update van de NKV website?  Of is dat ook een verwijt?   Oostvoorne is al jaren een probleem,kom op zeg!   

edit: ik koop van de week rood/witte ketting en bevestig dit aan de palen denk ik. Meest snelle/simpele en goedkoopste oplossing.
I rest my case....
martinus

Berichten: 35
Antwoord #51 September 03, 2014, 23:24:22
edit2Rapporteer  
Ik was er afgelopen zaterdag ook heb morgens net ff achter de palen opgekruist en me daarna aan de goede kant gehouden de scholen waren net begonnen en dit was echt de enige veilige manier.
goed om te horen dat als je werkelijk alleen ff opkruist je er met een waarschuwing vanaf kan komen.
er waren er veel echt aan het varen daar....dat is best lomp.
Iedereen weet dat het niet mag...... normaal iemand die voor het eerst komt op een spot vraagt toch aan andere kiters hoe het werkt op een spot???

Ze hebben geloof ik wel veel geschreven zaterdag... schijnt een duur geintje te zijn
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #52 September 03, 2014, 23:38:08
edit2Rapporteer  
Ik was er afgelopen zaterdag ook heb morgens net ff achter de palen opgekruist en me daarna aan de goede kant gehouden de scholen waren net begonnen en dit was echt de enige veilige manier.
goed om te horen dat als je werkelijk alleen ff opkruist je er met een waarschuwing vanaf kan komen.
er waren er veel echt aan het varen daar....dat is best lomp.
Iedereen weet dat het niet mag...... normaal iemand die voor het eerst komt op een spot vraagt toch aan andere kiters hoe het werkt op een spot???

Ze hebben geloof ik wel veel geschreven zaterdag... schijnt een duur geintje te zijn

Dan loop je toch een stuk verder! Slaat nergens op om even in het natuurgebied "op te kruisen" !!!
010patrick010

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #53 September 04, 2014, 00:12:03
edit2Rapporteer  
Ik was er afgelopen zaterdag ook heb morgens net ff achter de palen opgekruist en me daarna aan de goede kant gehouden de scholen waren net begonnen en dit was echt de enige veilige manier.
goed om te horen dat als je werkelijk alleen ff opkruist je er met een waarschuwing vanaf kan komen.
er waren er veel echt aan het varen daar....dat is best lomp.
Iedereen weet dat het niet mag...... normaal iemand die voor het eerst komt op een spot vraagt toch aan andere kiters hoe het werkt op een spot???

Ze hebben geloof ik wel veel geschreven zaterdag... schijnt een duur geintje te zijn

Dan loop je toch een stuk verder! Slaat nergens op om even in het natuurgebied "op te kruisen" !!!

Als je al ervoor kiest om daar op te kruisen, denkt de volgende.. oh.. misschien mag ik daar ook wel varen... denk dat het hier dus al begint...

dan maar eerder bij de spot zijn toch? als je de eerste bent, heb je alle ruimte ...
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #54 September 04, 2014, 06:49:31
edit2Rapporteer  
Met de nieuwe zone toch beter als een stukje doorloopt.lopen hoort eenmaal bij playa.
feddomw
Gast
Antwoord #55 September 04, 2014, 08:03:16
edit2Rapporteer  
Ik was er afgelopen zaterdag ook heb morgens net ff achter de palen opgekruist en me daarna aan de goede kant gehouden de scholen waren net begonnen en dit was echt de enige veilige manier.
goed om te horen dat als je werkelijk alleen ff opkruist je er met een waarschuwing vanaf kan komen.
er waren er veel echt aan het varen daar....dat is best lomp.
Iedereen weet dat het niet mag...... normaal iemand die voor het eerst komt op een spot vraagt toch aan andere kiters hoe het werkt op een spot???

Ik heb vandaag even een klein stukje 160 gereden, alleen om iemand even in te halen. Goed om te horen dat ze alleen een waarschuwing geven voor 160 rijden als je alleen even inhaalt.

Oh nee, wacht.....
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #56 September 04, 2014, 11:16:59
edit2Rapporteer  
ik geef niemand de schuld, maar iets meer openheid van zaken en 'urgentie' betreffende dit hete hangijzer zou geen kwaad kunnen. Mss ook een update van de NKV website?  Of is dat ook een verwijt?   Oostvoorne is al jaren een probleem,kom op zeg!   

edit: ik koop van de week rood/witte ketting en bevestig dit aan de palen denk ik. Meest snelle/simpele en goedkoopste oplossing.
I rest my case....

Dan zal je er snel achter komen dat het aanbrengen van boeien en signalering op het water valt onder zeer strenge wet/regelgeving. Je mag dus niet zomaar even ergens een boei of een informatiebord plaatsen. Zo moesten de door ons aangebrachte extra boeien @ Mirns verdwijnen ....
De hele problematiek is echt veel complexer als dat de meeste mensen denken.
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #57 September 04, 2014, 12:16:09
edit2Rapporteer  
ik geef niemand de schuld, maar iets meer openheid van zaken en 'urgentie' betreffende dit hete hangijzer zou geen kwaad kunnen. Mss ook een update van de NKV website?  Of is dat ook een verwijt?   Oostvoorne is al jaren een probleem,kom op zeg!   

edit: ik koop van de week rood/witte ketting en bevestig dit aan de palen denk ik. Meest snelle/simpele en goedkoopste oplossing.
I rest my case....

Dan zal je er snel achter komen dat het aanbrengen van boeien en signalering op het water valt onder zeer strenge wet/regelgeving. Je mag dus niet zomaar even ergens een boei of een informatiebord plaatsen. Zo moesten de door ons aangebrachte extra boeien @ Mirns verdwijnen ....
De hele problematiek is echt veel complexer als dat de meeste mensen denken.

Ik houd van Nederland. Alles is altijd veel moeilijker dan het behoort te zijn en zo hoort het. Ik hoop dat de spot behouden blijft. Oostvoorne is leuk om een rondje te kiten (behalve in de zomer).
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #58 September 04, 2014, 14:05:35
edit2Rapporteer  
Het mot maar, ik kan er wel mee leven maar wel met pijn in het hart.  Tongue


Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #59 September 04, 2014, 14:50:19
edit2Rapporteer  
ik geef niemand de schuld, maar iets meer openheid van zaken en 'urgentie' betreffende dit hete hangijzer zou geen kwaad kunnen. Mss ook een update van de NKV website?  Of is dat ook een verwijt?   Oostvoorne is al jaren een probleem,kom op zeg!   

edit: ik koop van de week rood/witte ketting en bevestig dit aan de palen denk ik. Meest snelle/simpele en goedkoopste oplossing.
I rest my case....

Dan zal je er snel achter komen dat het aanbrengen van boeien en signalering op het water valt onder zeer strenge wet/regelgeving. Je mag dus niet zomaar even ergens een boei of een informatiebord plaatsen. Zo moesten de door ons aangebrachte extra boeien @ Mirns verdwijnen ....
De hele problematiek is echt veel complexer als dat de meeste mensen denken.

Ik houd van Nederland. Alles is altijd veel moeilijker dan het behoort te zijn en zo hoort het. Ik hoop dat de spot behouden blijft. Oostvoorne is leuk om een rondje te kiten (behalve in de zomer).

Gek genoeg vind ik het best wel leuk in de zomer tegenwoordig. Gewoon iets anders tegen de situatie aankijken, en dan kan je lekker om de klasjes slalommen en lachen om alle domme ongelukjes en kapotte kites daar Grin
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #60 September 04, 2014, 16:37:31
edit2Rapporteer  
Heb daar laatst les staan geven aan m'n dochters. Dat is dus heel irritant Faxert!
Maar het viel me op dat de klasjes allemaal verder uit de kant stonden en op één lijn op dezelfde hoogte tov de wind, met genoeg ruimte om tussen door te kruisen.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #61 September 04, 2014, 17:07:54
edit2Rapporteer  
Als er zones worden weg genomen, moet de overheid parkings bij aanleggen op Maasvlakte. Daar is plaats zat voor auto's en watersporters.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #62 September 04, 2014, 19:14:14
edit2Rapporteer  
Heb daar laatst les staan geven aan m'n dochters. Dat is dus heel irritant Faxert!
Maar het viel me op dat de klasjes allemaal verder uit de kant stonden en op één lijn op dezelfde hoogte tov de wind, met genoeg ruimte om tussen door te kruisen.


Je neemt het iets te serieus denk ik. Ik maak er geen sport van om rond klasjes te varen ofzo Grin

Alleen als ik richting een klas vaar, vervolgens omkeer om hoogte te winnen om ze het volgende rack te passeren, en als ze dan gezellig met z'n allen upwind gelopen zijn zodat ze wéér in m'n lijn zitten, mja dan kunnen ze het heen en weer krijgen en ga ik er vrolijk voorlangs, met enige voorzichtigheid natuurlijk  InLove
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #63 September 04, 2014, 19:16:45
edit2Rapporteer  
Als er zones worden weg genomen, moet de overheid parkings bij aanleggen op Maasvlakte. Daar is plaats zat voor auto's en watersporters.
ga jij nou maar eerst een lobby opzetten in belgie, en zorg er voor dat de zaakjes daar weer op de rails komen te staan, voor dat je hier met lumineuze ideeën begint te strooien.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #64 September 05, 2014, 18:38:06
edit2Rapporteer  
Eagle-jan: ik kom meer op MV dan jij en waarschijnlijk ook al langer (18jaar)
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #65 September 05, 2014, 20:49:08
edit2Rapporteer  
jongens en meisjes, we trekken toch aan het kortste depowerkoord dus hou maar op. loser Lips Sealed

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #66 September 06, 2014, 08:41:20
edit2Rapporteer  
Eagle-jan: ik kom meer op MV dan jij en waarschijnlijk ook al langer (18jaar)
uhu.... you loose!   loser  InLove
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #67 September 07, 2014, 12:34:28
edit2Rapporteer  
Heb daar laatst les staan geven aan m'n dochters. Dat is dus heel irritant Faxert!
Maar het viel me op dat de klasjes allemaal verder uit de kant stonden en op één lijn op dezelfde hoogte tov de wind, met genoeg ruimte om tussen door te kruisen.


Je neemt het iets te serieus denk ik. Ik maak er geen sport van om rond klasjes te varen ofzo Grin

Alleen als ik richting een klas vaar, vervolgens omkeer om hoogte te winnen om ze het volgende rack te passeren, en als ze dan gezellig met z'n allen upwind gelopen zijn zodat ze wéér in m'n lijn zitten, mja dan kunnen ze het heen en weer krijgen en ga ik er vrolijk voorlangs, met enige voorzichtigheid natuurlijk  InLove
ik maakte ook maar een geintje...

Ik zag dit bord bij de slufter gisteren:
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #68 September 07, 2014, 12:51:32
edit2Rapporteer  
Als het Gat van Hawk binnenkort ook afgesloten gaat worden voor watersporters zal dat bord ook vervangen moeten worden, mooi moment om gelijk voor een duidelijke (grotere) kaart te zorgen van de zuidpunt van de Slufter op het nieuwe bord!

Wie kunnen we daarvoor bellen / mailen?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #69 September 07, 2014, 14:05:27
edit2Rapporteer  
Dat hoef je niet te doen Ed.  Dat zijn dus de zaken die NKV uitstekend kan verzorgen!
 

[Edit]

Pfffffff, met een beetje pech dient het volgende probleem zich alweer aan........ 
https://www.facebook.com/kitesurfvereniging/posts/894967347198022?notif_t=like
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #70 September 08, 2014, 18:56:45
edit2Rapporteer  
Nu is het natuurgebied opeens niet zo belangrijk meer zeker?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #71 September 09, 2014, 14:02:58
edit2Rapporteer  
Nieuws over de windmolen plannen op het strand van de Tweede Maasvlakte heb ik afgesplitst, hier kunnen jullie daar verder over discussiëren: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,49315.0.html
Egbert1985

Geen avatar

Berichten: 106
Antwoord #72 September 19, 2014, 22:12:00
edit2Rapporteer  
wat is eigenlijk de reden dat het steeds kleiner wordt gemaakt?
misschien is er meer begrip als er ook iets uitgelegd wordt.

soms heb ik het gevoel dat we soort van gepest worden, 15 min heen 15 terug lopen, waar de parkeerplaats ook gewoon aan het einde had kunnen zijn?

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #73 September 28, 2014, 21:07:01
edit2Rapporteer  
" wat is de reden dat het steeds kleiner wordt gemaakt? " 

Sorry voor de late reactie ( druk hier) en het is best wel lastig om naast de dagelijkse werkzaamheden alle topics te volgen en adequaat te reageren. We doen ons best zullen we dan maar zeggen.......

Binnen de materie van het Natura 2000 proces worden alle activiteiten binnen een Natura 2000 gebied beoordeeld op schadelijke effecten ten opzichte van de Instandhoudings doelstellingen  ( de zogenaamde IHD's ) Dit geldt niet alleen voor het kitesurfen, het betreft hier alle activiteiten in een Natura 2000 gebied.

Voor het kitesurfen is er dan weinig dossiervorming. De sport is een relatief nieuwe ontwikkeling. Bij de beoordeling van het kitesurfen valt men dan ook vaak terug op literaire studies ( gegevens vanuit de boeken) en " verwachtingspatronen"  . Rijkswaterstaat is landelijk HET orgaan wat vanuit de overheid de opdracht heeft gekregen voor implementatie van deze Europese wetgeving.

Voor het kitesurfen geldt op dit moment een " verstoringsafstand van 700m"  . Dit is voornamelijk gebaseerd op summier praktisch onderzoek en het verwachtingspatroon voortkomend uit literaire gegevens. 

Waar in het begin van het Natura 2000 proces de verstoringsafstand van 700m keihard werd overgenomen zien we nu ( gelukkig) dat er op het gebied van Natura 2000 / kitesurfen steeds meer gezocht wordt naar " maatwerk"  gericht op de locatie zelf.  Met toepassing van de harde 700m grens blijft er van de locatie Oostvoorne weinig over voor de kitesurfmogelijkheden.  Ook zien we in de praktijk dat de bestaande zonering regelmatig wordt genegeerd.

In plaats van keihard algemeen verbieden is RWS in samenwerking met belanghebbenden ( waaronder dus de kitesurfwereld)  op zoek naar de situatie waarbij ieders belangen zijn geborgd. Neem van mij aan dat RWS principieel geen bezwaren heeft tegen het kitesurfen. 

Helaas blijkt nu in de praktijk dat de huidige grenzen niet door iedere kitesurfer worden gerespecteerd. Er vind regelmatig duidelijk verstoring plaats. ( dat is gewoon een feit / kan keihard onderbouwd worden met waarnemingen uit de praktijk )  Het is voor RWS dan ook de makkelijkste / meest eenvoudige weg om het kitesurfen op deze locatie te verbieden.  Gelukkig is er op dit gebied sprake van een goede dialoog.  Gezamenlijk is gezocht naar oplossingen waarbij zowel de Natura 2000 wetgeving als de belangen van de kitesurfers worden geborgd.

1 van de zaken die daar aan bod kwamen is de begrenzing aan de noordzijde van deze locatie. Het is juist de noordzijde van deze locatie die problemen oplevert met " verstoring"  . De eerder gehanteerde begrenzing was zeer grillig en op het water moeilijk herkenbaar. Er is dan ook gekozen voor 1 rechte begrenzing, duidelijk op het water herkenbaar. Hierdoor hebben we dus ruimte moeten inleveren.

Geen van de betrokken organisaties/ partijen heeft de intentie om de kitesurfzone zomaar te verkleinen. Wel is het zaak om de aspecten / doelstellingen  van het Natura 2000 proces te borgen. Vandaar dus de huidige veranderingen.

Het moge duidelijk zijn dat dit voor ons kitesurfers niet meteen de meest optimale situatie is. We doen ons best!
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #74 September 29, 2014, 08:24:28
edit2Rapporteer  
Duidelijk Tom, Welliswaar moeten we met minder genoegen nemen maar sluiten gaat niet gebeuren mogen we hopen.
Bedankt weer voor de info en moeite  ThumpsUp



« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.