Help winch lijn/touw!

patrick043

Berichten: 44
September 06, 2014, 19:40:11
edit2Rapporteer  
Hi,

Hoop dat iemand ons hier kan helpen.
Ik ben met een kamaraad een winch aan het bouwen voor de dagen zonder wind. Hij is zoe goed als af maar we zijn nog op zoek naar de lijn/touw.
Heeft iemand ervaring of enig idee waar wij een goede qualiteit lijn/touw kunnen krijgen dat bestemd is voor een winch. Het liefst voor een zo scherp mogelijk prijsje!

Hoop wat te horen ThumpsUp
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #1 September 07, 2014, 00:11:18
edit2Rapporteer  
Even graven maar dat wist ik wel. Rol van 340 meter 2.5mm onomvlochten dyneema kostte ongeveer 100 euro. Als dat goedkoop genoeg is zal ik het voor je opzoeken.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #2 September 07, 2014, 08:34:06
edit2Rapporteer  
Is dat niet wat dun? 2,5mm?

http://www.jobe.nl/products/Wakeboard_handles-2

check hier maar even, lijnen ,etc.
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #3 September 07, 2014, 10:23:24
edit2Rapporteer  
http://www.winchline.nl zou persoonlijk voor 3 mm gaan ik heb zelf 2,5 op de winch maar achteraf net slagje zwaarder was niet verkeerd geweest

http://www.dhgate.com/product/1000m-pcs-2000lb-100-netherland-dsm-sk75/141287074.html#s1-12-1|764043704 of als je echt lang wilt
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #4 September 07, 2014, 10:36:36
edit2Rapporteer  
@markus,  dat is echt prima. Van die jobe lijn kan je 50 meter opspoelen en dan is je spoel voel. 2.5mm dyneema heeft al een breeksterkte van 750kg, is ruim zat.


Waarom zwaarder peter? Bij ons bevalt de 2.5 prima, nog nooit gebroken of versleten oid. Hoogstens is de 3mm wat minder scherp aan je handen.

Wat betreft lengte moet je even kijken wat je precies gaat doen met je winch, wil je alleen in slootjes wakeboarden is een kilo ruim genoeg. Wij hebben 1,5 kilo erop zitten En gebruiken heel af en toe de vollediige lijnlengte, voornamelijk met sneeuw winchen.

De website die peter heeft gelinkt is de juiste, is de goedkoopste die ik toen kon vinden en de kwaliteit is dik in orde.
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #5 September 07, 2014, 11:18:52
edit2Rapporteer  
idd 3mm om dat het iets minder scherp aan voelt en wat minder snel slijt

Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #6 September 07, 2014, 11:25:53
edit2Rapporteer  
Kilo = kilometer?
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #7 September 07, 2014, 11:47:49
edit2Rapporteer  
nee je koopt het op gewicht 2,5 mm 1kg is even duur als 3mm 1kg alleen is de lengte dan korter
patrick043

Berichten: 44
Antwoord #8 September 07, 2014, 19:38:16
edit2Rapporteer  
@markus,  dat is echt prima. Van die jobe lijn kan je 50 meter opspoelen en dan is je spoel voel. 2.5mm dyneema heeft al een breeksterkte van 750kg, is ruim zat.


Waarom zwaarder peter? Bij ons bevalt de 2.5 prima, nog nooit gebroken of versleten oid. Hoogstens is de 3mm wat minder scherp aan je handen.

Wat betreft lengte moet je even kijken wat je precies gaat doen met je winch, wil je alleen in slootjes wakeboarden is een kilo ruim genoeg. Wij hebben 1,5 kilo erop zitten En gebruiken heel af en toe de vollediige lijnlengte, voornamelijk met sneeuw winchen.

De website die peter heeft gelinkt is de juiste, is de goedkoopste die ik toen kon vinden en de kwaliteit is dik in orde.


Bedankt iedereen voor de ervaringen en ideeën,

Big vin, hebben jullie toen ook de lijn besteld bij winchline.nl? Wij hebben in gedachten rond de 250m erop te zetten dus die van 2,5mm zou dan op zich een goede optie zijn.
Ik zie dat je zegt dat die weinig sleit en nog niet gebroken is. Mag ik vragen hoe lang jullie die lijn er al op hebben en hoevaak die zoal gebruikt word.

Ook deze site heb ik gevonden...
http://www.winchen.nl/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=8&Itemid=1

Klopt het dat dit dezelfde lijn is? En ik lees iets over een laspen. Is het slim om die erbij te nemen. Ga ervan uit als jij zegt dat die niet zo snel versleten is en of breekt dat ik die laspen weg kan laten.

Hoor het graag!
 


Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #9 September 07, 2014, 20:37:50
edit2Rapporteer  
Onze winch is behoorlijk gebruikt al. Denk dat we er drie jaar gebruik van hebben gemaakt tot nu toe. Laspen moet je wel hebben om de lijn netjes te verbinden aan je spoel en je handel.
Ik heb inderdaad bij winchline.nl mn lijn gekocht (al heette het toen anders)
patrick043

Berichten: 44
Antwoord #10 September 07, 2014, 23:43:30
edit2Rapporteer  
Onze winch is behoorlijk gebruikt al. Denk dat we er drie jaar gebruik van hebben gemaakt tot nu toe. Laspen moet je wel hebben om de lijn netjes te verbinden aan je spoel en je handel.
Ik heb inderdaad bij winchline.nl mn lijn gekocht (al heette het toen anders)

Oke top! Dat gaat dus goed mee. Dan denk ik dat we die ook gaan bestellen.
2,5mm 260m en een laspen.
Kan het zijn dat die site toen www.winchen.nl was? Die verkoopt dezelfde lijnen en die kameraad had gemaild maar kreeg een automatische reactie dat die site niet meer bestond.

Thnx big vin!
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #11 September 08, 2014, 07:40:17
edit2Rapporteer  
Nee ten heette die gast nog meerdijk techniek ofzo, maar het is dezelfde. Kan je gerust gaan kopen.
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #12 September 08, 2014, 18:58:23
edit2Rapporteer  
winchen.nl besteld de lijn bij winchline.nl maar wat voor motor gebruik jij ik 13 pk honda met vario
mischien is dat het verschil dat ik dikkere lijn zou willen dan ik er nu op heb.



Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #13 September 08, 2014, 23:06:11
edit2Rapporteer  
Honda clone 13pk met oliebad koppeling. Bevalt prima.
Governor eruit gehaald. Loopt voor het wakeboarden 40max, heb ook nog zwaardere vertanding voor de winterfun.
patrick043

Berichten: 44
Antwoord #14 September 16, 2014, 14:50:40
edit2Rapporteer  
Onze winch is behoorlijk gebruikt al. Denk dat we er drie jaar gebruik van hebben gemaakt tot nu toe. Laspen moet je wel hebben om de lijn netjes te verbinden aan je spoel en je handel.
Ik heb inderdaad bij winchline.nl mn lijn gekocht (al heette het toen anders)

We hebben het touw binnen! 2,5 mm 260 meter is het geworden. Op het oog lijkt het erg dun touw maarja nu nog testen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.