Tussen 2 banen,6wkn vrij, 3-4 weken kitetrip tips? huisje in haarlem tips!!?

DerVegas

Geen avatar

Berichten: 56
September 06, 2014, 01:40:49
edit2Rapporteer  
Mensen!

Ik heb nieuwe baan gekregen in Amsterdam en wil binnen 1.5 maand verhuizen naar haarlem en een kitetrip van 3-4 weken maken. Ik hoop dat meerder mensen een antwoord hebben op 1 van mijn vragen  ThumpsUp

Ik ben dus  a: lop zoek naar tips, watvoor trip tof zou zijn, kaapstad, noordbrazilie kustljn langsreizen. Ik wil over een week of twee vertrekken. Ongeveer 3-4 weken, lekker weer, witte stranden, goed eten, beetje feesten en veel op t water in de blote pens.


B:Ik dus ook op zoek naar een appartement in Haarlem. Soort van droom die uit komt!!! Paar km van het strand wat wil je nog meer. Heeft iemand goede ideeen waar te kijken, welke kant van Haarlem moet je zitten? (noord-west extra dicht bij het strand?Smiley) kennisen met iets te huur of wat dan ook goede makelaars oid? Ong. 800 e ,  ex gwl appartementje 2-3 kamers.

Ik hoor het graag!!!

Thanks
kees69

Berichten: 280
Antwoord #1 September 06, 2014, 02:51:21
edit2Rapporteer  
Brasil!!!!!
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #2 September 06, 2014, 07:37:39
edit2Rapporteer  
Absoluut Brazilie  YeSS
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #3 September 06, 2014, 09:50:59
edit2Rapporteer  
Ik ben jaloers op jou! 3 weken wow

Ik zou een appartement huren aan het strand van ijmuiden. Er is een complex pal naast de kite zone dat aan de voorkant uitziet op de zee en aan de andere kant > de jachthaven en pier. Met de auto is t 30 min. rijden van Adam, en met de bus die pal voor t complex stopt 45 minuten. Kosten?

Je kunt dan t hele jaar door kiten. Wil je feesten dan is adam dicht genoeg.
Heb je een vriendin, dan is Hlem betere optie (kids). Weet t niet zeker maar v Haarlem rijden naar Zandvoort is t met de auto ong 30 minuten, met fiets 20? Haarlem is natuurlijk gezelliger dan ijmuiden.

Welkom in 020, kom je uit 010?
wimbers

Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #4 September 06, 2014, 20:45:39
edit2Rapporteer  
Haarlem bloemendaal strand is met de auto krap 10 minuutjes, zandvoort 5 minuutjes erbij.
Niet rekenen van uit schalkwijk, dan 15 minutes erbij.

Huisje voor 800 moet lukken, als je geen huis met Turin etc wilt

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 September 07, 2014, 00:18:42
edit2Rapporteer  
kaapstad heeft koud water, langebaan(klein stukkie rijden) is warmer water, mja, kaapstad is wel chill Brazil ben ik niet geweest.

wat je ook kan doen: Nieuw Zeeland, daar is het nu lente, prachtig!
DerVegas

Geen avatar

Berichten: 56
Antwoord #6 September 07, 2014, 11:39:46
edit2Rapporteer  
Ik heb nog geen idee!

Kaapstad's koude water pusht me lichtelijk naar Brazilie..

@ Bikinisuit. Nee ik kom uit 030! ( Moest tijdelijk zelfs even naar Nieuwegein! Dus intens blij dat ik daar oprot)  Zieke zin om hier pleite te gaan en te verhuizen naar hartje centrum Haarlem (bezichtigingen gepland aan de nieuwe groenmarkt. Hartje centrum en zon 10 km naar het strand! Wat een gevoel.

Ik zag dat appartement ook staan, mooi appartement maar ik wil  niet in IJmuijden wonen. In zandvoort zou nog een optie zijn.

Hoe is reizen met je kitebag enz eig ( wel iets minder op de bonnefooi zien wat je doet, dan met backpakken schat ik ).

Thanks voor de tips so, ik heb nog streeds geen keus gemaakt, maar iig weer meer om over na te denken.
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #7 September 07, 2014, 13:43:24
edit2Rapporteer  
Ik ben zowel in Kaapstad geweest als in Cumbuco (Brazilie). Ik zou als ik jou was nu gewoon naar Brazilie gaan. Echt een waar kitesurfparadijsje in deze tijd. Iedere dag dikke wind. Niet je af hoeven te vragen of het morgen ook waait. Het waait er gewoon altijd in deze tijd. Ik ga zelf met 12 anderen aanstaande woensdag ook weer richting Cumbuco. Prijzen vallen ook echt mee en je kitebag kost ook maar 35 euro enkele reis voor 32kg. Zal je echt niet gaan tegenvallen. Denk zelfs dat je meteen weer boekt voor volgend jaar. YeSS
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #8 September 07, 2014, 14:09:51
edit2Rapporteer  
Idd lekker naar Brasil gaan. Zon en wind is er gewoon elke dag.
Tjek dit. http://nl.windfinder.com/forecast/cumbuco. Die groene blokjes staan er elke dag tot januari sowieso.   ThumpsUp
DerVegas

Geen avatar

Berichten: 56
Antwoord #9 September 07, 2014, 16:37:56
edit2Rapporteer  
Mijn keus voor Brasil is denk ik gemaakt!

Plan 1: Ik wil die 250 km downwinder gaan maken, elk avondje ergens anders tukken. Ik hoorde dat die ongeveer een week duurde, en daarna een week of 3 nog plannen bedenken en wel zien waar ik heen ga..

Des te sneller ik mijn nieuwe huisje vind des te langer kan ik weg, dus mocht iemand een appartementje in het centrum van Haarlem weten......

ong 800 ex gwl,

Iemand tips hoe je die downwinder het beste kan regelen?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 September 08, 2014, 10:47:52
edit2Rapporteer  
Ik heb nog geen idee!

Kaapstad's koude water pusht me lichtelijk naar Brazilie..

@ Bikinisuit. Nee ik kom uit 030! ( Moest tijdelijk zelfs even naar Nieuwegein! Dus intens blij dat ik daar oprot)  Zieke zin om hier pleite te gaan en te verhuizen naar hartje centrum Haarlem (bezichtigingen gepland aan de nieuwe groenmarkt. Hartje centrum en zon 10 km naar het strand! Wat een gevoel.

Ik zag dat appartement ook staan, mooi appartement maar ik wil  niet in IJmuijden wonen. In zandvoort zou nog een optie zijn.

Hoe is reizen met je kitebag enz eig ( wel iets minder op de bonnefooi zien wat je doet, dan met backpakken schat ik ).  [quote/]

Backpacken met een boardbag gaat net zo makkelijk allen als je gaat vliegen moet je een beetje rekening houden dat de ticket prijzen meestal wat duurder uitvallen, maar verder maakt t geen bal uit. Tenzij je echt wilt gaan hiken/trekken.

@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #11 September 08, 2014, 17:54:30
edit2Rapporteer  
Iemand tips hoe je die downwinder het beste kan regelen?


Vriend van me regelt het allemaal,

http://www.downwind2jeri.com

Downwind van Cumbuco naar Jericoacoara

Extreme kiting,6 daagse downwindtrip,in het paradijs van wind, strand & lagoons!
Heb je zin in avontuur en wil je ook nog iets zien van Brazilië, dan is er Extreme kiting!
Bijna 300 km downwind van strand, zee, wind & lagoons, voor 6 of meerdere dagen.
Sinds dit jaar(2014) hebben we de buggys vervangen door nieuwe 4x4 toyota
landcruiser's om de veiligheid en uw confort nog beter te kunnen garanderen.
We doen de mooiste kite spots aan en dagelijks maken we downwinders in het kitesurf
walhalla van Brazilië. Voor de veiligheid is er altijd een Toyota in de buurt van de
kiters. Je kan dus stoppen op ieder gewenst moment.
We steken rivieren over met pontjes. De trip is een echte safari met de Toyota.
Iedere dag maken we een nieuwe downwinder van ongeveer 45 km.
Hierbij overnachten we elke nacht in een ander dorpje.
Alleen de laatste twee nachten verblijven we in het paradijselijke Jericoacoara.

Extreme kiting reisschema:
Dag 1: Cumbuco naar Paracuru,                   45 km downwind
Dag 2: Paracuru naar Flexeiras ,                  45 km dowmwind
Dag 3: Flexeiras naar Icarai de Amontada      55 km downwind
Dag 4: Icaria de Amontada naar Jericoacoara 45 km downwind
Dag 5: Jericoacoara 35 km downwind naar de Tatajuba lagoon
          dan terug naar Jericoacoara.
Dag 6: Terug van Jericoacoara naar Cumbuco met Toyota landcruiser

Extreme kiting van 6 dagen en 5 nachten met:
+    Ervaren reisbegeleider (dit is tevens de chauffeur)
+    Vervoer per Toyota landcruiser Prado
+    Continue aanwezigheid van Toyota landcruiser tijdens downwinders
+    Benzine
+    Oversteek met pontjes
+    Hotelovernachting en eten voor de reisbegeleider
NB: De reisbegeleider is tevens IKO gecertificeerde kite instructeur

De Extreme kiting Downwindtrip verlenging:
De trip kan worden verlengd tot Camocim (380 km vanaf Cumbuco) of tot Barra Grande
(500 km vanaf Cumbuco). Voor de niet te stoppen kitesurfers bieden we een downwindtrip
tot Sao Luis aan, dit is in totaal 1.000 km wind, strand en schitterende lagoons.

De prijs per Toyota (max 6 personen) is 240 Euro per dag.

Niet inbegrepen in de prijs zijn de overnachtingen (kijk bij extra voor
hotelselectie en de prijsindicatie) en het eten en drinken.
Deelname aan de trip is voor eigen risico, dus zorg altijd voor een goede reisverzekering!
De trip kan aangepast worden aan je persoonlijk wensen.
Mail voor vragen naar sandercumbuco@gmail.com

 
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #12 September 08, 2014, 18:48:57
edit2Rapporteer  
Klinkt goed! Je  moet wel met zn 6 zijn.
Ik heb t ook per ongeluk gedaan,  werd gewoon meegenomen door n stel gekke duitsers, niks gepland, ieder moest n stuk rijden. Goed hoor dat t tegenwoordig gepland kan. Hoop niet dat je beginner bent.

Centrum Haarlem - bloemendaal blijft 30 min! Je mag in bloemendaal dat hele verrotte stuk niet harder dan 30 km/uur. Ik heb daar een bon gekregen! Met de fiets ben je er sneller
DerVegas

Geen avatar

Berichten: 56
Antwoord #13 September 11, 2014, 13:57:45
edit2Rapporteer  
Vind 1440 E eigenlijk een wel brute smak geld voor een kitetrip van 6 dagen. Daar moet ik nog eens over nadenken...En nee geen beginner, zou idd een vrij zieke keus zijn dan haha

Kiten doe ik eigenlijk altijd op Wijk en ijmuiden en dat is maar 20 min.. En het gaat om het idee van dichtbij wonen he Grin Wellicht binnenkort ff een brommertje fixen ofzo en lekker in de wetsuit op de brommert Grin

Morgen kijken bij huisjes in Haarlem en hopelijk meteen een contractje tekenen en dan foetsie gaan!!!
Krommen

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #14 September 12, 2014, 09:41:49
edit2Rapporteer  
Bloemendaal 30 km? De zeeweg is 80 en het stuk door bloemendaal (bloemendaalseweg) is advies snelheid 30 (vierkantblauw bord) maar je mag er 50.

Welkom in Haarlem en enjoy. Ik zou geld lekker in de zak houden en 3 weken naar Tarifa gaan. Hostel pakken daar of een appartement huren. Moet in totaal kunnen voor 1100 (ticket, auto en appartement) voor 3 weken.
DerVegas

Geen avatar

Berichten: 56
Antwoord #15 September 16, 2014, 00:37:33
edit2Rapporteer  
All is done!

Ik heb mijn huis gvonden; Het zandvoorterpad te overveen. Naast het bos, 10 min van centrum haarlen, 10 min van bloemendaal!!!ik WORD GEK Grin

5-10 gaat de trip naar Brasil tot ergens 26! Thanks voor alle tips en LIFE ISSSS AWESOOOMMEEE
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.