ion fuse droogpak??

myron mebius

Geen avatar

Berichten: 11
September 19, 2014, 16:06:23
edit2Rapporteer  
hoi alle,

dit jaar wil ik ook  de winter door bikkelen op het water. nu ben ik nogal een watje want heb dit jaar heel de tijd in mijn 5/3 pak gevaren. vanaf mei ofzo.

maar ik heb geen zin om van de winter om met mijn 5/3 pak en een lading vol accessoires naar het water te gaan. nu lijkt een droogpak een goede optie en dan allen nog schoentjes en handschoenen.

wat is jullie ervaring hiermee en ook met een ion fuse. dat vindt ik een mooi pak. en vanaf welke temperatuur halen jullie het droogpak uit de kast?
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #1 September 19, 2014, 16:13:04
edit2Rapporteer  
Ik vaar de laatste 4 jaar in de winter in een droogpak. De eerste 3 jaar in een Gul Enforcer en afgelopen winter in een Ion Fuse. Ik vaar vanaf een graadje of 10 in mijn droogpak. Die Fuse is echt een toppak. Staat ook een review hiervan op KiteHigh. Heb er zelf ook een stukje over geschreven. Gewoon even doornemen en aanschaffen dat ding. Je wilt nooit meer anders als het echt koud wordt. ThumpsUp

Lees het review hier

http://www.kitehigh.nl/gear/Accessoires/ION/Fuse%20Drysuit/2013
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #2 September 19, 2014, 16:17:06
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf de Ion Fuse niet, maar ik hoor dat je behoorlijk in het pak gaat zweten. Ook zie ik de diagonale rits niet echt zitten. Je trapeze zit daar overheen. Dit betekent dat er krachten op de rits werken. Geen idee hoe dat uitpakt.

Zelf heb ik een Ocean Rodeo Soul. Ik vind het echt een superding. Zodra water en lucht temp bij elkaar opgeteld onder de 20 graden komen, dan gaat ie aan. Maar met een 5/3 als wetsuit wil je hem misschien al iets eerder aan.
myron mebius

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #3 September 19, 2014, 16:42:39
edit2Rapporteer  
@ride, goede review. 182cm en 80kg en maat M is goed te doen denk ik. zelf ben ik 175cm en 60kg en had ik maat 48 gepast en de lengte was perfect alleen wat ruim om mijn middel enzo. maarja wat wil je met zoon graten pakhuis als ik. als ik mijn harnas er over doe sluit het uiteraard wel beter aan.

@sayoontje, het 2014 model heeft de rits over de schouders lopen en komt heel het harnas niet in de buurt van de rits. dus dat probleem is opgelost.

ik kan overigs een 2014 model nieuw kopen voor 450 euro geen verkeerde prijs volgens mij
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #4 September 19, 2014, 17:07:46
edit2Rapporteer  
@ride, goede review. 182cm en 80kg en maat M is goed te doen denk ik. zelf ben ik 175cm en 60kg en had ik maat 48 gepast en de lengte was perfect alleen wat ruim om mijn middel enzo. maarja wat wil je met zoon graten pakhuis als ik. als ik mijn harnas er over doe sluit het uiteraard wel beter aan.

@sayoontje, het 2014 model heeft de rits over de schouders lopen en komt heel het harnas niet in de buurt van de rits. dus dat probleem is opgelost.

ik kan overigs een 2014 model nieuw kopen voor 450 euro geen verkeerde prijs volgens mij

Ow dat is wel beter nu dan die rits. 450 is een mooie deal.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #5 September 19, 2014, 17:19:30
edit2Rapporteer  
Zowel de Soul als de Fuse zijn mooie pakken maar ik denk dat de Soul beter ademt, die heeft niet het neopreen aan de buitenkant. De fuse is warmer maar je kan de soul net zo warm krijgen door meer onderkleding te dragen.

Ik heb zelf sinds vorig jaar de surf dry van Ocean Rodeo en voor mij nooit meer een wetsuit onder de 10 graden.
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #6 September 19, 2014, 17:30:18
edit2Rapporteer  
Fuse is prima, de rits is lastig als je alleen bent en je wordt wat klam. Voor de rest goed pak, sterk  flexibel en je blijft goed drijven.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 September 19, 2014, 18:13:10
edit2Rapporteer  
Fuse is prima, de rits is lastig als je alleen bent en je wordt wat klam. Voor de rest goed pak, sterk  flexibel en je blijft goed drijven.
in welk "droogpak" word je niet klam?
 

enneh een 5/3 is idd niet veel, de 5/5 is al stukken warmer en asl je de ION Strike semidry hebt dan, wordt je misschien net iets natter dan de fuse . ik vaar de hele winter door met de 5/5 zonder een hele lading aan äccessoires", droogpakken gaan er bij mij niet in.
feddomw
Gast
Antwoord #8 September 19, 2014, 18:43:50
edit2Rapporteer  
Grootste verschil met andere pakken is dat je NIET een berenpak eronder moet doen, maar thermo ondergoed. En dat het veiliger is om de simpele reden dat het neopreen is, dus meer drijfvermogen en betere isolatie. Ik heb Gul Astro gehad, Fuse, Pyro OR, en de Surf Dry van OR (ook bekend als de Predator, dat is eigenlijk het allerbeste pak).

Gezien jouw bouw zou ik persoonlijk voor de Surf Dry/Predator gaan, ik heb er overigens nog een op zolder liggen die voor weinig weg mag. De reden dat ik die aanraad is simpel: door het overpak sluit alles superstrak aan, en met jouw bouw wil je dat hebben.
myron mebius

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #9 September 19, 2014, 19:06:30
edit2Rapporteer  
Wat voor maat heb je nog op zolder liggen. Zit er inderdaad mooi uit als je hem aan hebt gewoon strak om het lichaam heen.

Wel zag ik dat je eerst een berenpak aan moet dan het droogpak en dan de skin. Heb je dat er allemaal bij en wat zou je er voor willen hebben.

Je kan me ook bereiken via Wats app op 0642578197
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #10 September 19, 2014, 19:45:16
edit2Rapporteer  
Fuse is prima, de rits is lastig als je alleen bent en je wordt wat klam. Voor de rest goed pak, sterk  flexibel en je blijft goed drijven.
in welk "droogpak" word je niet klam?
 

enneh een 5/3 is idd niet veel, de 5/5 is al stukken warmer en asl je de ION Strike semidry hebt dan, wordt je misschien net iets natter dan de fuse . ik vaar de hele winter door met de 5/5 zonder een hele lading aan äccessoires", droogpakken gaan er bij mij niet in.

Haha waarschijnlijk allemaal maar ik heb alleen ervaring met de fuse. Maarre ga jij ook hardcore zonder schoenen en handschoenen  het water op in de winter? Heb zelf is een keer zonder schoenen gevaren in Feb maar na 20 min had ik het idee dat m'n voeten afgezet waren ofzo Grin of kan je daar aan wennen? Want met schoenen varen is gewoon bout.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 September 19, 2014, 19:58:11
edit2Rapporteer  
Fuse is prima, de rits is lastig als je alleen bent en je wordt wat klam. Voor de rest goed pak, sterk  flexibel en je blijft goed drijven.
in welk "droogpak" word je niet klam?
 

enneh een 5/3 is idd niet veel, de 5/5 is al stukken warmer en asl je de ION Strike semidry hebt dan, wordt je misschien net iets natter dan de fuse . ik vaar de hele winter door met de 5/5 zonder een hele lading aan äccessoires", droogpakken gaan er bij mij niet in.

Haha waarschijnlijk allemaal maar ik heb alleen ervaring met de fuse. Maarre ga jij ook hardcore zonder schoenen en handschoenen  het water op in de winter? Heb zelf is een keer zonder schoenen gevaren in Feb maar na 20 min had ik het idee dat m'n voeten afgezet waren ofzo Grin of kan je daar aan wennen? Want met schoenen varen is gewoon bout.
  ik heb voor als het water echt koud wordt  < 8 graden 3/2 ballistic socks van Ion, de perfecte schoen om de hele winter mee door te cruisenen als de lucht temperatuur dan ook koud is dan heb heb ik ook 3mm NPX  handschoenen. verder vaar ik zelden met cap (alleen als het koud is icm regen of hagel)... oordoppen volstaan.

als het water en/of lucht onder het vriespunt duiken dan bijf ik lekker voor de openhaard liggen.
Ganzebos

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #12 September 19, 2014, 20:01:41
edit2Rapporteer  
Ik heb de mystic volcanic. Echt een geweldig pak. Wel heel erg warm dus pas vol in de winter te gebruiken. Je kan hem erg simpel aan en uittrekken. Als je moet pissen kan je de rits een klein stukje opendoen. Daarnaast staat hij ook nog erg goed.
feddomw
Gast
Antwoord #13 September 19, 2014, 20:32:01
edit2Rapporteer  
Wat voor maat heb je nog op zolder liggen. Zit er inderdaad mooi uit als je hem aan hebt gewoon strak om het lichaam heen.

Wel zag ik dat je eerst een berenpak aan moet dan het droogpak en dan de skin. Heb je dat er allemaal bij en wat zou je er voor willen hebben.

Je kan me ook bereiken via Wats app op 0642578197
Wat voor maat heb je nog op zolder liggen. Zit er inderdaad mooi uit als je hem aan hebt gewoon strak om het lichaam heen.

Wel zag ik dat je eerst een berenpak aan moet dan het droogpak en dan de skin. Heb je dat er allemaal bij en wat zou je er voor willen hebben.

Je kan me ook bereiken via Wats app op 0642578197

Je hebt PB. Voor de rest back on topic.
martindj

Berichten: 111
Logs: 0 | 297 uur
Antwoord #14 September 20, 2014, 19:22:06
edit2Rapporteer  
Ben blij dat ik niet zo snel last heb van de kou als ik die prijzen van droogpakken zie... Vaar in de winter gewoon door in mijn 5/3 Mystic Majestic. Wel gecombineerd met schoentjes dan en wanneer de temperatuur van water en lucht samen richting de 5 graden gaan ook met neopreenshirtje (incl cap) onder het pak. Geen enkele last van kou op die manier   YeSS
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #15 September 22, 2014, 13:36:05
edit2Rapporteer  
Gebruik alleen een droogpak als het echt koud is. Vorig jaar niet eens mijn droogpak aangehad. Vind een natpak nog steeds het lekkerst.
Staal

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #16 September 22, 2014, 13:58:35
edit2Rapporteer  
Hier nog een tevreden Fuse eigenaar. Rits kan idd soms wat lastig zijn Wink
Groot voordeel van een droogpak vind ik dat je bij het opruimen / omkleden naderhand niet met je natte zooi staat te blauwbekken. Pak uit, auto in, klaar.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #17 September 22, 2014, 16:01:32
edit2Rapporteer  
Hier nog een tevreden Fuse eigenaar. Rits kan idd soms wat lastig zijn Wink
Groot voordeel van een droogpak vind ik dat je bij het opruimen / omkleden naderhand niet met je natte zooi staat te blauwbekken. Pak uit, auto in, klaar.
je moet ook tijdens het omkleden niet teveel lullen maar gewoon omkleden. Heb na het kiten meestal een soort van zo... ff dat warme stink wetsuit uit ff, heel ff, wat frisse luft, heerlijk!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.