Kitespot Mirns in gevaar?

Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #25 Oktober 05, 2014, 16:29:43
edit2Rapporteer  
Ja logisch dat dit soort dingen gebeurt! ListenToMe
Als je als NKV afspraken maakt dan moet je ook zorgen dat ze worden nageleefd en niet zelf
onder je kite gaan hangen.
Dus Tom Rotgans koop een jachtgeweer en schiet die kites in het natuurgebied
zonder waarschuwing uit de lucht. Joepie
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #26 Oktober 05, 2014, 16:47:49
edit2Rapporteer  
Handhaving klopt inderdaad van geen kanten en daar kan inderdaad veel aan verbeterd worden.
Echter ( en dat staat ook al in een ander topic van deze jongeman)

" Op het gebied van handhaving blijft de overheid in gebreke, wordt er een zeer willekeurig beleid gehanteerd. Dat is een duidelijk punt van aandacht / moet nog veel verbeterd worden. Dit ontneemt de kitesurfer echter niet van zijn/haar intrinsieke verantwoordelijkheid om zich te gedragen volgens de normen en waarden behorende bij de sport. "  

We weten allemaal hoe de overheid mbt het kitesurfen vaak reageert: Problemen => verbieden.

Het is best wel lastig als de sport zich inzet voor een veilig kitesurfklimaat, er vanuit de sport zelf een gevaarlijke situatie wordt geconstateerd. Als een fabrikant ondeugdelijk materiaal op de markt zet dan gaan we daar, geheel terecht,  wat over roepen. Als er nu door " onszelf"  een gevaarlijke situatie wordt gecreëerd is het mijn overtuiging dat , al zou het maar alleen om de geloofwaardigheid  van je eigen veiligheidsbeleid gaan, je daar iets mee moet doen.

Zouden we daar gisteren @ Mirns met z'n allen ( in plaats van een paar enkele locals) wat aan gedaan hebben dan was het probleem zo opgelost. Niemand zich toch te wachten op " bonnetjes schrijven" ?  
BOA's ( en dan vooral vanuit onze eigen wereld)  is al lang een " ding van aandacht"  Helaas realiseer je dat niet van de ene op de andere dag.  Een goed voorbeeld voor ons is dan de sportvisserij. Zij hebben eigen boa's in dienst en dat functioneert prima. Gelukkig heeft de NKV via haar aansluiting bij het NpvW direct aansluiting bij de Sportvisserij federatie en worden de mogelijkheden voor een try-out onderzocht.

Neemt niet weg dat ik gisteren, afgezien van het natuurgebied verhaal, gewoon keihard grote risico's zag voor kleine spelende kinderen. Als vertegenwoordiger van de kitesurfsport moet je dan  of " je verantwoordelijkheid nemen"  of stoppen met vertegenwoordiging van de kitesurfsport en aan de vlieger gaan hangen en de andere kant op kijken, mijn tijd zal het wel duren.....

Ik kies er dan voor om die verantwoordelijkheid te nemen, al zou het alleen maar zijn om in de eerst volgende " overlegsituatie" als volwaardige  gesprekspartner te worden gezien.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #27 Oktober 05, 2014, 17:21:11
edit2Rapporteer  
Ik ben er nog nooit geweest en ik wil er al jaren heen  ThumpsUp Cool Joepie YeSS

Mirns top locatie volgens velen  ThumpsUp  en een een hoop gezeik i.v.m. Duitse kite scholen en een natuur gebied   ThumpDown oja ook nog een een boom  waar iedereen zijn kite in gooit  Grin


Dusssssssssssssss...................... ..........................



http://www.youtube.com/watch?v=gg8dNVx28nw


Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #28 Oktober 05, 2014, 17:42:52
edit2Rapporteer  
Ach Richard, deze ellende zit er voor de Noordhollandse spots ook aan te komen hoor.  Op dit moment hebben we " officiële  serieuze klachten"   over kitesurfers @ Enkhuizen en zijn zowel Medemblik als Andijk afgeschoten door Natura 200 beleid.......   D'r ligt nog dus nog genoeg werk.......

En die boom @ Mirns...... De locals zouden er onderhand graag een heel bos willen hebben  schater
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #29 Oktober 05, 2014, 18:32:19
edit2Rapporteer  
Citaat
En die boom @ Mirns...... De locals zouden er onderhand graag een heel bos willen hebben 
Ik moet er toch een keer heen  ThumpsUp geweldig, top locatie ondanks alle problemen  ThumpsUp
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #30 Oktober 05, 2014, 18:43:19
edit2Rapporteer  
Dinsdag Richard.............
je auto lekker uit de wind parkeren, rustig omkleden, spullen mee naar beneden......  ff op het bord loeren waar je mag kiten en d'as ongeveer 2 KM naar links en 1 KM het IJsselmeer in. Voor de eerste 800 meter uit de kant heb je geen zwemeendje nodig / kun je gewoon staan.  Met de windrichting voor dinsdag heb je dan een leuke " branding"  waar je in alle rust / alle ruimte kunt spelen in de golfjes. 300m links vanaf de startplek is het water op de 1 of andere manier ( hoe hard het ook waait) altijd supervlak.

In een pauze kun je gewoon bij Wiebe ( restaurant ) achter het glas onder het genot van een betaalbare consumptie genieten van alle capriolen van de medekiters op het water. Aan de achterkant van het restaurantje zit dan een simpele cafetaria voor de broodnodige vitaminesnack!

In het weekend is het raadzaam om een paar woorden " Duits"  te beheersen. Arschl.... doet het dan heel goed ( geintje)
RRA

Berichten: 148
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #31 Oktober 05, 2014, 18:46:12
edit2Rapporteer  
Tja dit soort dagen kunnen  op termijn natuurlijk funest worden voor  Mirns, en ik zie op het plaatje dat er nu ook nog mensen hun kites op gaan pompen langs de dijk, dat word natuurlijk ook een probleem als iedereen maar lukraak overal op gaat stappen. En het feit dat je ook nog een grote bek krijgt als je er wat van zegt slaat natuurlijk helemaal nergens op maar ook dat is iets wat natuurlijk niet alleen van afgelopen zaterdag is, heb het zelf ook al meegemaakt dat ze je aankijken van 'en waar bemoei jij je mee?' .

Enne die boom mag idd nooit weg  Wink Grin
Zeeland135

Berichten: 155
Antwoord #32 Oktober 05, 2014, 20:34:26
edit2Rapporteer  
@Idefixe, dat is een interessant aanbod van je om een keer mee te mogen.
Ik vind echter dat dat gezeur over die vogels enz. in Nederland echt een beetje te ver doorgeschoten is, dus ik ga me alleen maar ergeren. Dus dank voor het aanbod maar ik pas.

Ik ben best voor "je houden aan regels" als die er zijn. Maar als de regels overdreven of onwerkbaar(lees: niet te handhaven) zijn, dan hebben ze geen zin. Dus als het goed aangegeven staat(en blijkbaar ook in het Duits) dan is dat een taak voor de plaatselijke handhaving. Om zelf als politieagentje iedereen te moeten beleren lijkt me niet echt productief, en het werkt zoals blijkt alleen maar ergernis van beide kanten in de hand.

Ik ben benieuwd hoelang iedereen het nog pikt dat er allerlei onzin in de naam van de natuur geëist wordt? Polders onder laten lopen voor het uitdiepen van een bestaande waterweg.  schater
Triple-T

Geen avatar

Berichten: 55
Logs: 0 | 127 uur
Antwoord #33 Oktober 05, 2014, 21:20:25
edit2Rapporteer  
Ik heb ook nog een foto gemaakt van de situatie zaterdag. dit was ongeveer om 1 uur. toen ben ik weg gegaan. de wind was al een half uur bijna niks meer, dus de meeste kites liggen ook nog op het gras.



Maar dinsdag ga ik zeker weer! mooi met de 7 en hopelijk zijn de duitsers dan lekker thuis.

linkje voor grotere afbeelding: http://i60.tinypic.com/rsh4bm.jpg
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #34 Oktober 06, 2014, 00:11:59
edit2Rapporteer  
Heb de reacties op oase.com gelezen. Ook de Duitsers zijn eensgezind. Overtredingen gewoon afdwingbaar maken door een plaat van 200 Euro uit te delen. Dus: kitepolitie! 

Las echter dat Nederlandse (parkeer)boetes door andere EU bewoners onbetaald blijven. Zal hier dan ook wel gebeuren. En nu?  Shocked
 ListenToMemoet maar snel herfst worden

http://mobiel.nujij.nl/algemeen/veel-parkeerboetes-buitenlanders-onbetaald.29744066.lynkx

Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #35 Oktober 06, 2014, 08:49:34
edit2Rapporteer  
Citaat van: Idefixe
" Op het gebied van handhaving blijft de overheid in gebreke, wordt er een zeer willekeurig beleid gehanteerd. Dat is een duidelijk punt van aandacht / moet nog veel verbeterd worden. Dit ontneemt de kitesurfer echter niet van zijn/haar intrinsieke verantwoordelijkheid om zich te gedragen volgens de normen en waarden behorende bij de sport. "  

Dit vind ik een beetje een kromme zin. Als iedereen zich aan de regeltjes/normen/waarden zou houden is er ook geen handhaving nodig. Uiteraard ben ik het met je eens, iedereen moet zich aan de regeltjes houden! Maar er zijn er (te veel) die dat niet doen.

Citaat van: Idefixe
We weten allemaal hoe de overheid mbt het kitesurfen vaak reageert: Problemen => verbieden.

Tja.. dat bedoel ik dus, dat is toch niet eerlijk ten opzichte van alle kiters die zich wel aan de regels houden en de NKV die haar stinkende best doet om goede afspraken te maken. De "problemen" zouden er niet (of minder) zijn als er wel gehandhaafd zou worden. 

Citaat van: Idefixe
Niemand zich toch te wachten op " bonnetjes schrijven" ?  
Wel als hiermee sluiting van spots voorkomen kan worden. Boa, (water)politie, scheidsrechter, geef het beest een naam..  Andere sporten hebben dit ook (nodig).
robberthesp

Berichten: 46
Antwoord #36 Oktober 08, 2014, 23:40:57
edit2Rapporteer  
Jullie friezen mogen wel een straat coach lenen uit amsterdam, we hebben er zat. Dan kan die de hele dag staan kijken wie er over de lijn vaart en dan foto maken en boete. ListenToMe Moet je opletten hoe snel iedereen uit dat natuurgebied blijft. Water is water voor een hoop mensen en de helft weet de regels van een spot niet als ze het water op gaan. Huh niet iedereen leest zich nou eenmaal in of vraagt hoe of wat aan de locals.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #37 Oktober 09, 2014, 08:39:42
edit2Rapporteer  
1 van de redenen waarom het zo ontzettend druk is geworden komt oa door de kitescholen van onze oosterburen. Ze nemen zo ontzettend veel cursisten mee, echt niet normaal. Zag een keer een busje van een kiteschool de parkeerplaats op rijden met daar achteraan zeker 50 auto's (met witte kentekens).
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #38 Oktober 09, 2014, 10:13:18
edit2Rapporteer  
Op die enne zaterdag Marco 103 geloof ik lagen in gras toen 167  kites
frankvanm

Berichten: 10
Antwoord #39 Oktober 09, 2014, 14:54:54
edit2Rapporteer  
Gisteren weer zelfde situatie,
ik gok dat om een uur of 12 zeker 70% duits was op de parkeerplaats en 't water.

Heb zelf tijdens het windsurfen meerdere mensen aangesproken maar het mocht niet baten.
Eén persoon met een roze Best kite heeft de hele dag mensen terug gefloten. respect voor deze man. Had er zelf bij de tiende persoon de puf niet meer voor.

Iedereen bleef trouwens ook irrirant op één lijn varen in plaats van effe upwind de ruimte op te zoeken. daardoor was snel upwind varen ook bijna onmogelijk. Ben zelf met de kite ook eerste een heel stuk uitgelopen omdat ik met varen steeds weer uit moest wijken voor beginners en mensen die weigerden de rust op te zoeken. En wat Marco zegt klopt inderdaad wel. al waren veel kitescholen wel zo verstandig om ver richting het oosten te lopen.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #40 Oktober 09, 2014, 18:34:40
edit2Rapporteer  
ik heb inmiddels het mobiele nummer van de BOA van het Fryske Gea, ligt met de boot in Workum en kan binnen 10 minuten in Mirns zijn.
Triple-T

Geen avatar

Berichten: 55
Logs: 0 | 127 uur
Antwoord #41 Oktober 11, 2014, 21:25:01
edit2Rapporteer  
zo das dan wel een hele snelle boot ;p
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #42 Oktober 16, 2014, 10:44:20
edit2Rapporteer  
Ga hem voor zaterdag dan maar vast bellen Marco....
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #43 Oktober 16, 2014, 11:15:10
edit2Rapporteer  
Eergisteren was het ook weer raak. Totaal man of 5 uit de bufferzone gehaald samen met 2 duitsters.
Daarna gelukkig niemand meer erin gezien.
Zaterdag kon het idd wel weer eens feest worden  Embarrassed
martijn_e

Berichten: 197
Antwoord #44 Oktober 16, 2014, 12:08:58
edit2Rapporteer  
Zonder boeienlijn of meerdere borden vanaf de bufferzone lijkt het mij moeilijk zo niet onmogelijk om de bufferzoen te handhaven. Zal gewoon gekite worden tot aan de palen.

As zaterdag met 400 man ofzo zal het geen houden aan zijn..
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #45 Oktober 16, 2014, 12:59:17
edit2Rapporteer  
ik zal de BOA van het Fryske Gea alvast inlichten Wink
arjandevries

Berichten: 57
Logs: 0 | 66 uur
Antwoord #46 Oktober 16, 2014, 14:46:01
edit2Rapporteer  
Lijkt me een goed idee Marco Wink

Inderdaad respect voor de man met die roze Best kite, en een poosje daarvoor nog een man met een groene Flysurfer die constant hebben geprobeerd mensen uit het natuurgebied te krijgen en ze aan te spreken. Jammer dat daar door sommigen geen gehoor aan werd gegeven.

Ben benieuwd naar de situatie zaterdag (en wellicht zondag)
KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #47 Oktober 16, 2014, 20:21:18
edit2Rapporteer  
We zulle een soort Local Kite Team Mirns moeten samen stellen die samen met NKV een plan van aanpak maakt om de spot beheersbaar en open  te houden. Het zijn nu allemaal individuele acties.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #48 Oktober 18, 2014, 21:54:11
edit2Rapporteer  
schijnt dat ze vandaag echt bonnen geschreven hebben. Eindelijk   YeSS  YeSS  YeSS
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #49 Oktober 18, 2014, 23:05:40
edit2Rapporteer  
We zulle een soort Local Kite Team Mirns moeten samen stellen die samen met NKV een plan van aanpak maakt om de spot beheersbaar en open  te houden. Het zijn nu allemaal individuele acties.

Er is toch al een plan? Het is een officiële spot met de daarbij horende zonering, nu alleen nog even structureel bonnen schrijven. Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.