Mauritius Le Morne of El Ombre??

mbetz

Berichten: 576
Februari 09, 2015, 21:03:37
edit2Rapporteer  
Wij willen begin September naar Mauritius. Initieel was het plan Le Morne, maar ik lees steeds meer positieve berichten over El Ombre?

Wie kan hier adviseren, wat is de betere spot? Le Morne of El Ombre?
Wij zijn met 3 kiters, mijzelf en mijn dochters (21 en 17) varen allemaal ook in de golven, met directionals of ook met twintips..

Ook nog advies mbt hotel?
Le Morne heeft het Indian Resort
El Ombre heeft Tamassa Hotel…

Wie heeft er ervaring en kan advies geven wat het beste is.
Er zijn een aantal referenties op de Kitehigh site, maar alleen over Le Morne..

Bedankt
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Februari 09, 2015, 22:29:32
edit2Rapporteer  
Ook Sardinië moe geworden Mike?
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #2 Februari 10, 2015, 00:36:25
edit2Rapporteer  
Le Morne is echt heel mooi net zoals het hele eiland trouwens. Ik weet niet hoe lux je je verblijf zoekt maar voor wat surfie adressen heb ik nog wel contacten daar.  Voor Bel Ombre zou ik even contact zoeken met Kathrin of Maxell  http://kiteglobing.com/en/kontakt Deze runnen al een paar jaar een kiteschool daar en kunnen je advies geven.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #3 Februari 10, 2015, 09:09:26
edit2Rapporteer  
Eagle Jan,
Sardinië moe geworden??
Nee, wij zijn met Pinksteren weer op het eiland, maar ik weiger om in Augustus, begin September Sardinie te bezemen: te veel toeristen en volle stranden. Ik ga dan liever weer een weekje in Oktober.
Tevens heeft mijn oudste dochter dit jaar pas laat vakantie van de TU, dus moeten wij een late vakantie plannen….
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #4 Februari 10, 2015, 16:04:01
edit2Rapporteer  
Inmiddels de eer gehad om al een aantal keer daar geweest te zijn, 1 keer in het westen bij Belle Mare,
maar alle andere keren in het zuiden, op of in de omgeving van Le Morne.

In 2011 hadden we met een groep een huisje in Black river, en zijn met 2 huur auto's telkens naar verschillende spots gereden.
Omdat de wind op Le Morne regelmatig te veel oost was, zijn we door gereden naar Bel Ombre, of Souilac,
waar ook hele mooie spots zijn, en vooral stukken minder druk dan op Le Morne.
Zowel Bel Ombre als Souillac hebben een gigantische vlakwater lagune, welke het beste is met hoog water.
Er zijn ook meerder golf spots te vinden die bij specifieke wind en swell erg mooi kunnen zijn.
 
Ik zou zeker een huurauto nemen, en dan maakt het in principe niet uit waar je zit, want dan rijd je naar de
spot met de beste wind en golven.
Of je moet perse op de spot willen zitten, dan is Indian Resort op Le Morne de beste optie, uit je bed rollen en het water op.

Let wel op dat in September het hoog seizoen is en erg druk kan zijn daar.

Christian

Berichten: 2
Antwoord #5 Februari 10, 2015, 17:27:05
edit2Rapporteer  
Naast het zuiden is Bella Mare/Palmar aan de oostkust ook zeker de moeite waard om te bezoeken.

Wij zaten in Crystal beach resort, betaalbare luxe with a smile en praktisch launchen vanaf je zonnebedje Wink En zoals gebruikelijk in Mauritus binnen het rif kilometers vlak water.

Vanaf Palmar in noordelijke richting is een prachtig wit zandstrand. Als je niet in een hotel of appartement aan het strand hebt aan kan je via een zandweg net ten zuiden van Crystal beach resort bij een grasveld aan zee met de auto komen. Was ook de plek waar de meeste kiters verzamelden

We hadden een auto tot de beschikking en de oostkust verkend. Andere spots richting in het noorden zijn Poste La Fayette en Anse La Raie.


By the way:
Indian resort was toen (oktober 2014) gesloten vanwege renovatie werkzaamheden... werd ons verteld.

Enjoy!
Erik68

Geen avatar

Berichten: 21
Antwoord #6 Februari 10, 2015, 21:39:48
edit2Rapporteer  
zou lekker in de buurt van le Morne gaan zitten (b.v. dorpje La Gaulette) en leuke hostel of huisje zoeken (tip .le morge beach cottage) . Gewoon airbnb en even zoeken vind je genoeg stuk goedkoper en leuker als de resorts

Zeker een auto fixen, wij betaalden E 27,00 per dag voor een pick-up met dubbele cabine. (Wel geregeld via en local en niet via de bekende verhuurmaatschappijen)

Het eiland is echt super,  mooie natuur en heel toegankelijk ook de locals

Golfrijden op de bekende rif brekers heerlijk, persoonlijk vond ik Manawara het mooiste

Veel plezier
globetrotter

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #7 Juli 13, 2015, 23:02:53
edit2Rapporteer  
Hopend dat iemand nog reageert op dit topic YeSS
wij gaan ook eind september naar mauritius en ik vroeg me af: Kun je het best zo dicht mogelijk bij de kite lagoon zitten? (leuk goedkoop surfy appt gevonden bij mt Brabant)

Of kun je beter in la Gaulette zitten zodat je s avonds nog lopend naar een kroegje kan oid?
Of kan dat ook in Le Morne? Ben een beetje bang dat dichtbij de kite lagoon in de middle of nix is...?
Ben wel van plan auto te huren maar s avonds lopend naar restaurantje of een keertje borrelen is ook leuk.

Ofwel wat is de beste plek qua appt als je zowel wilt kiten als een beetje avondvertier zoekt
of bestaat beide tegelijk?
Graag hulp? ThumpsUp thanks
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #8 Juli 14, 2015, 08:51:57
edit2Rapporteer  
Als je op Le Morne zit, heb je de beste locatie om alle spots op korte afstand te checken.
Verder hier alleen maar all inclusive resorts en appartementjes, en geen barretjes of restaurants.

Dus als je op loop afstand een barretje of restaurant wil scoren moet je echt in La Gaulette zijn.
Hier zijn ook meerdere supermarkten en andere leuke winkeltjes te vinden.
globetrotter

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #9 Juli 27, 2015, 20:59:39
edit2Rapporteer  
Ok top, thanks dan wordt het la gaulette ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.