Downwind Cumbuco - Jericoacoara

kees69

Berichten: 280
November 01, 2014, 17:14:17
edit2Rapporteer  
Net terug van 3 weken genieten in het warme en vooral winderige Brazilie.

Met Arke naar Fortaleza gevlogen. Zij hebben hun voorwaarden voor speciale bagage aangepast, dus ipv 80 euro nu voor 35 euro je Kitebag mee, tot 32kg. Dus geen gehannes met je bagage meer. Alles
in de kitebag (board, 3 kites, harnas, bar en nog wat kleding) en nog klein koffertje voor wat kleding.

Zoals de ervaren brazilie reizigers nu wel weten....blijf niet alleen in Cumbuco er is nog zoveel meer te zien. Na 4 dagen in Cumbuco verder getrokken naar Paracuru, Icaraizinho en Ilha do Guajiru.
Paracuru:  voor mij een van de beste spots. Rif aanwezig dus mooie golven. Staat eigenlijk alleen een grote strandtent waar je prima de dag doorkomt. Eten, drinken, douches en grasveldje om je kite op te pompen en weer in te pakken
Icaraizinho: hoewel het er mooi uitziet vond ik het persoonlijk niks. Het zit er vol Fransen en dat blijven toch vreemde pipo's. Wind was ook vrij vlagerig en veel shop
Ilha do Guajiru: al vaker voorbij gekomen in verslagen. Sommige vinden het niks en ander vinden het prima. Voor een paar dagen vind ik het een prima spot. Ik had het juiste tij, dus kon vanaf uurtje of 10 tot zonsondergang kiten. Sterke wind, vrij vlak water, dus prima spot. S'avonds is er idd geen reet te doen.

Hierna ben ik voor 5 dagen op "kitesafari" gegaan. Downwind van Cumbuco naar Jericoacoara.
Eerste dag iedereen opgehaald in grote 4x4 en voorbij Pecem begonnen met 1e downwinder naar Paracuru, ongeveer 28km. Water is hier vrij vlak en wordt naarmate je Paracuru nadert wel wat ruiger.
Dag 2. Stukje gereden naar Lagoinha (prachtig mooi uitzicht) voor downwinder naar Guajiru. Niet zo heel lang, maar fantastische rit. Mooie regelmatige omslaande golven dus een feest om tussen door te varen.
Dag 3. Starten direct voor de pousada voor downwinder naar Baleia. Eigenlijk zelfde als dag 2. Enige nadeel nu dat je vaker verder de zee op moet om rotspartijen en visstaken te ontwijken
Dag 4 Baleia naar icaraizinho. Best lange tocht, 30km,met wederom veel uitwijken naar zee.
Dag 5 ongeveer anderhalf uur gereden en ergens in een gehucht begonnen aan 1e etappe naar Prea. Wind was hier sterkst , waardoor ik met 90kg zelf de 7meter moest nemen. Water is vlak en vrij lang ondiep (soort Oostvoorne) dus je kan je hier heerlijk uitleven, met sprongen of als een raket over het water. Na de pauze de mooiste rit van de downwinder. Prea naar Jericoacoara. Heerlijke branding en tot net voor jeri waan je je in het downwind walhalla  Grin  na overleg besloten we door te gaat tot in jeri. Eigenlijk best klote stuk. Wederom ver de zee op en aflandige wind.

Al met al een onvergetelijke ervaring. Ik ben met Downwind kitesafari gegaan. Hoewel niet echt goedkoop (744 euro) is de begeleiding uitstekend. Een chauffeur volgt met de auto over strand en houdt iedereen in de gaten. Andere gids kite mee en geeft aan als er obstakels zijn en er uitgeweken moet worden. Er wordt iedere dag een pauze ingelast van ongeveer half uur voor drinken, fruit en koekjes. Ook over de pousada's werd niet lullig gedaan. Deze waren allemaal zeker bovengemiddeld en zelf een van topklasse. Enige wat je zelf nog moest betalen was avondeten. Dus per dag was je nog iets van 15 euro kwijt aan eten en drankjes.

@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #1 November 01, 2014, 18:06:55
edit2Rapporteer  
Klinkt lekker en bekent, je was niet met Sander downwind zo te zien? Icaraizinho is in de baai niets meer aan....komt door de turbulentie van de nieuwe windmolens , maar als je voorbij de windmolens naar het Noorden downwind gaat kom je binnen een 20 minuten op een superspot aan , met een Lagoa die volloopt en een fraaie mangrovebossen  waar je lekker kan hakken, echt top!! Lekker hoor zo genieten..... Ik ga voorlopig niet meer , heb het nu wel een beetje gehad met Brasil Grin .....Zuid-Afrika,Bonaire en Sri Lanka staan in 2015 op de wishlist   Joepie
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #2 November 01, 2014, 20:47:13
edit2Rapporteer  
Zo, dat is een mooie reis geweest kerel.
@Peter, jaja
markymarc

Berichten: 296
Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #3 November 01, 2014, 22:31:28
edit2Rapporteer  
Leuk verslagje! Aanrader dussss
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.