Big wave crash

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
November 12, 2014, 13:19:43
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/110474735

This is exactly the reason why we build the Best Cabo 'Surf Tough' and with an exceptional auto relaunch.

Rider / Daredevil: Nuno Figueiredo facebook.com/NunostruFig
Read the full story here: bestkiteboarding.com/de/feed/nuno-kite-wavesurfing-cabo
Kite: bestkiteboarding.com/de/2015-cabo
Janver

Geen avatar

Berichten: 21
Logs: 0 | 77 uur
Antwoord #1 November 12, 2014, 18:41:28
edit2Rapporteer  
Met boardleash  ThumpDown

Maar Daar vandaan body draggen zou ook niet zo relaxed zijn en zou het board wel snel weer gevonden worden.
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #2 November 12, 2014, 20:41:06
edit2Rapporteer  
met boardleash en zonder kiteleash is juist   ThumpsUp, kitesurfen zonder boardleash in zulke condities is juist de weg naar de hel., 
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #3 November 13, 2014, 18:23:47
edit2Rapporteer  
Waarom is zonder kiteleash positief?
robbertvandermeer

Berichten: 245
Antwoord #4 November 13, 2014, 19:02:16
edit2Rapporteer  
Snap ik ook niet, vaar ook vaak met leash, bij een crash heb ik sneller mijn board weer en kan ik weer verder varen. Als je board na een val achter je ligt zonder leash en hij word door een golf meegenomen kan je hem ook hard tegen je hoofd krijgen.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #5 November 13, 2014, 19:13:30
edit2Rapporteer  
@ robbert: Dobbelsteen heeft t over een kiteleash.
Beter zonder kiteleash omdat je toch geen uitgehaakte dingen doet. Zodra je dan je safety trekt ben je alles kwijt. Beetje mazzel spoelt je zooi onbeschadigd aan. Als je kite crasht en jij zit nog vast, dan duwt de golf je richting je kte. Grote kans dat je in je lijnen verstrikt raakt, met alle gevolgen van dien. Dus: grote bakken? Beter geen kiteleash, maar als je directional vaart, wel een boardleash. Je board heeft drijfvermogen. Twintip wel zonder leash uiteraard.
robbertvandermeer

Berichten: 245
Antwoord #6 November 13, 2014, 21:30:42
edit2Rapporteer  
Check!
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #7 November 13, 2014, 21:39:05
edit2Rapporteer  
dit soort taferelen zijn ook vaak te zien in de golven van Oudorp en Domburg ....alleen een maatje groter ... Grin
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #8 November 13, 2014, 23:05:24
edit2Rapporteer  
ik ben vorige week naar Ierland geweest met 3-5m groundswell,  kan je vertellen dat is een heeeeel ander verhaal dan een grote dag hier (doe het x 25 qua kracht). gespoeld worden kan echt serieus gevaarlijk zijn.. angst wordt dan opeens een belangrijke factor. 0 dgn zonder helm en board leash gevaren. vaak alleen op het water omdat het daar uitgestorven is, de dag dat er meerdere kites waren, twee andere kiters hun kite moeten  laten gaan en verwoest door de golven, wel terug gepeddeld. wil niet weten als ze er nog aan zaten.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.