Lessen in de herfst (NL) of naar het buitenland?

Trebbie

Geen avatar

Berichten: 2
November 09, 2014, 13:08:45
edit2Rapporteer  
Goedemiddag beste kiters,

De vraag is of het nu nog mogelijk is om in NL (woon in R'dam btw) te gaan lessen of dat ik beter naar het buitenland (Tarifa/Egypte/etc.) kan gaan als je dit jaar nog wilt leren kitesurfen?

Afgelopen zomer moest ik mijn kitesurf plannen noodgedwongen uitstellen door een operatie. Inmiddels ben ik fit en zou ik heel graag mijn plannen weer oppakken. Ik realiseer mij echter dat de herfst niet de tijd van het jaar is om in Nederland als rookie te leren kitesurfen. Je kan er meer uithalen om in het voorjaar aan de slag gaat. De scholen sluiten ook niet voor niets eind oktober dacht ik zo.

Toch, noem het koppigheid of enthousiasme, wil ik dit jaar nog graag op de NL wateren als beginner. Ik tracht de theorie (via progression) zover mogelijk  al eigen te maken (moet miss ook oefenen met vliegeren) verder ben ik wel bereid te investeren in materiaal om het me wat aangenamer te maken rond deze tijd van het jaar, ik zie mezelf toch wel verder kiten de komende jaren.

Any advice?  Huh Smiley
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 November 09, 2014, 13:34:53
edit2Rapporteer  
Als je voor jezelf en de instructeur een droogpak koopt kun je prima in de herfst lesnemen in NL anders kun je beter wachten tot de watertemperatuur in april/mei boven de 10gr uit komt. Het is inderdaad niet voor niks dat de meeste scholen eind oktober stoppen met les in het water, onder de 15gr luchttemperatuur word het gewoon koud om uren in het water te staan.
Trebbie

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #2 November 09, 2014, 16:01:46
edit2Rapporteer  
OK, duidelijk. Thanks!
Rachid

Berichten: 25
Antwoord #3 November 15, 2014, 12:59:53
edit2Rapporteer  
Hoi Trebbie. ik wil graag jou helpen met kitesurf cursus !
Mijn nummer is 0628266613
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.