mako king

schinnen

Berichten: 41
Antwoord #25 April 03, 2015, 16:54:13
edit2Rapporteer  
De mako king is klaar, totaal gewicht is 4,4 kg. Is een stuk lichter dan de okoume triplex verzie die ik gemaakt heb.
Nu wordt het tijd om hem uit te proberen.  Smiley
Karst71

Berichten: 170
Antwoord #26 April 03, 2015, 18:17:15
edit2Rapporteer  
Gefeliciteerd! een supermooi resultaat  Joepie
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #27 April 03, 2015, 21:22:57
edit2Rapporteer  
Wow... moet dit ook eens gaan proberen
schinnen

Berichten: 41
Antwoord #28 April 27, 2015, 18:47:33
edit2Rapporteer  
Heeft even geduurd, eindelijk het board kunnen uit proberen, zaterdag op brouwersdam en vandaag op Vrouwenpolder. Het is een beetje wennen, maar het kan me goed bevallen.   Joepie YeSS
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #29 April 29, 2015, 10:21:24
edit2Rapporteer  
Zondag en maandag mijn nieuwe custombuild Ocean Rodeo Mako King mogen testen. Ik heb hem gevaren als  TT
Zondag, ik schat zo'n 15 knopen: heerlijk kunnen spelen in de branding en de poeltjes bij VP. Hij (of is het een zij?) voelt heerlijk speels (vooral als ik terugdenk aan mijn oude Door) ondanks zijn toch niet geringe lengte en stevige concave ...

maandag: de ochtend begonnen met mijn "kleine" Mako (140x40) maar dat was hem net niet. Dus maar vlug de grote "King" erbij gehaald. Nou dan merk je het verschil, de lowend is direct een stuk beter daardoor meer power en super hoogte lopen. Ook toen de wind aantrok was hij prima te houden ...

conclusie:
pro's: meer lowend, chopkiller, lekker speels, licht van gewicht, loopt super hoogte, mega mooi ..

con's: springen gaat wat moeilijker, wendbaarheid is natuurlijk minder dan de Mako 140, rakjes vaken wordt wel wat saai ...

vervolg: ik ga hem als directional afstellen (als Ocean Rodeo Duke), dat lijkt me wel fun. Moet ik wel grote vinnen halen bij Barry .. Cool
Karst71

Berichten: 170
Antwoord #30 April 30, 2015, 22:04:22
edit2Rapporteer  
Ronduit Super!

Ben zeer onder de indruk van het werk van Schinnen  Shocked. Heel netjes zaagwerk, in ieder geval netter dan het mijne   Grin.

Ook een erg mooie lijmtafel, veel beter dan die ik gebruikt heb,  Cheesy

Heb deze week weer een paar sessies op mijn eigen Hammerhead (Woody MAKO 151x41) gevaren op Terschelling. Heerlijk dus!


Geniet van jullie nieuwe boards Limbo en Schinnen!

Ik zou graag een keer de boards naast elkaar leggen, en proberen. Kunnen we meteen wat zelfbouwtips uitwisselen Smiley

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #31 Mei 01, 2015, 10:49:58
edit2Rapporteer  
Ronduit Super!

Ik zou graag een keer de boards naast elkaar leggen, en proberen. Kunnen we meteen wat zelfbouwtips uitwisselen Smiley


Hallo Karst,


je bent altijd van harte welkom .....

Ik ben meestal 's weekends en in de vakanties in Zeeland te vinden ..... VP, NJ of Bd......

dat geldt ook voor Luc (uit Schinnen)
schinnen

Berichten: 41
Antwoord #32 Mei 01, 2015, 20:55:40
edit2Rapporteer  
Hallo karst.

Het lijk mij ook leuk om eens wat af te spreken.
Jij nog bedankt voor de bouwmethode, die ik van jou
heb overgenomen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.