FlySurfer Speed alternatief voor vlagerige dagen binnenland

hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
December 01, 2014, 13:35:18
edit2Rapporteer  
Beste mensen,

Al enige tijd vlieg ik in het binnenland mijn FlySurfer Speed 3 (12m) en Speed 4 (8m).
Echter waait het vaak in het binnenland, niet hard genoeg.

Typisch voor het binnenland is:
10/18 knopen wind

Mijn FlySurfer valt soms naar beneden als de wind vlagerig is en wegvalt en gaat dan wokkelen bijvoorbeeld.
Dat wokkelen is nogal vervelend als je in eentje bent en hem weer goed moet leggen Smiley

Voor deze vlagerige dagen zoek ik daarom eigenlijk een kite die beter met deze vlagen om kan gaan.
Maar ook een kite die niet gaat wokkelen.

Ik dacht zelf aan een tube-kite, ik heb iemand met een Ozone Catalyst gezien, die zelfs nog kon flyboarden terwijl mijn FlySurfer niet eens meer fatsoenlijk in de lucht bleef hangen.

Hebben jullie tips?
Zitten er nog grote verschillen in de Ozone Catalysts uit 2013, 2014 of 2015?

Greeetz
Jeroen Schoots

Geen avatar

Berichten: 62
Antwoord #1 December 01, 2014, 14:19:06
edit2Rapporteer  
Hey man.
Heb sinds kort de Catalyst 10m 2015.
Vorig weekend mee gelandboard op Ijmuiderslag met Z.O,dus vlagen,stond iets schuin over de duinen.
Wind sterkte varieerde van 8 tot 11 knopen.
Kite bleef vliegen en als de wind even wegviel was hij makkelijk aan de gang te houden.

Maar goed, testen is de antwoord.
Ik ben super blij met m'n Catalyst
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #2 December 01, 2014, 16:21:35
edit2Rapporteer  
Volgens mij hebben we je gezien, vorige week zaterdag was dat of niet?
Was toen best rustig en jij was de enige die nog een beetje sprongetjes kon maken?

Mijn vrouwtje en ik waren onder de indruk dat jij met je 10meter gewoon bleef rijden, terwijl een kerel met een paarse 15 meter speed nauwelijks zijn kite in de lucht kon houden Wink

geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #3 December 01, 2014, 17:32:37
edit2Rapporteer  
Verschillen tussen 2013/2014/2015 zijn minimaal. Grootste verschil tussen 2014/2015 betreft single ripstop (2014) versus double ripstop (2015) en ander materiaal van leading edge.
Jeroen Schoots

Geen avatar

Berichten: 62
Antwoord #4 December 01, 2014, 18:09:02
edit2Rapporteer  
Zou kunnen,was er zaterdag en zondag.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #5 December 01, 2014, 18:33:45
edit2Rapporteer  
Ik ben mijn kiteloopbaan begonnen met Flysurfers en ben dus bekend met het "wokkelen".
Helaas weet ik ook alles van kitesurfen in het binnenland (Kessenich). De combinatie Flysurfer/binnenland is dus echt een garantie voor plenty "oh shit" momenten.

Sinds afgelopen zomer heb ik een Ocean Rodeo Flite (17m) dit is een heerlijke lichtweerkite die je toch lang kunt doorvaren. Kenmerken: stabiel, snel (huh? ... ja echt) en blijft rustig in de lucht als alle anderen al naar beneden dwarrelen. Hij is ook in 14,5 meter op de markt.

Enne .... prijstechnisch toch iets gunstiger dan anderen ....


Hoewel mijn kitehighnaam anders doet vermoeden word ik niet gesponsord door Ocean Rodeo en zit dat - gezien mijn skills of eerder het gebrek daaraan- er waarschijnlijk ook niet in, vermoed ik ....
Jeroen Schoots

Geen avatar

Berichten: 62
Antwoord #6 December 01, 2014, 19:31:04
edit2Rapporteer  
De nieuwe Ozone Zephyr is er trouwens,de low wind Kite
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #7 December 01, 2014, 19:46:50
edit2Rapporteer  
Het klinkt, met alle respect, gewoon of je wat meer moet oefenen..

Bij versus kan je geloof ik ook je flysurfer opnieuw laten afstellen, wat na een x aantal sessies gewoon nodig is. Ze kunnen je vast ook gelijk wel wat low wind tips geven;)
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #8 December 01, 2014, 19:56:44
edit2Rapporteer  
Helaas heb ik een slechte ervaring met versus, mijn lijnen daar laten vervangen van mijn speed 3.
Ik had betaald voor nieuwe lijnen + mixertest.

Kreeg hem teruggestuurd, het enige positieve was dat de lijnen inderdaad nieuw waren.
Knoop in 1 van de lijnen... en er ook niet meer uit te krijgen.. Net nieuwe lijnen, direct al een knoop erin.
Mixertest heb ik ook zelf kunnen doen, want de kite week echt  gigantisch af naar rechtsachter.

Meer oefenen doe ik met liefde, maar daar ligt het wokkelen helaas niet aan, heeft echt met binnenlandse vlagerige winden te maken.
Aan zee (bijna) nooit last van.

Met kitesurfen komt dat wokkelen nooit voor, want om te kunnen kitesurfen moet er dermate veel wind zijn, dat de kite niet eens kan wokkelen.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #9 December 01, 2014, 23:55:12
edit2Rapporteer  
Ok dat is wel zuur, minpunten voor versus bij de beste shop van 2014 verkiezing dan!

Maar dan nog, zou je je foilkite toch echt met een stuk minder wind moeten kunnen vliegen dan een tube.
thijs77

Berichten: 165
Antwoord #10 December 02, 2014, 13:40:58
edit2Rapporteer  
Helaas heb ik een slechte ervaring met versus, mijn lijnen daar laten vervangen van mijn speed 3.
Ik had betaald voor nieuwe lijnen + mixertest.

Kreeg hem teruggestuurd, het enige positieve was dat de lijnen inderdaad nieuw waren.
Knoop in 1 van de lijnen... en er ook niet meer uit te krijgen.. Net nieuwe lijnen, direct al een knoop erin.
Mixertest heb ik ook zelf kunnen doen, want de kite week echt  gigantisch af naar rechtsachter.

Meer oefenen doe ik met liefde, maar daar ligt het wokkelen helaas niet aan, heeft echt met binnenlandse vlagerige winden te maken.
Aan zee (bijna) nooit last van.

Met kitesurfen komt dat wokkelen nooit voor, want om te kunnen kitesurfen moet er dermate veel wind zijn, dat de kite niet eens kan wokkelen.

Waarschijnlijk bedoel je de knoop in de fls lijn, die zit er niet voor niets in.. Wink
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #11 December 02, 2014, 14:30:56
edit2Rapporteer  
Helaas heb ik een slechte ervaring met versus, mijn lijnen daar laten vervangen van mijn speed 3.
Ik had betaald voor nieuwe lijnen + mixertest.

Kreeg hem teruggestuurd, het enige positieve was dat de lijnen inderdaad nieuw waren.
Knoop in 1 van de lijnen... en er ook niet meer uit te krijgen.. Net nieuwe lijnen, direct al een knoop erin.
Mixertest heb ik ook zelf kunnen doen, want de kite week echt  gigantisch af naar rechtsachter.

Meer oefenen doe ik met liefde, maar daar ligt het wokkelen helaas niet aan, heeft echt met binnenlandse vlagerige winden te maken.
Aan zee (bijna) nooit last van.

Met kitesurfen komt dat wokkelen nooit voor, want om te kunnen kitesurfen moet er dermate veel wind zijn, dat de kite niet eens kan wokkelen.

Waarschijnlijk bedoel je de knoop in de fls lijn, die zit er niet voor niets in.. Wink

Hahaha nee zo ver was ik nog wel Wink
Kamo

Berichten: 156
Antwoord #12 December 02, 2014, 22:12:57
edit2Rapporteer  
Hey Hangtime,

Dat is erg vervelend om te horen en absoluut niet zoals het zou moeten!

Ik neem aan dat je even contact hebt opgenomen? Ik heb net even een belronde gedaan en kon het verhaal bij de collega's niet plaatsen namelijk.

Uiteraard willen we graag oplossen wat blijkbaar niet goed is gegaan, want we doen ons best maar kunnen net zo goed fouten maken.

Zou je ons nogmaals even kunnen mailen of bellen? dan kunnen we er iets mee!
Elke slechte ervaring is er 1 teveel wat ons betreft.

hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #13 December 03, 2014, 00:28:17
edit2Rapporteer  
Hoi Kamo,

Ik heb geen contact opgenomen toentertijd (begin mei) om twee redenen:
1. Ik heb een hekel aan klagen, geef dan liever gewoon nog een keer geld uit, erg lui, maar het gemak dient de mens.
2. Ik woon in Arnhem, dus kan niet 'ff' heen en weer naar Den Haag.
Opsturen is tevens ook lastig voor me, want ik gebruik mijn speed 3 12m nogal veel Smiley

In ieder geval bedankt voor je reactie, dat vind ik wel heel netjes!

greetz

Kamo

Berichten: 156
Antwoord #14 December 03, 2014, 14:57:46
edit2Rapporteer  
Hey Hangtime,

Erg jammer want wij leren graag van onze fouten, dus juist door even contact op te nemen kunnen we een oplossing bieden die voor beide partijen de beste is en zorgen dat de juiste mensen hier feedback krijgen!

begrijpelijk dat je ontevreden bent als datgene wat je omschrijft het geval is,
maar door ons niet in te lichten maar wel hier te posten schets je wel een gekleurd beeld.
Graag nemen wij dan ook de ruimte om in dit topic aan te geven dat als je wel had gebeld met bovenstaande klacht wij:

- uiteraard de verzendkosten beide keren vergoed zouden hebben
- je een leenkite voor de tussenliggende periode hadden aangeboden (inclusief verzending), of de problemen met de hoogste prioriteit ter plekke in de winkel zouden oplossen als je langs zou komen. (en als je mee zou kijken je de kneepjes van de mixertest kunnen uitleggen)
- we (op een dag met wind) met je naar het strand waren gegaan om te laten zien dat de kite nu goed vliegt en waar je op kunt letten.

JUIST feedback brengt ons nog dichter bij de sport en onze klanten.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #15 December 03, 2014, 15:24:07
edit2Rapporteer  
Hey Hangtime,

Erg jammer want wij leren graag van onze fouten, dus juist door even contact op te nemen kunnen we een oplossing bieden die voor beide partijen de beste is en zorgen dat de juiste mensen hier feedback krijgen!

begrijpelijk dat je ontevreden bent als datgene wat je omschrijft het geval is,
maar door ons niet in te lichten maar wel hier te posten schets je wel een gekleurd beeld.
Graag nemen wij dan ook de ruimte om in dit topic aan te geven dat als je wel had gebeld met bovenstaande klacht wij:

- uiteraard de verzendkosten beide keren vergoed zouden hebben
- je een leenkite voor de tussenliggende periode hadden aangeboden (inclusief verzending), of de problemen met de hoogste prioriteit ter plekke in de winkel zouden oplossen als je langs zou komen. (en als je mee zou kijken je de kneepjes van de mixertest kunnen uitleggen)
- we (op een dag met wind) met je naar het strand waren gegaan om te laten zien dat de kite nu goed vliegt en waar je op kunt letten.

JUIST feedback brengt ons nog dichter bij de sport en onze klanten.

correcte reactie van Versus ........ ThumpsUp

daar kunnen sommige ondernemers een voorbeeld aan nemen ..... Shocked


Ik koop incidenteel iets bij Versus, word zeker niet door hen gesponsord en daar zal er ook zeker nooit van komen gezien mijn leeftijd en mijn kiteskills of juist het gemis daarvan..... Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.