[KH Awards] Beste Race/hangtime kite nominatie 2014

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
December 11, 2014, 21:45:29
edit2Rapporteer  
Dit jaar deelt Kitehigh voor het eerst de Kitehigh award voor Beste Race/hangtime kite 2014/2015 uit. Een award waarbij de gebruikers van Kitehigh bepalen wie de winnaar word en daarom mogen jullie tot en met 22 december jullie favoriet aandragen.

In deze categorie zijn we op zoek naar de kite die het beste upwind gaat, de hoogste snelheden haalt en zoveel power heeft dat je met het kleinste zuchtje wind iedereen jaloers maakt. Maar niet alleen voor een race schittert deze kite, zodra het harder gaat waaien maak je hier de hoogste sprongen mee stel je jezelf telkens de vraag hoeveel kopjes thee je kunt drinken voordat je je weer tussen de andere kiters op het water begeeft na een deadman, meervoudige rotaties en een boardoff tegelijk.



Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #1 December 11, 2014, 21:47:55
edit2Rapporteer  
Ozone Edge natuurlijk. Behoeft geen uitleg denk ik  ThumpsUp ThumpsUp
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 December 11, 2014, 22:07:26
edit2Rapporteer  
En dan de 2014 Edge neem ik aan?
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #3 December 11, 2014, 22:12:03
edit2Rapporteer  
Ja klopt. De nieuwste
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #4 December 11, 2014, 22:51:38
edit2Rapporteer  
De 0zone Edge 2015 dus
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #5 December 11, 2014, 22:54:43
edit2Rapporteer  
Geen Chrono?
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #6 December 11, 2014, 23:16:19
edit2Rapporteer  
Airush Vantage
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #7 December 12, 2014, 12:54:08
edit2Rapporteer  
Citaat
Ozone Edge natuurlijk. Behoeft geen uitleg denk ik

En Zo Is Dat !!!!!!!!!!!!!!!  ThumpsUp De Rols Royce onder de kites,  ThumpsUp

Alles is goed aan deze kite  ThumpsUp behalve dan de prijs  loser  Grin, het enigste minpunt  Grin
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #8 December 13, 2014, 02:23:18
edit2Rapporteer  
Ah leuk! Nog een topic eigen kite noemen!

Maar even serieus. Hoeveel mensen hebben nou genoeg uren aan een ruime sortering kites gehangen om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen? Heeft iedereen die hier Edge roept ook net dan een uur aan de chrono en de draft gehangen?
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #9 December 13, 2014, 09:05:23
edit2Rapporteer  
Maar even serieus. Hoeveel mensen hebben nou genoeg uren aan een ruime sortering kites gehangen om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen? Heeft iedereen die hier Edge roept ook net dan een uur aan de chrono en de draft gehangen?
Uh Ja , die Chrono tel ik ff niet mee want dat is een foil ,dus van een andere orde.Maar in vergelijking met die Draft vind ik de Edge een stuk fijner.Vond de Draft maar een sleurbak met weinig highend. Grin
Ik vaar de 11m2 Edge als grootste kite,en samen met een ''grote'' plank 145 bij 45 vormt dat een superkombie bij lowwind.Dan moeten een hoop foils het vaak afleggen. Ook in de highend is de Edge subliem,Vaar dat 11m2 monster tot 30 knopen. Ik heb al heel wat kites gevaren ,maar die Edge is echt enig in zijn soort,vind ik  Roll Eyes
Maar ja qua hangtime moet hij het wel afleggen tov een foil kite en daar gaat dit topic ook over ,dus waar lullen we eigenlijk  over.... Lips Sealed
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #10 December 13, 2014, 10:32:44
edit2Rapporteer  
Draft heeft highend genoeg in mijn ervaring. Heb highend edge nooit kunnen testen, maar ik bleef eens lekker staan aan draft 12 toen 10kg zwaardere kerel aan 13 edge het te hard vond gaan. Bouwkwaliteit draft is beter dan de kwetsbare edge. Gaan we prijs/ kwaliteit beoordelen? Of sec de criteria van de TS? Houd dan maar op met edge (en draft). Je schrijft het eigenlijk al. De foil kites van elf en de chrono zijn natuurlijk de revelatie in de kiterace wereld. En die zullen ook wat andere criteria betreft elke LEI achter zich laten. Helaas heeft bijna niemand deze jongens getest dus graag een slotje op dit topic.
Tenzij je het merk van je sponsor nog even een poosje wil terug zien komen Evan ;-). Ik geloof trouwens best dat de edge net wat meer allround is en beter in race dan een draft. En een hele fijne kite die terecht en schare fans heeft.  Dusssssz

P.s had ik al gezegd dat ik dit soort missverkiezingen onzin vind?
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #11 December 13, 2014, 11:05:24
edit2Rapporteer  
Ik heb de Edge,Chrono,Draft allemaal getest. Edge is wat rustiger geworden vergeleken met de vorige modellen. De Draft vond ik niet echt fijn varen. Chrono is een bizarre upwind,low-end foil, maar kreeg de timing net ff niet te pakken om te springen. Blijf ik dus trouw aan mn racekites van Airush.
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #12 December 13, 2014, 12:54:48
edit2Rapporteer  
Dit blijft echter een mening , zou idreen all de kites moeten uitproberen
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #13 December 13, 2014, 13:52:34
edit2Rapporteer  
Zelfs als iedereen alle kites zou uitproberen blijft het een persoonlijke mening.
Wat de 1 helemaal top vind kan de ander totaal niets vinden.

Ik heb redelijk wat kites in deze catagorie gevaren :Ozone Edge (2013), Flysurfer Speed 3, Flysurfer Speed 4, Zeeko Pursuit en de Airrush VXR2 .
Mijn eerste keuze zou m'n huidige 11m zijn, de Zeeko Pursuit. Dit omdat deze wat speelser is dan de andere gevaren kites. Op een goede 2e plaats komt voor mij de Airrush VXR2, ook die is vrij speels.
Als 3e komt de laatste tubekite uit mijn lijstje, de Edge.
En als laatste de foilkites, qua low-end en hangtime is dat een klasse appart, maar ik vind ze gewoon niet fijn varen.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #14 December 13, 2014, 23:32:49
edit2Rapporteer  
Uiteraard vind ik de Ozone Edge 2014/15 de beste race /high performance kite van dit moment  Grin deze verbeterde versie loopt nog beter hoogte springt hoger en staat super stabiel in de lucht kortom een topkite . ThumpsUp
Nu moet ik wel bekennen dat ik verder alleen nog een keer onder de Naish draft heb gehangen maar dat vond ik niets (trekzak) .
joosie

Berichten: 967
Antwoord #15 December 20, 2014, 16:04:22
edit2Rapporteer  
Ozone Edge
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #16 December 20, 2014, 19:04:27
edit2Rapporteer  
Ah topic nr zoveek waarin mensen hun eugen meuk gaan aanbevelen. User gekozen awards zijn doelloos, iedereen roept zn eigen spul of mainstream spul. Als je een award serieus wil doen, dan ga je met een panel testen van mensen welke daar objectief en kundig in zijn.

Kijk eens naar tweakers, daar zijn het vaak simpelweg de meest verkochte producten die een prijs krijgen,terwijl dat biks zegt over de producten

Ik snap de gedachtengang wel, maar het gaat zn doel voorbij, elke kiter die ervaring en verstand heeft laat dit links liggen maar de onwetenden gaan er op af rn stemmen volgend jaar op wat in dit soort topics op nr1 staat ondat ze het zelf ook gaan kopen.... Kuddegedrag, binnen de korste keren overal zelfde antwoord....
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #17 December 20, 2014, 19:32:17
edit2Rapporteer  
Staat duidelijk dat 'de gebruikers van kitehigh bepalen' , tuurlijk roept iedereen zijn favoriet.  worden toch geen Jeckyll's genoemd. Grin
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #18 December 20, 2014, 21:34:25
edit2Rapporteer  
Hehehe, ja dat is de toxic geworden Tongue

Dus bij deze :+
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.