Sal voor een week 449 euro, thuis bloifen is duurder !

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #25 Januari 05, 2015, 21:17:00
edit2Rapporteer  
Citaat
Laat die Haring maar naar Sal gaan. Zo op dat filmpie te zien was er ook geen wind

Ik ga niet ik zit op wintersport en het wordt tijd dat je weer naar pearle of hans anders ga  Gier  Grin
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #26 Januari 05, 2015, 21:29:51
edit2Rapporteer  
Citaat
Laat die Haring maar naar Sal gaan. Zo op dat filmpie te zien was er ook geen wind

Ik ga niet ik zit op wintersport en het wordt tijd dat je weer naar pearle of hans anders ga  Gier  Grin

wel ff je wintersport filmpjes op een wintersport forum dumpen hèh?
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #27 Januari 06, 2015, 09:58:01
edit2Rapporteer  
Zit zelf ook te denken om met mijn vriendin naar Sal te gaan 2e/3e week maart. Voor het hotel denken we aan: ClubHotel RIU Garopa (Hotel). Van Arke heb ik begrepen dat er gekite mag worden op het strand voor het hotel.

Wie heeft er meer info over deze locatie en is het voor het betreffende hotel een goede kite-spot? Uitgaande van het eerder geplaatste plaatje is het hotel gevestigd links boven Ponta Sino.

Voor RIU, wat trouwens een super deluxe hotel is, kun je inderdaad kiten.
Super vlak water MAAR pal aflandige wind, waar downwind het eerste vaste land Brazilie is.....maar voor gevorderden een topspot.

Je kunt ook (te voet) vanuit het hotel links af gaan, en dan de hoek om bij ponta Sina, waar de school van Mitu ligt, kun je
met side shore wind in de golfjes spelen.
Of je vaart vanaf het hotel naar rechts, en zit daar op Ponta Preta, maar dat zijn de echte mannen golven.

Een taxi regel je makkelijk op het strand om je eventueel naar kitebeach brengen.

RIU Kitebeach:





Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #28 Januari 06, 2015, 21:05:31
edit2Rapporteer  
@Parkie, thanks voor je reactie / input. Best lastig om een keuze te maken waar we nu uiteindelijk heen gaan. Heb je ook in het Rui gezeten? Zo ja, hoe zijn je ervaringen? Op de site ziet het er keurig uit, is het buffet bijvoorbeeld goed te doen? Volgens mij is er naast kitesurfen en zon niet heel veel te beleven toch? (met name voor het vrouwtje  InLove)
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #29 Januari 06, 2015, 21:33:05
edit2Rapporteer  
@Parkie, thanks voor je reactie / input. Best lastig om een keuze te maken waar we nu uiteindelijk heen gaan. Heb je ook in het Rui gezeten? Zo ja, hoe zijn je ervaringen? Op de site ziet het er keurig uit, is het buffet bijvoorbeeld goed te doen? Volgens mij is er naast kitesurfen en zon niet heel veel te beleven toch? (met name voor het vrouwtje  InLove)
beter ga je dan naar Fuerte of zo... belasting vrij shoppen 's avonds voor een prikkie uit eten enz...
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #30 Januari 07, 2015, 09:56:55
edit2Rapporteer  
@AJ, de gemiddelde vrouw rolt liever haar handoekje uit op een perfect zandstrandje, en niet op lavarotsen.......  Wink
En als de man eens echte golven wil rijden, zit je toch echt op Sal wat beter.

@Bluecupra, Hotel RIU ben ik zelf niet geweest, maar bekenden van me gaan er elk jaar naartoe een weekje bakken.
Hotel is zoals eerder gezegd super deluxe, vrouwtjes vallen hier over het algemeen wel voor  schater
Als je all inclusive hebt, hoef je eigenlijk niet meer van het resort af.

Naast kiten en zon is er idd niet veel, je ligt wel vlak bij Santa maria, leuk dorpje, leuke tentjes etc.
Het is te doen om hier te voet naar toe te lopen, je zou er ook (romantisch) over het strand heen kunnen lopen  Grin
flupje

Berichten: 141
Antwoord #31 Januari 07, 2015, 12:49:27
edit2Rapporteer  
Ik heb van het weekend ook een vakantie naar Sal geboekt. Tip is om ook even te kijken of het goedkoper is om alles zelf te boeken ipv bij het reisbureau. Ik heb telefonisch geboekt bij hotel Melia Tortuga en kon meedoen met gratis loyalty programma. Kon dus ook gelijk mijn punten inwisselen de ik verdien met 2 weken vakantie. Scheelde 200 euro op de prijs van het hotel.

Zelf vliegtickets geboekt en kitegear mag gratis mee mits het niet zwaarder weegt dan 32KG en niet langer dan 154cm.

Bij elkaar scheelde het mij 600 euro op de totaal prijs. Dus genoeg geld over om met de taxi naar kitebeach te gaan.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #32 Januari 07, 2015, 18:27:32
edit2Rapporteer  
@AJ, de gemiddelde vrouw rolt liever haar handoekje uit op een perfect zandstrandje, en niet op lavarotsen.......  Wink
En als de man eens echte golven wil rijden, zit je toch echt op Sal wat beter.

@Bluecupra, Hotel RIU ben ik zelf niet geweest, maar bekenden van me gaan er elk jaar naartoe een weekje bakken.
Hotel is zoals eerder gezegd super deluxe, vrouwtjes vallen hier over het algemeen wel voor  schater
Als je all inclusive hebt, hoef je eigenlijk niet meer van het resort af.

Naast kiten en zon is er idd niet veel, je ligt wel vlak bij Santa maria, leuk dorpje, leuke tentjes etc.
Het is te doen om hier te voet naar toe te lopen, je zou er ook (romantisch) over het strand heen kunnen lopen  :
geen echte golven op fuerte? Geen perfecte zandstrandjes??????? Check:
http://www.kitehigh.nl/gallery/pic/6133/
En wat vrouwen betreft zit je op beide locaties gewoon niks want vrouwen willen niet met hun haren in de wind en gezanstraald worden. Maar gelukkig kan dat ook nog op fuerte.
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #33 Januari 07, 2015, 22:02:43
edit2Rapporteer  
@Flupje, waar heb je de vliegtickets geboekt als ik vragen mag? Klinkt als een goede deal. Welke periode ga jezelf?

@Parkie, na het zien van de foto's van het hotel was ze al om, leuke tip om over het strand naar Santa Maria te gaan. Naast kitesurfen heb ik ook nog fotografie als hobby, is het de "moeite" waard om de DSLR mee te nemen of valt er niet zoveel te fotograferen en volstaat de smartphone?
flupje

Berichten: 141
Antwoord #34 Januari 07, 2015, 23:07:04
edit2Rapporteer  
www.vliegtickects.nl

Ik vlieg met TAP Portugal lees/hoor wel verschillende verhalen over deze vliegmaatschappij. Maarja is dan ook lowbudget en de enige die zo te boeken was.

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #35 Januari 08, 2015, 19:30:42
edit2Rapporteer  
http://www.jiba.nl/santa-maria/hotel-pontao#pricetables

Al een tijd kan je de pagina niet meer openen dus geen aanbieding meer ???
NIELZZZZ

Berichten: 1344
Antwoord #36 Januari 08, 2015, 20:05:35
edit2Rapporteer  
Ik ben er nu al 3 keer geweest en ga  9 maart weer een week
Ook een keer in riu gezeten zeer luxe eten perfect echt super lekker en lux als je ervan houd,
Zit zelf liever in dan santaMaria en eet daar wat s avonds,kan je gelijk ook wat drinken  en avonds vanaf 1 uur feesten aan de overkant
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #37 Januari 08, 2015, 20:10:46
edit2Rapporteer  
Nielzzz, welk hotel ga jezelf heen?
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #38 Januari 08, 2015, 20:26:38
edit2Rapporteer  
Kan idd beter naar fuerte gaan voor 500 euro per week bungalow met prive zwembad incl huurauto. En zoals eagle jan aangeeft vaak genoeg echte mannen condities
NIELZZZZ

Berichten: 1344
Antwoord #39 Januari 08, 2015, 22:48:43
edit2Rapporteer  
Dit jaar naar pontea was zeer goedkope aanbieding,dus was makkelijk gekozen.
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #40 Januari 08, 2015, 23:08:29
edit2Rapporteer  
Mannencondities heb je heel de week hier.....de pussy's vluchten naar Sal of Fuerte....  Wink
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #41 Januari 09, 2015, 09:14:20
edit2Rapporteer  
Mannencondities heb je heel de week hier.....de pussy's vluchten naar Sal of Fuerte....  Wink
lol Grin
HkerkMarthijn

Geen avatar

Berichten: 104
Antwoord #42 Maart 05, 2015, 20:24:52
edit2Rapporteer  
Ik geef dit topic toch maar een kickje.

Ik ga 10 maart ff 1 weekie naar Sal maar mijn vraagjes zijn:

Is windfinders forcast voor sharkbay een beetje accuraat?
Hij geeft voor volgende week tussen de 15 en 20 knopen aan.
Ik wil 2 kites meenemen en kan kiezen uit 7/10/12/15 weeg 85 kilo en ben geen beginner meer.

Wat raden jullie aan?
thanks alvast  ThumpsUp
mvandijk

Geen avatar

Berichten: 33
Antwoord #43 Maart 06, 2015, 21:44:20
edit2Rapporteer  
@HkerkMarthijn

Forecast is for wind which is slightly less than average, but more importantly wind coming from NNE instead of NE (for shark bay a more Northerly direction is not ideal with wind little less strong and less  consistent)

So for 85kg and (normal size twintip?) 12 and 15 most likely to be used.
HkerkMarthijn

Geen avatar

Berichten: 104
Antwoord #44 Maart 07, 2015, 20:52:19
edit2Rapporteer  
Thank you MvanDijk.
yes I'm using a normal twintip 140 by 41 im gonna take the 10 and 12 and a 17 meter cloud that wil fit in out normal lugage.
I dont like the 15 and hope te get some time on the 12 and 10 meter and if I'm realy desperate ill take out the 17
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.