ozone contact bar

Archie

Berichten: 23
December 27, 2014, 11:42:02
edit2Rapporteer  
Hallo kiters

Wat is het verschil als je de leashring om je chickenloop hebt of normaal zoals ik Huh het altijd heb...of heb ik het altijd al niet goed gedaan om het zo maar te zeggen.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #1 December 27, 2014, 12:00:41
edit2Rapporteer  
Dacht dat dat voor het unhooked varen was, 1ste optie activeert je safety, 2e optie niet.    Bedoel eigenlijk dat bij 1ste je chickenloop naar boven schiet
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #2 December 27, 2014, 12:22:43
edit2Rapporteer  
Optie twee is de zgn suïcide mode, als je zon vraag stel vraag ik me af of je wel weet hoe of je spulletjes werken.
Op de suïde mode blijft je kite trekken ook als je de bar los laat.
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #3 December 27, 2014, 12:23:14
edit2Rapporteer  
De 2e optie is "suicide mode" en wordt gebruikt bij uithaken.
Als je dan de bar loslaat gaat je kite gewoon in depower stand (bar gaat omhoog) zodat je hem weer kunt pakken en herstarten. Mocht er echt iets zijn kun je alsnog je QR gebruiken want de ring schiet gewoon van de chickenloop af wanneer deze wordt geopend.

In de standaard mode zou je bij elke mislukte uithaak actie je bar 6m verderop moeten terughalen met een eventuele lijnensoep inbegrepen daar je dan in principe hetzelfde doet als wanneer je de QR zou gebruiken
Archie

Berichten: 23
Antwoord #4 December 27, 2014, 12:25:56
edit2Rapporteer  
niet dat ik ooit zo heb gevaren heb,had het alleen nooit gezien, en ik dacht dat het wel een vraag waard was... Undecided
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #5 December 27, 2014, 12:29:53
edit2Rapporteer  
Prima vraag Archie. Er zijn heel veel mensen die nooit uithaken en hier dus geen idee van hebben. Goed dat je je verdiept in hoe je spullen werken! Keep m posted!
Sommige mensen hier zijn alleen erg alert op om geen 'totale beginners' van info te voorzien, zodat ze zelfstandig de sport gaan ontdekken. Dat gaat namelijk niet goed meestal. Zorg dus dat je altijd les neemt, mocht je dat nog niet gedaan hebben. 
Archie

Berichten: 23
Antwoord #6 December 27, 2014, 12:44:44
edit2Rapporteer  
Lessen heb ik gehad ik kite al een jaar of drie maar had de suicide mode gewoon nog nooit gezien, en zoals je zei als je nooit uitgehaakte tricks doet zoals ik dan kan het mogelijk zijn dat je het niet weet ...al had ik het mssch wel moeten weten , maar dat terzijde
TimK

Geen avatar

Berichten: 94
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #7 December 27, 2014, 14:25:57
edit2Rapporteer  
Optie 2 is volgens mij niet helemaal suicide mode, als je namelijk released met je QR dan zal je kite wel uitvlaggen omdat je chickenloop los komt en de ring er vanaf zal schuiven en werken alsof hij los zit. Echter bij het uithaken als je je bar loslaat dan zal de kite niet uitvlaggen.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #8 December 27, 2014, 14:28:17
edit2Rapporteer  
TimK, Lees het bericht van kite2fly eens goed
TimK

Geen avatar

Berichten: 94
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #9 December 27, 2014, 14:33:00
edit2Rapporteer  
ja idd zelfde verhaal, zo vlug overheen gelezen
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #10 December 27, 2014, 17:00:40
edit2Rapporteer  
Optie twee is de zgn suïcide mode, als je zon vraag stel vraag ik me af of je wel weet hoe of je spulletjes werken.
Op de suïde mode blijft je kite trekken ook als je de bar los laat.
I was talking bullshit
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #11 December 27, 2014, 17:31:30
edit2Rapporteer  
Advanced Riders: (not recommended, use at your own risk)
Advanced riders can choose to connect to the Expert Leash Ring. This offers “suicide” style riding when performing un-hooked maneuvers. NOTE: In an emergency situation, if the chicken loop is released or the bar is let go, the kite WILL NOT flag out.

Dit nuanceert het nogal!    Bron:Ozone
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #12 December 27, 2014, 17:48:51
edit2Rapporteer  
Is wel suicide hoor Peter Smiley. Wanneer je per ongeluk uitgehaakt raakt ben je gewoon suicide geleashed. Je hebt echter met deze methode nog wel je safety terwijl je ingehaakt bent dus daarom voor de mensen die af en toe uithaken de beste optie. Wanneer je niet uithaakt kan je beter die metalen ring niet door de CL halen.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #13 December 27, 2014, 18:41:18
edit2Rapporteer  
Is wel suicide hoor Peter Smiley. Wanneer je per ongeluk uitgehaakt raakt ben je gewoon suicide geleashed. Je hebt echter met deze methode nog wel je safety terwijl je ingehaakt bent dus daarom voor de mensen die af en toe uithaken de beste optie. Wanneer je niet uithaakt kan je beter die metalen ring niet door de CL halen.
Snap um vriend, lijkt me logisch. Uitgehaakt wil je niet dat je kite uitflaged bij iedere move dat jeje bar mist, dus wil je druk erin houden als je met je leash je bar wil  binnenhalen. Aan de andere kant als je niet uithaakt en je trekt je eerste safety dan flagged je kite heel mooi uit op 1 powerlijn., dus geen druk meer. Nou vertel jij me dat ik omdat ik niet uithaak en er een pietepeuterige kans is dat mijn CL uit mijn trapezehaak schiet ik niet met die ring door mijn CL kan varen, omdat ik anders druk in mijn vlieger hou. Wist niet dat ik zo  suicidaal was....Suicide mode voor mij betekend ook bij trekken van je eerste safety je druk houdt in de kite. Ik deed dit met mijn oude wainman bar,was best link idd. Maar ja weer wat geleerd ik vaar standaard  in suicide mode volgens Ozone ....oke dan, me advanced rider Grin
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #14 December 27, 2014, 19:21:05
edit2Rapporteer  
Haha, tja, ze noemen het suicide maar ach, ik vaar m'n 7m in 45kn ook met dat ringetje door m'n CL
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #15 December 29, 2014, 01:11:20
edit2Rapporteer  
Ik snap niet dat niet iedere kiter gewoon zelf kan verzinnen/ visualiseren wat de effecten zijn van cl al dan niet door dat ringetje.  Dat zie je toch gelijk voor je?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.