zelf lanceren switch kite

Guit

Berichten: 33
Januari 03, 2015, 22:05:07
edit2Rapporteer  
Hi guys
doe het lievernietmaar soms moet je omdat je alleen bent.(zelf lounchen)
Alleen met deSwitch Nitro  lukt het niet om deze op zn leading edge neer te zetten
En  dan terug te lopen hij vliegt op eigen houtje weg.
is er iemand die dit herkent en zo ja wat kan ik anders doen.
ga morgen proberen hem recht op de leading edge te zetten maw naar beneden.....
het moet toch kunnen lijkt mij
hoor graag van jullie
grtz  Guido Joepie
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #1 Januari 03, 2015, 22:22:07
edit2Rapporteer  
Bij uitzondering en niet al te harde wind doe ik het op de manier zoals in het onderstaande filmpje.


http://www.youtube.com/watch?v=mnKiUDOdovI
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2 Januari 03, 2015, 22:23:28
edit2Rapporteer  
Hallo Guido,

De methode zoals die in het filmpje van PeTer wordt gedemonstreerd, vind ik erg tricky voor mijzelf (vooral bij harde wind) maar ook erg tricky voor de kite (schelpjes en andere scherpe voorwerpen). Daarom gebruik ik tegenwoordig altijd de "Franse" selflaunchtechniek ....  Grin

tegenwoordig launch ik mijn kite vrijwel altijd zelf. Dat heb ik in Frankrijk gezien en ik vind het veel veiliger dan dat ik iemand om assistentie moet vragen. Het maakt ook mogelijk dat ik mijn kite zelf kan landen. Launchen en landen gaan allebei zonder problemen en zonder de kans om de kite tebeschadigen. Ik heb hierover een topic geopend.

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=49163.0

Hier een korte uitleg hoe ik het tegenwoordig zelf doe. Het werkt uitstekend! Bij harde, vlagerige wind wil de kite wel eens gaan "huppelen" als hij aan de rand van het windvenster staat. Soms gooi ik dan wat zand op de binnenkant van de tip. Dan blijft hij rustiger staan.

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=49474.0
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Januari 03, 2015, 22:25:33
edit2Rapporteer  
Beste manier is om je chickenloop aan een vast object te maken en dan je kite zelf op te laten en aan de rand van het venster op een tip te laten rusten en naar je bar te lopen waar je in kunt haken.

Moet uiteraard niet te vlagerig zijn, maar dat geld voor elke selflaunch methode. Voordeel van deze manier is dat je alleen materiële schade hebt mocht het fout gaan.
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #4 Januari 03, 2015, 23:59:45
edit2Rapporteer  
Ik zou mijn kite dichter bij het water leggen ipv dicht tegen de afsluiting.
En dan de andere kant uit wandelen en de kite in de richting vh water oplaten.

Hij heeft wel weinig plaats over en nu al natte voeten.
Guit

Berichten: 33
Antwoord #5 Januari 04, 2015, 10:01:21
edit2Rapporteer  
Ik gebruik bovenstaande methode alleen gaat de nitro zelf aan de haal en klimt naar 12 uur das niet handig!!!!
Bij veel wind gebruik ik deze manler helemaal niet is te gevaarlijk.
Ik moet iig nog ff oefenen want de bandit kon ik prima self lounchen en landen
thanks voor de reacties
Triple-T

Geen avatar

Berichten: 55
Logs: 0 | 127 uur
Antwoord #6 Januari 04, 2015, 15:53:26
edit2Rapporteer  
Ik heb ook wel eens op een andere manier gedaan, dit ook zo gedaan omdat ik vanaf de dijk moest en er niet echt een lauchzone was.

Ik pompte mijn kite in de berm op en legde mijn lijnen hier ook uit. vervolgens de boel aan de kite bevestigen, dan inhaken mits je er zeker van bent dat je lijnen allemaal goed zitten. Dan begin je je bar op te rollen en loop je naar je kite toe. als je bij de kite bent kite op pakken en omdraaien en het water in lopen. in het water de kite met de leading edge naar jou toe en jij staat met de rug naar waar de wind vandaan komt. vervolgens je lijnen afwikkelen dan drijft je kite van je af. als de lijnen helemaal uitgerold zijn pak je een van de stuurlijnen en keer je de kite om en dan kan je gewoon een waterlauch doen net zoals je doet wanneer je kite een keer in het water valt.

Zorg wel dat je alle ruimte hebt en wikkel je lijnen vlot genoeg af zodat deze nog niet strak kunnen gaan staan zodat mogelijk je kite al omdraait. Het is niet heel erg al het wel gebeurt alleen niet veilig als het hard waait dan houd je je kite mogelijk niet goed.

ohja dit werkt denk ik alleen bij vlak water, ik zou dit niet in de golven gaan proberen Wink

en anders idd die methode uit het filmpje, dit heb ik wel eens een paar keer met een oude kite gedaan en bij weinig wind. Met mijn nieuwe kites doe ik dit niet om beschadiging ed te voorkomen.
Guit

Berichten: 33
Antwoord #7 Januari 04, 2015, 18:26:53
edit2Rapporteer  
Ha vandaag ff uitgeprobeert bij wijk de bunker. Huh
leash losmakenvan harnas en om een stevige paajl gedaan,vervolgens aanhaken  aan de release ring kite op zn kant gezet bounced nu mooi op en neer. ThumpsUp Joepie
ingehaakt leash vast maken en voilal schater
het werkt dus goed............. ThumpsUp
Nu nog ff zelf landen met meer wind..........
pfffffffffff leuke hobby he wel lekker voor de branding gekite YeSS
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #8 Januari 04, 2015, 19:24:28
edit2Rapporteer  
Zelf landen gewoon precies andersom Wink
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #9 Januari 04, 2015, 19:26:40
edit2Rapporteer  
Ha vandaag ff uitgeprobeert bij wijk de bunker. Huh
leash losmakenvan harnas en om een stevige paajl gedaan,vervolgens aanhaken  aan de release ring kite op zn kant gezet bounced nu mooi op en neer. ThumpsUp Joepie
ingehaakt leash vast maken en voilal schater
het werkt dus goed............. ThumpsUp
Nu nog ff zelf landen met meer wind..........
pfffffffffff leuke hobby he wel lekker voor de branding gekite YeSS


 ThumpsUp

landen is ook "appeltje, eitje".

Ik adviseer je de leach niet daarvoor te gebruiken maar een stevig stuk touw en een grote karabiener ..... en altijd een grote stevige zak (legerplunje of Ikea studenten waszak) heb je altijd je lanceerinrichting bij de hand Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.