lengte bungee

diederik

Berichten: 908
December 27, 2006, 16:26:27
edit2Rapporteer  
hallo...kerstdagen weer overleeft???

We gaan allemaal weer verder met onze verslaving, ben een vijfdelijnssysteempie aan het maken en heb een vraag....

Hoe lang moet de bungee zijn...(niet uitgerekt)????

Weet iemand dat of kan iemand het voor me opmeten...dan kan ik weer verder puzzelen.

hoor het graag...

Happy newyear allemaal!!!!!!!!!
zoo
Gast
Antwoord #1 December 28, 2006, 08:27:20
edit2Rapporteer  
Staat al zoveel over geschreven, moet je maar effe zoeken.. ThumpDown
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #2 December 31, 2006, 17:42:38
edit2Rapporteer  
Is voor alle merken verschilend. Op zich ook niet zo relevant. Ik maak ze van 2 meter Dyneema en dan worden ze uiteindelijk kleiner dan een meter. Ik meet dat niet zo precies af want je stelt die lijn als laatste af. Maximaal uitgerekte bungee bij maximale power. 
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 Maart 14, 2015, 00:19:02
edit2Rapporteer  
Heel oude thread, ik weet het Grin

Maar hoe maak je zo'n ding het beste? Ik zit een beetje te puzzelen hoe ik het elastiek het beste kan vastzetten in de dyneema lijn...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Maart 14, 2015, 00:59:13
edit2Rapporteer  
Heel oude thread, ik weet het Grin

Maar hoe maak je zo'n ding het beste? Ik zit een beetje te puzzelen hoe ik het elastiek het beste kan vastzetten in de dyneema lijn...

Gewoon met de hand met wat nylon garen is al meer dan genoeg. Gewoon een goed aantal keer door het elastiek heen steken en vasttrekken rond het dyneema. Op de naaimachine gaat natuurlijk nog beter.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #5 Maart 14, 2015, 01:13:35
edit2Rapporteer  
Dan ga ik dat maar eens proberen.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #6 April 02, 2015, 22:49:40
edit2Rapporteer  
Kleine update, misschien handig voor andere mensen.

Het was uiteindelijk best simpel. Gewoon een elastiek door de lijn halen, aan beide zijden van het elastiek een lusje knopen, die weer terug in de lijn duwen, en het knoopje plus lusje kan je erg goed gebruiken om het garen omheen en doorheen te stikken. Ik had een bungee gemaakt die 25 cm kon uitrekken. Wel op letten dat het elastiek genoeg treksterkte heeft om je leash te tillen.



Enige nadeel, en de reden dat ik er vanaf gezien heb, is dat het erg gevoelig voor slijtage is als het door je bar loopt, en het samengetrokken deel van de lijn soms wat blijft haken (een reden van de slijtage)

Na wat zoekwerk op internet kwam ik er ook achter dat bij vergelijkbare systemen die door de bar lopen (Ozone, Slingshot) het nog wel eens wil voorkomen dat de lijn knapt bij het trekken van de safety...

Als de bungee niet door de bar loopt zal het allemaal prima werken.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.