gegevens in wetsuit

dennisvansetten

Berichten: 68
Maart 29, 2015, 11:51:00
edit2Rapporteer  
Beste kiters,

Vandaag heb ik mijzelf de vraag gesteld, als er iets gebeurt op het water en je raakt bijvoorbeeld buiten bewustzijn en je moet naar het ziekenhuis , hoe komen onbekenden er dan achter wie je bent en wat bijvoorbeeld je bloedgroep is? Ik vindt dit persoonlijk wel iets wat belangrijk is om door te kunnen geven aan andere kiters of eventueel ambulance personeel / ziekenhuis.

Hebben jullie enige ideeën om dat soort gegevens in het wetsuit te krijgen. Ik heb wel stickers liggen voor op het kiteboard en die ga ik ook gebruiken, maar een kiteboard kan je kwijtraken en dan weten ze nog niet wie je bent...

Alvast bedankt  ThumpsUp
stefan@

Berichten: 618
Logs: 0 | 464 uur
Antwoord #1 Maart 29, 2015, 12:01:28
edit2Rapporteer  
Zo,n zilveren ID-tag laten maken en om je nek hangen

pewpew

Berichten: 779
Antwoord #2 Maart 29, 2015, 12:06:16
edit2Rapporteer  
Op je bil tattooeren?
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #3 Maart 29, 2015, 12:13:11
edit2Rapporteer  
ver gezocht en niet over nadenken.

brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #4 Maart 29, 2015, 12:39:30
edit2Rapporteer  
Joh ik weet zelf niet eens wat m'n bloedgroep is Tongue
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Maart 29, 2015, 13:12:21
edit2Rapporteer  
Zou zelf ook niet mijn bloedgroep weten en zou aan de huisarts moeten navragen of het daar wel bekend is. Iemand die uit kan leggen hoeveel tijd er verloren gaat om je bloedgroep te achterhalen met een test als het niet in een systeem staat of je identiteit onbekend is?

Als je je identiteit bij je wilt dragen is een tag of identiteitskaart om je nek een betere optie dan ergens in je wetsuit schrijven. Bij reanimatie knippen ze de borst blood en komen dan vanzelf je kaart tegen.
Voor een naam in je wetsuit moeten ze er bewust naar gaan zoeken, iets dat ze niet zullen doen in verband met tijdsverlies plus dat er dan met alle kiters en hulpverleners afgesproken moet worden dat iedereen zijn naam opschrijft en waar. Je gaat in een levensbedreigende situatie niet naar een naam zoeken als er een kans bestaat dat deze niet aanwezig is.
JdBn

Geen avatar

Berichten: 44
Antwoord #6 Maart 29, 2015, 15:50:34
edit2Rapporteer  
Zou zelf ook niet mijn bloedgroep weten en zou aan de huisarts moeten navragen of het daar wel bekend is. Iemand die uit kan leggen hoeveel tijd er verloren gaat om je bloedgroep te achterhalen met een test als het niet in een systeem staat of je identiteit onbekend is?

Als je je identiteit bij je wilt dragen is een tag of identiteitskaart om je nek een betere optie dan ergens in je wetsuit schrijven. Bij reanimatie knippen ze de borst blood en komen dan vanzelf je kaart tegen.
Voor een naam in je wetsuit moeten ze er bewust naar gaan zoeken, iets dat ze niet zullen doen in verband met tijdsverlies plus dat er dan met alle kiters en hulpverleners afgesproken moet worden dat iedereen zijn naam opschrijft en waar. Je gaat in een levensbedreigende situatie niet naar een naam zoeken als er een kans bestaat dat deze niet aanwezig is.

Bloedgroep opschrijven is van wat ik begrepen heb onnodig. Zo'n test is supersnel gedaan en gezien de consequenties er niet om liegen als iemand verkeerd bloed krijgt doen ze dat altijd..
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Maart 29, 2015, 18:36:38
edit2Rapporteer  
Zou zelf ook niet mijn bloedgroep weten en zou aan de huisarts moeten navragen of het daar wel bekend is. Iemand die uit kan leggen hoeveel tijd er verloren gaat om je bloedgroep te achterhalen met een test als het niet in een systeem staat of je identiteit onbekend is?

Als je je identiteit bij je wilt dragen is een tag of identiteitskaart om je nek een betere optie dan ergens in je wetsuit schrijven. Bij reanimatie knippen ze de borst blood en komen dan vanzelf je kaart tegen.
Voor een naam in je wetsuit moeten ze er bewust naar gaan zoeken, iets dat ze niet zullen doen in verband met tijdsverlies plus dat er dan met alle kiters en hulpverleners afgesproken moet worden dat iedereen zijn naam opschrijft en waar. Je gaat in een levensbedreigende situatie niet naar een naam zoeken als er een kans bestaat dat deze niet aanwezig is.

Bloedgroep opschrijven is van wat ik begrepen heb onnodig. Zo'n test is supersnel gedaan en gezien de consequenties er niet om liegen als iemand verkeerd bloed krijgt doen ze dat altijd..
Alleen van toepassing in NL.
ramsay6

Berichten: 14
Antwoord #8 Maart 29, 2015, 19:29:53
edit2Rapporteer  
Zelf werk ik op een zo'n gele bus met zwaailicht, naam en geboortedatum is idd handig om bv familie te kunnen laten waarschuwen door de politie en het ziekenhuis vast uit te laten zoeken waarmee het slachtoffer bekend is. (Medische achtergrond) Alleen meestal is er altijd wel iemand die degene kent of weet in welke auto deze reed. (Dus dan te achterhalen) Bij een serieus ongeval dan zullen we idd niet uitgebreid gaan zoeken onder het pak naar  deze gegevens. Bloedgroep is in eerste instantie nergens voor nodig. Stel dat er bij masaal bloedverlies snel bloed moet worden gegeven in een ziekenhuis, dan krijg je in eerste instantie een bloedtransfusie die je met elke bloedgroep kan ontvangen. Op zelfde moment zal je bloedgroep worden bepaald. In een klein half uur hebben ze de uitslag waarna ze specifiek bloed kunnen geven.
geenid

Berichten: 17
Logs: 0 | 188 uur
Antwoord #9 Maart 29, 2015, 21:03:13
edit2Rapporteer  
Ik draag al vanaf het begin dat kitesurf een dogtags, met mijn naam, postcode huis nummer en geboorte datum, verder 2 ICE telefoonnummers dat past allemaal net en kostje voor een aantal sets ca. €10,- daarnaast is het handig om je autosleutel aanhangen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.