ventielen vervangen

crashmaster112

Geen avatar

Berichten: 35
Maart 06, 2016, 18:47:42
edit2Rapporteer  
in principe zijn mijn kites nog allemaal goed
maar nu zag ik op een wat nieuwere kite een ventiel zitten met een wat grotere doorlaat / dus makkelijker op te pompen

nu is mijn vraag zijn er universele ventielen met een grotere doorlaat?
gaat om mijn naihs bolts

groeten
j.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Maart 06, 2016, 19:12:46
edit2Rapporteer  
Betwijfel of je kites die aanpassingen nog waard zijn voor dat kleine beetje pompgemak. Gat in de LE moet groter waarbij hij open en dicht gestikt moet worden. Dan nog een nieuw ventiel op de oude bladder plakken.

Nieuwe generatie pompen gaan ook al een stuk lichter en je kunt een groter tuitje over je ventiel plaats, dat scheelt ook weer iets.
Davidos

Geen avatar

Berichten: 33
Antwoord #2 Maart 09, 2016, 12:58:42
edit2Rapporteer  
Als het alleen om het pompgemak gaat zou ik het ook laten. Het verschil is niet gigantisch. Als je ventielen zijn gaan slijten is het de moeite waard. Verstevigen hoeft niet altijd, ligt aan het model (let op de stiksels en het 'verstevigde deel' eronder). Het type ventiel wat je bedoelt heet een 'Boston-valve'. Als je een beetje handig bent, goed zelf te doen.Je hebt een valve trap nodig, het ventiel en vergeet niet de talkpoedah in de bladder onder het te plakken gedeelte te verspreiden. Zijn op internet wel how to's te vinden.
gr
stannoss

Geen avatar

Berichten: 29
Antwoord #3 Maart 09, 2016, 22:36:59
edit2Rapporteer  
Ik heb eigenlijk de zelfde vraag, maar dan over de PeterLynn Escape uit 2014.
Ik wil ook graag een ander ventiel erop hebben omdat ik het balletje perongeluk door gedrukt heb, dus de lucht schiet er direct uit als ik me slang er af haal.. Hier door krijg ik ook vaak me kite niet vol genoeg
matty

Geen avatar

Berichten: 112
Antwoord #4 Maart 09, 2016, 23:35:07
edit2Rapporteer  
Ik heb eigenlijk de zelfde vraag, maar dan over de PeterLynn Escape uit 2014.
Ik wil ook graag een ander ventiel erop hebben omdat ik het balletje perongeluk door gedrukt heb, dus de lucht schiet er direct uit als ik me slang er af haal.. Hier door krijg ik ook vaak me kite niet vol genoeg
Heb bij Eurofun in mijn Swell nieuwe ventiele laten plaatsen. Deze hebben nu een terugslag ventiel. Koste 20 euro volgens mij
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Maart 09, 2016, 23:50:00
edit2Rapporteer  
De latere Swell V1's (nu is er de V2) die hadden wel een groot ventiel.
In mijn review had ik de 10,5m en 8,0m. De ene had wel een groot ventiel, de andere niet.

En inderdaad als je eenmaal dat grote ventiel gewend bent is het super.
Maar met die kleine gaat het ook prima.

En ik pomp mijn kites met een klein ventiel altijd met de deflate op (terugslagkleploos) juist omdat dat prettiger pompt.

Voor 3x €20,- ben je geholpen begrijp ik van Matty
Davidos

Geen avatar

Berichten: 33
Antwoord #6 Maart 09, 2016, 23:52:49
edit2Rapporteer  
Een 'terugslagventiel' is niet hetzelfde als waar crashmaster op doelt. Een boston valve >10 pleuro's een valve trap hetzelfde. Mochten ze het wel gedaan hebben: erg netjes!
matty

Geen avatar

Berichten: 112
Antwoord #7 Maart 10, 2016, 09:17:39
edit2Rapporteer  


En ik pomp mijn kites met een klein ventiel altijd met de deflate op (terugslagkleploos) juist omdat dat prettiger pompt.

En hoe voorkom je dat de kite gelijk weer helemaal leeg loopt?
stannoss

Geen avatar

Berichten: 29
Antwoord #8 Maart 10, 2016, 16:21:00
edit2Rapporteer  
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar Michiel. Ik had U-Stick een mail gestuurd met de vraag of ik er een ander ventiel op kon zetten die wat groter zou zijn, bijv die van Ozone. Dit kreeg ik als reactie:

Beste Stan,

Bedankt voor je bericht.
Het vervangen van je ventiel voor een groter ventiel gaat helaas niet vanzelf.
Immers, het gat in het dacron (daar waar je ventiel doorheen steekt) moet ook groter worden gemaakt.
Dit kan wel maar wij raden je aan dit niet zelf te doen omdat mogelijk je leading edge opengemaakt dient te worden om deze vervolgens weer dicht te stikken.
Wij doen het wel met enige regelmaat voor klanten, dit kost ong. 60 euro per kite. (even afhankelijk van hoe de kite precies in elkaar zit en of het allemaal gaat passen)
Een 2e ding wat je je dient te realiseren is dat schroefventielen zoals b.v. die van ozone veelal vast zitten met klittenband om ervoor te zorgen dat je niet te hard kan draaien en de bladder mogelijk kapot kan draaien.
Dit klittenband zit vastgestikt aan de binnenzijde van de LE, wanneer je dit ook wenst (het is niet nodig als je zelf voorzichtig bent) kan kost het vervangen van een dergelijk ventiel ong. 100 euro.

We horen graag hoe en of we je verder kunnen helpen.

Gr.
Dominique
U-Stick Europe


Duidelijk dus, teveel moeite voor een kleine verandering. Ik vervang me stukke en uitgerekte ventielen gewoon lekker voor de originele ventielen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.