Movenpick resort El Gouna, wie kent het?

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Januari 08, 2008, 02:47:09
edit2Rapporteer  
wil in juli met vrouw en zoontje van 9 naar bovenstaand resort gaan in El Gouna
wie is er wel eens geweest?
zoek me helemaal scheel, dit lijkt me uiteindelijk wel de juiste.
staat op diverse sites goed aangeschreven.






@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Januari 08, 2008, 02:50:58
edit2Rapporteer  
mooi, goed maar ook duur hotel met een kitestrand voor de deur. Kitespot redelijk maar bijv. niet te vergelijken met Kitepower!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #2 Januari 08, 2008, 02:59:33
edit2Rapporteer  
Veel te duur!!! Het kiten op dat strand is ook niet optimaal! Wind staat namelijk ongunstig ivm een pier die in het water ligt en is verder af gelegen van de haven of stad!!
Betere en goedkopere optie is het 3 corners cocaen view hotel.
Ligt aan de haven en je kunt vanuit het zwembad zien of de wind aan gaat.
In het zwembad heb je zicht op de kitestations en het is prima te lopen vanaf je hotel.
Ook zit er bij het hotel, wanneer je all inclusief neemt, de mogelijkheid om te eten en te drinken bij het 3e kitestation. Dit is bij het hotel in begrepen.
Zie ook mijn verslag van april 2007!! Eind februari/begin maart hoop ik er weer te zitten  ThumpsUp
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=24205.0
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #3 Januari 08, 2008, 03:04:26
edit2Rapporteer  
Gewoon bij kitepower gan kiten. Je spullen daar stallen en elke dag voor een euro heen en weer van je hotel met een tuk tuk naar het kitepower strand. Gewoon met de taxi naar je kitebeach gaan, hoe relaxed is dat...
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #4 Januari 08, 2008, 03:04:58
edit2Rapporteer  
het is idd aan de prijzige kant (ahum) Roll Eyes
nou ik wacht nog ff wat andere reacties af, bedankt alvast.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #5 Januari 08, 2008, 03:19:28
edit2Rapporteer  
FF wat anders.... Weet je zeker dat je in Juli met je vrouw en zoon van 9 jaar in Egypte wilt zitten. Kan er flink warm zijn!!! 40 + is geen uitzondering.
Misschien beter voorjaar of najaarsvakantie  Roll Eyes
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #6 Januari 08, 2008, 03:31:12
edit2Rapporteer  
Wat is een goede periode in voorjaar en najaar?

ik zit eraan te denken, maar weet nog niet welke maanden mij het beste uitkomen
geen zin in te warm en op zoek naar lekkere wind (voor een 9m2 oid)

@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Januari 08, 2008, 03:38:51
edit2Rapporteer  
rhodos is vele malen leuker in juli
Hieronymus

Berichten: 177
Antwoord #8 Januari 08, 2008, 03:49:59
edit2Rapporteer  
Movenpick is absoluut niet duur, je moet het slim aanpakken en niet All in gaan!!! Moet je trouwens nooit doen, dat eet en drink je er toch niet uit! Gewoon alles op de bon scheelde ons bij Movenpick 300 euri, ze vergeten vaak ook de helft weg te schrijven  loser.
Maar voor de deur kiten sucks bij Movenpick, vlagerige wind en alleen maar stenen en koraal, neem dan voor een euri iedere dag een tok tok naar Kitepower. Maar vond persoonlijk Movenpick wel veel beter dan three corners Rihanna en Ocean View, met name het eten en het hele resort (totaalplaatje)
En ik zou i.d.d. niet in juli gaan veel te warm, ga in september, nog de meest windzekere maand ook en net iets koeler (+/-30 graden)

Succes!!
big_ben_lair

Berichten: 795
Antwoord #9 Januari 08, 2008, 04:27:56
edit2Rapporteer  
captins inn

dicht bij de spots, goed koop en s'avonds gewoon lekker eten in het dorp zelf daar heb je genoeg keus, niet te duur. voor 10 a 15 eu per dag kan je de heledag eten en stukken gezelliger.
cartje

Berichten: 38
Antwoord #10 Januari 08, 2008, 04:30:18
edit2Rapporteer  

Vorig jaar naar movenpick geweest in september. Het hotel is ongelooflijk luxe. Supervriendelijke bediening van het personeel. Overal water (kunstmatige kanalen, meertjes, verschillende zwembaden...) waar je in kan zwemmen. Hotel vlak aan het strand met een tamelijk mooi koraal waar je kan snorkelen. Buiten het hotel valt er helemaal niets te beleven dus voor cultuur moet je niet gaan.

Ook nog gekite daar. De eerste 200 meter is enkel- tot kniediep water met koraal waar je zeker niet moet crachen. Regelmatig schuur je zo je vinnen helemaal aan frut. Soms is het eb en dan kan je helemaal niet of niet meer veilig kiten. Voorbij de koraalgordel gaat het snel de diepte in, dus daar geen probleem. De kitesurfschool is op het strand bij het hotel en verhuurt recent 'North-materiaal'  waarmee je wordt geholpen door de plaatselijke jeugd (handig bij het opblazen van je kite, starten en stoppen).
De windrichting was alle dagen heel goed (schuin-aanlandig) maar wel heel vlagerig. 's morgens sta je op het water met een 16m, in de late voormiddag 12. Na de middag waait het helemaal niet meer maar tegen de avond kon het daar plots zo hard waaien dat je met een 9tje nog teveel had.

Al bij al was het een schitterende vakantie. Met Neckerman was het heel voordelig. All in was voor ons zeker de beste formule. Buiten het hotel kan je toch niets voor te eten vinden.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #11 Januari 08, 2008, 21:48:10
edit2Rapporteer  
Ik ben toen all iclusief gegaan voor 700 euro p.p voor 10 dagen.
Kon dus gewoon mijn portomonee op de kamer laten liggen wat zowel op het kitestation als de verschilende zwembaden kreeg ik eten en drinken.
Heb 1x, buiten de hotelformule om, luch gegeten en waren toen voor 2 man 15 euro kwijt.
Ik persoonlijk denk dat all inclusief gewoon de goedkoopste oplossing is.
Bovendien moet je oppassen voor de verschillende eet tentjes.
Voor dat je het weet lig je met geknepen billen op bed  ThumpsUp
big_ben_lair

Berichten: 795
Antwoord #12 Januari 08, 2008, 22:37:48
edit2Rapporteer  
de vloek van de farao is overal schater ook bij all in.....

elke avond zat ik met een groepje kitesurfers gezellig aan de marina te chillen met all in ben veel meer "gevangen" zit in je hotel
hendrik@zwin

Berichten: 82
Antwoord #13 Januari 09, 2008, 00:17:23
edit2Rapporteer  
wat nu allemaal over die vlagerige wind? ik heb er 2weken gezeten en als je wil kiten dan doe je dat gewoon op het strandje voor het hotel met een rebel of rhino of vegas , heb helemaal geen last gehad van de vlagen daar en als je veel plaats wilt dan steek je het diepe gedeelte over en daar heb je een rif van 5km² voor jou alleen waar er genoeg plaatsen koraal en steenvrij zijn
of je kruist even op tot voor de 2 huisjes op dat eilandje en dan ben je op zeytuna beach , maximum 5 kiters en genoeg plaats
ik zag geen rede om naar kitemower te gaan want daar is het retedruk !
c

Geen avatar

Berichten: 40
Antwoord #14 Januari 10, 2008, 03:29:28
edit2Rapporteer  
movenpick resort is super. 2 keer henen gegaan en beste vakanties ooit: lekker eten, mooi hotel, vriendelijk personeel... Altijd naar mangroovy beach gegaan, omdat de wind voor het hotel echt wel vlagerig is door een gigantische villa upwind. Kan je beter over de koraal gaan en de zee op, waar het dan wel choppier is.

Kiten op mangroovy beach is vele beter: cleane wind, geen koraal, veel plaats... Drukte valt wel mee, zee is groot genoeg.

Als je het geld hebt zou ik voor movenpick gaan en dan tok tok pakken naar mangroovy, anders idd three corners pakken ofzo
feddomw
Gast
Antwoord #15 Augustus 30, 2011, 11:30:04
edit2Rapporteer  
Ik trek even een oude koe uit de sloot: hoezo vlagerig? Dat is misschien bij het oplaten, maar als je 100 meter vaart ben je toch uit de luwte van die twee huizen?
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #16 Augustus 30, 2011, 13:26:04
edit2Rapporteer  
WTF, zie ik daar ineens mijn topic van 10.000 jaar geleden weer boven water komen. Roll Eyes

Ik ben trouwens in Movenpick geweest. het was er prima.
van de 2 weken zo'n dag of 8 goed kunnen varen.
hotel was goed. warmte viel wel mee.
feddomw
Gast
Antwoord #17 Augustus 30, 2011, 13:34:29
edit2Rapporteer  
Dat zei ik toch, oude koe uit de sloot....

En deze reactie zocht ik inderdaad. Er is toch echt verdomd weinig goede info op het net over kite trips in het algemeen, dus persoonlijke ervaringen hoor ik graag.

Kite voor de deur bij Kitepeople (waren die er toen al?) of ging je toch naar Mangroovy?

Ik wil met de kids en mijn ouders gaan, als het waait wil ik gewoon voor de deur kunnen opstappen, als ik weer hele dagen pleite ben krijg ik ruzie thuis. Sheraton staat ook op het lijstje, maar ik kan niet vinden of ze daar nu wel of niet een kitespot hebben.

Thanks voor de reactie in ieder geval. Was het ook echt vlagerig bij Movenpick? Ik vraag het omdat ik dat probleem niet goed begrijp. Men klaagt er over, maar het is dan toch 100 meter vlagerig en daarna heb je open zee?
Finne

Berichten: 34
Antwoord #18 September 05, 2011, 21:46:24
edit2Rapporteer  
Is perfect combi voor je niet surfen familie (goed eten en mooi resort), je kan inderdaad bij kitesurf centrum op eigen strand van Movenpick opstappen. Voor een paar tientjes heb je ook rescue en kun je de kite met compressor oppompen. Wind kan voor de kant iets vlagerig zijn, maar iets verder het water op kun je mooi varen.  Voor het rif kun je nog staan, daarna is het diep en na een paar honderd meter weer ondiep.


feddomw
Gast
Antwoord #19 September 05, 2011, 21:48:38
edit2Rapporteer  
Thanks Finne. Het is geboekt.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #20 September 06, 2011, 07:35:41
edit2Rapporteer  
idd. je kunt opstappen bij kitepeople, relaxte boel daar.
kitebuddys laten op en neer, vaar ff het rif over en het diepere stuk (vaargeul) dan kom je in een enorme lagune van 30-40 cm waar je veel grote zandplekken als bodem hebt, fantastisch.

alleen met erg laag water kun je er soms niet goed wegvaren en moet je elders gaan, maar meestal is het geen probleem.
veel plezier. ThumpsUp
feddomw
Gast
Antwoord #21 September 06, 2011, 07:41:22
edit2Rapporteer  
Nogal veel zin in. Eerste week november is niet de beste tijd voor wind, maar ik neem gewoon alles mee. Ga met familie (6 man) dus kan de zooi goed over bagage verdelen.

Iemand nog tips qua kamer keuze? We hebben nu een gepimpte kamer, de kamers in de clusters naast Kitepeople zijn nog niet gepimpt. Als die goed zijn, wil ik daar eigenlijk best zitten.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #22 September 24, 2011, 11:52:07
edit2Rapporteer  
Goede kite spot voor hotel zonder vervoer gezever.
Ik vind transport van hotel naar een kite plaats altijd omslachtig (welke kite en welk board mee pakken ?)
Dus bij Movenpick vanuit je hotel kamer (bungalows) recht naar strand waar ze je nog helpen bij oplaten en landen kite.
 
Witbier

Geen avatar

Berichten: 23
Logs: 0 | 183 uur
Antwoord #23 Maart 05, 2015, 10:19:31
edit2Rapporteer  
Afgelopen week met het gezin naar het Movenpick geweest, erg goed bevallen. wel renovatie nodig waar ze ook mee bezig zijn. Wanneer je in cluster 1 of 2 zit dan zit je bij het kitestation en het zwembad Oasis. Dat hadden wij ook aangevraagd. Natuurlijk krijg je pas een week van te voren te horen dat deze gerenoveerd worden dus je moet een andere optie kiezen.

Uiteindelijk in cluster 7 gezeten bij de lagoon pool. ook een leuke plek met mooie kamers maar erg ver van de kitespot. Het was de bedoeling om dicht bij het gezin te zijn tijdens het kiten en de pauzemomenten.

Cluster 8 bij de Spa pool ook mooie plek en redelijk bij de kitespot maar wat ik begreep zijn deze nog niet gerenoveerd.

Personeel is op dit resort vriendelijk en niet opdringerig zoals buiten het resort. Eten is erg goed bevallen. All inclusive is aanrader al moet je wel elke bestelling tekenen maar daarentegen draag je geen bandje om de pols.

De beachboys bij de kitepeople kiteclub helpen je bij alles en er is een vriendelijke sfeer. Spreken verschillende talen. Je betaald 65 euro voor een week te mogen kiten daar en er is dan ook een rescue service aanwezig. De club staat op het terrein van Movenpick maar is niet behorend aan het hotel.

Bij laagtij idd ondiep in de laguna achter de eilandjes en de wind ook wat ' Gusty'! Ik heb gevaren met schoentjes maar als je alleen in het diepere gedeelte vaart of in de verdere Laguna dan is dat niet nodig. Maar wees dan voorzichtig want de bodem kan scherp zijn! Erg mooi varen in de 2e laguna, check satellietfoto's op Maps/google.

De andere kiteclub in El Gouna is heel erg druk, ben ik niet geweest maar kon ik in de verte wel zien. En nu is het dan nog niet eens het kiteseizoen.

Ik heb 4 dagen kunnen kiten, 2x de 12 1x de 14 en 1x de 8m gebruikt. Andere kiters de andere dagen niet of met 16 t/m 21 op het water.

Vanaf april is de wind meer zeker is mij verteld. De winter blijft onbetrouwbaar.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.