North Nugget

HuibN

Berichten: 304
Maart 12, 2015, 16:20:22
edit2Rapporteer  
Voor 15 knp en minder zoek ik een lichtweer boardje om met mijn Edge 13m2 te varen als mijn TT board niet meer op gang te krijgen is.
Nu heb ik begrepen dat de Nugget daar een geweldig boardje voor is.
Echter, met kiten ben ik nog een beginner. Kan wel goed cruisen en net een beetje two side varen en keren.
En ik heb nog nooit op zo'n one directional gestaan.
Moet je daar eerst een ervaren kiter voor zijn om op zo'n boardje een beetje te kunnen cruisen?
Is de Nugget een goede keus om het te leren?
Kishtsang

Berichten: 15
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Maart 12, 2015, 17:02:23
edit2Rapporteer  
Hi Huib,

Ik heb zelf geen ervaring met de north nugget of strapless varen, maar wat ik heb gelezen is deze vanwege zijn volume en breedte goed voor de dagen met minder wind en leuk voor in de kleine golven die je hier vaak in Nederland ziet.
Ikzelf ben van plan een alaia te bouwen komend seizoen, lekker als lowend board, speels, goedkoop (ook een model van Naish te koop tegen een acceptabele prijs) en volgens mij prima om strapless te leren varen en mocht het niet bevallen dan ben je niet heel veel geld kwijt.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #2 Maart 12, 2015, 17:55:10
edit2Rapporteer  
Strapless varen is niets moeilijker als op een tt, zolang je de kitecontrole hebt.
Enige wat ff oefenen is is het gijpen, maar dan heb je gelijk wat te oefenen als het niet te hard waait.
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #3 Maart 12, 2015, 17:59:35
edit2Rapporteer  
Nugget is heerlijk speels board om strapless mee te varen op vlak water of golfjes.
Heb er al meerdere keren mee gevaren, en iedere keer dikke pret ermee gehad.

Die Alaia is leuk om een beetje te cruisen, maar de Nugget is 10 keer meer fun.
MikeH

Berichten: 44
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #4 Maart 13, 2015, 13:29:54
edit2Rapporteer  
Vorig jaar heb ik om de zelfde reden een Nugget aangeschaft en heb deze ook gebruikt met Edge 11m. De eerste 2 keer nog met de straps maar deze er toen afgehaald. Even wennen maar na een paar keer waterstarten en varen merk je al snel hoeveel leuker het is en niet alleen weggelegd voor de 'pro's' :-).

Ik heb het board gevaren in NL (autostrand) en op vakantie met wat meer 'golven' (halve meter) en dat was zeker dikke pret ... niet alleen omdat het board speels vaart maar ook omdat ik met mijn tt op dat moment te weinig wind had.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.