starters de-power kite advies gezocht

innocent nex

Geen avatar

Berichten: 3
Maart 14, 2015, 22:48:55
edit2Rapporteer  
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een de-power kite geschikt voor starters. Mijn budget licht tussen de 500-1000 euro dat is inclusief harnas, wat eventueel iets hoger kan zijn omdat ik een tweede budget aanhoud voor een board omdat ik eerst een mountainboard aanschaf zodat ik bij mij in de buurt ook vooruit kan.

Zelf heb ik een redelijke goede ervaring met power kites weeg ongeveer 60-65 kilo en ben rond de 1.75m lang.

Nu heb ik zelf al wat op marktplaats zitten zoeken voor een 2e hands vliegers en was mijn oog gevallen op een aantal kites die uitgebracht zijn door flysurfer en maten tussen de 6 en 10m2.
Maar aangezien ik niet zo goed weet waar ik op moet letten leek het mij een goed idee hierheen te komen voor advies en aan te raden opties.

Robert.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 Maart 14, 2015, 23:54:57
edit2Rapporteer  
Wil je voorlopig alleen gaan flyboarden (op het land) of denk je ook aan kiteboarden (in het water)? Bij de laatste optie ligt een inflatable kite voor de hand: relatief gemakkelijker hanteerbaar, goedkoper en minder onderhoud dan een depowerbaar matras. Een echte startersmatras heeft ook zijn nadelen; matrassen sturen langzaam en een startersmatras nog langzamer. Ook voor alleen flyboarden kun je kiezen voor een inflatable, maar ik adviseer je wel eerst een kiteles. In die kiteles leer je hoe je de kite onder andere minder hard te crashen dan dat iemand zal doen, die geen les neemt.
innocent nex

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #2 Maart 15, 2015, 16:09:04
edit2Rapporteer  
Het is inderdaad de bedoeling te beginnen met flyboarden aangezien mijn thuis locatie niet in de buurt is van een geschikte plek om te kitesurfen, later zou ik eventueel een board aan kunnen schaffen voor te kitesurfen wanneer ik op vakantie in Zeeland ben.

Maar aan uw bericht neem ik eigenlijk aan dat een inflatable kite uiteindelijk dus de verstandige keuze is? Ik geloof dat hierin ook nog twee types zijn de boog en de C-kite waar zit hierin nou precies het verschil in waar ze voor gebruikt worden en eventuele voor en nadelen?
Mojos12

Berichten: 56
Antwoord #3 Maart 15, 2015, 17:29:51
edit2Rapporteer  
Zelf ook begonnen met flyboarden , was een mooie tijd !
Zoals hierboven al is vermeld zou ik niet gaan voor een beginner matras( ivm draaisnelheid en vervelen snel ).
Flysurfer ( gesloten matras om het simpel te zeggen) zijn wel erg fijn , zelf de psycho 4 8m gehad en was één van de beste kites waar ik al mee gevlogen heb .
Is wel wat duurder en als je eventueel later op het water wilt , niet ideaal. Dus een tube kan ook prima ( flyboard er zelf ook nog vaak mee) , gewoon letten op crashen .
Neem zeker eerst een LES !!! Was mijn fout om dat niet te doen met alle gevolgen vandien .... ook al had ik veel ervaring met powerkites .

Een 10 m is wel een mooie maat , ikzelf had een 8m en weeg 55kg .
Succes!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.