Zonering Slufter (Maasvlakte)

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
April 13, 2015, 09:37:59
edit2Rapporteer  
Gister zijn 8 mensen uit het natuurgebied de Hinderplaat gehaald bij de kitespot de Slufter (Maasvlakte) door medekiters. Deze kiters bevonden zich aan de verkeerde kant van de Hinderplaat, zij waren aan het kiten tussen het Autostrand en de zandbank die droog lag met laag water.

Dit is streng verboden! Daar waar de spot onder druk staat om gesloten te worden vragen wij iedereen om aan de zee zijde van de zandbank te blijven!

Bijgevoegd een aantal foto's van gisteren, gelieve aan de rechterkant van de zandbank en palenrij te blijven wanneer er bij de Slufter wordt opgestapt.

Wij hopen dat iedereen zich hieraan houdt, alleen op deze manier zal de Slufter open blijven voor kitesurfers. Is dit niet het geval dan zal de spot in de nabije toekomst gesloten worden.
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #1 April 13, 2015, 10:37:13
edit2Rapporteer  
Even voor mijn begrip, die gele boei verderop in 't water correspondeert met de rode lijn in de illustratie?
john p

Berichten: 25
Antwoord #2 April 13, 2015, 10:44:18
edit2Rapporteer  
ik had gister geen zin om er naar toe te gaan
 het is ok zooooooo moerlijk om tegen de wind /stroming in te gaan Not 
[ blijft uit de no zone ]

AUB

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 April 13, 2015, 10:46:05
edit2Rapporteer  
Rechts van de boeien blijven, vanaf het strand bekeken. Situatie op het strand en water moeten nog aangepast worden. Er komt een nieuw hek en palenrij op het strand met in het verlengde daarvan een rij boeien in het water omdat de huidige situatie teveel verwarring veroorzaakt.

Rode stippellijntjes hebben wij kiters niks mee te doen. Tenzij je een bodemberoerend sleepnet achter je aan trekt.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 April 13, 2015, 10:46:57
edit2Rapporteer  
Even voor mijn begrip, die gele boei verderop in 't water correspondeert met de rode lijn in de illustratie?

Even iets verduidelijkt zoals de situatie er nu bij ligt. Zoals Evan aangeeft gaat deze wel veranderd worden maar wanneer je jezelf nu aan de bovenstaande situatie houd ben je goed bezig.
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #5 April 13, 2015, 12:46:03
edit2Rapporteer  
Door welke instantie wordt het eigenlijk verboden en waarom?
Ik zie nooit nooit enig teken van leven op de Hinderplaat. Of ben ik blind?
Ik kan heel goed begrijpen dat een hoop kiters het niet weten. Hoe zouden ze dat moeten weten?
Soms moet je om wat hoogte te krijgen even voorbij de gele boei varen.
Het zou mooi zijn als er een bord boven zou staan waar duidelijk op staat waar kiters niet mogen komen.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #6 April 13, 2015, 12:48:27
edit2Rapporteer  
Ah goed plaatje en duidelijk foto's.
Dus gewoon niet voorbij de palen en 1e zandbank.
Blijft er genoeg ruimte over lijkt mij.


Door welke instantie wordt het eigenlijk verboden en waarom?
Ik zie nooit nooit enig teken van leven op de Hinderplaat. Of ben ik blind?
Ik kan heel goed begrijpen dat een hoop kiters het niet weten. Hoe zouden ze dat moeten weten?
Soms moet je om wat hoogte te krijgen even voorbij de gele boei varen.
Het zou mooi zijn als er een bord boven zou staan waar duidelijk op staat waar kiters niet mogen komen.

Uh... Dat staat er ook. Pal links van de trap.
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #7 April 13, 2015, 12:57:48
edit2Rapporteer  
  Ai , dan loop ik daar iedere keer als een blinde langs.  Shocked
Ik wist als dat het verboden gebied is en vaar ook niet in het verboden gebied maar zal eens de volgende keer eens goed gaan kijken naar het board.
Kennelijk iedere keer met te veel adrenaline in mijn lijf naar beneden gelopen.  Joepie
Celle

Geen avatar

Berichten: 22
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #8 April 13, 2015, 18:25:44
edit2Rapporteer  
let maar op met naar beneden lopen als je zo'n slecht zicht hebt dat je dat bord niet ziet  Smiley
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #9 April 13, 2015, 20:28:27
edit2Rapporteer  
De palen rij  is vanaf het water prima te zien, denk dat de mensen maar weinig excuses hebben.

Volgens het kaartje is oostvoorne niet kitebaar meer met zuidwest. Op minder dan 1 derde van de het water houd de zone al op.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #10 April 13, 2015, 20:31:41
edit2Rapporteer  
Oostvoorne is de grens deze winter al recht getrokken, daar veranderd op de bebording op land en palen niks aan het kitegebied.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #11 April 13, 2015, 20:51:50
edit2Rapporteer  
Snap ook nooit zo goed waarom je voorbij de palenrij zou willen varen. Ja oke die zandbank misschien of om de oversteek naar oostvoorne te maken. Maar de andere kant op is dat en alles aanwezig wat je maar kans wensen.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #12 April 13, 2015, 21:29:16
edit2Rapporteer  
Snap ook nooit zo goed waarom je voorbij de palenrij zou willen varen. Ja oke die zandbank misschien of om de oversteek naar oostvoorne te maken. Maar de andere kant op is dat en alles aanwezig wat je maar kans wensen.

Zo is dat!!

MV2 is zo mega mooi en dat weet bijna niemand ........ 
vrijwel iedereen blijft hangen in het poeltje of in de klotsbak voor de zandbank .....
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #13 April 13, 2015, 21:35:13
edit2Rapporteer  
Vanaf waar is die foto genomen dan op het kaartje? Ik ben nooit op deze spot geweest en heb geen idee hoe en hoe duidelijk dit aangegeven wordt, maar ik denk dat de gemeente toch wel met iets beters moet komen dan een rij met paaltjes op strand en 1 mini boei om mensen hiervan bewust te maken.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #14 April 14, 2015, 08:18:15
edit2Rapporteer  
Dus westelijk van de Hinderplaat mag je wel kiten - goed om te weten. Daar ben je helemaal alleen.
Bij WZW kunnen daar mooie langlopende golven staan die soms donw-the-line afrijdbaar zijn
jerryvanrhee

Berichten: 237
Logs: 0 | 270 uur
Antwoord #15 April 14, 2015, 11:03:05
edit2Rapporteer  
Rechts van de boeien blijven, vanaf het strand bekeken. Situatie op het strand en water moeten nog aangepast worden. Er komt een nieuw hek en palenrij op het strand met in het verlengde daarvan een rij boeien in het water omdat de huidige situatie teveel verwarring veroorzaakt.

Rode stippellijntjes hebben wij kiters niks mee te doen. Tenzij je een bodemberoerend sleepnet achter je aan trekt.

Zou het er allemaal een stuk duidelijker op maken, denk ik zo!
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #16 April 14, 2015, 19:57:00
edit2Rapporteer  
Vanmiddag een hele mooie kitesessie gehad. Het leek wel zomer. Cool
Ook vanmiddag zag ik diverse kiters ver het verboden gebied ingaan. Op de kant heb ik het tegen sommige kunnen vertellen dat ze daar niet mogen komen. Wisten ze echt niet of in ieder geval niet precies waar de grens nou precies loopt.
Met een paar andere kiters naar het grote bord staan turen. Als je echt van goede wil bent dan kan je het eruit halen waar je niet mag komen. Maar duidelijk is anders. Laat staan voor onze buitenlandse gasten.
Rechts staat een bordje gevaarlijke stroming. Dat is duidelijk. Maar het verboden kitegebied moet echt duidelijker en in 3 talen aangegeven worden.
Misschien op de boeien een klein verbodsbordje met een streep door een kiter?
Staal

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #17 April 14, 2015, 20:19:13
edit2Rapporteer  
Nu kite ik weel eens vanaf het autostrand, maar ik zou als ik daar vaar niet kunnen zeggen of ik op de Hinderplaat zit of niet. Hoe zie je dat?
De Slikken zijn wel goed herkenbaar (palen & boeien). Of hebben ze sinds dit jaar nog wat tonnetjes voor de plaat neergelegd?
Ronald6

Berichten: 18
Antwoord #18 April 14, 2015, 23:25:48
edit2Rapporteer  
Ik vind het erg onduidelijk .

Automatisch heb ik altijd tot de palen gevaren , maar dacht de laatste keer , volgende keer vaar ik  naar Rockanje de hoek om 

en op Foto 1  zie je dat je makkelijk van het Auto strand naar Rockanje kan kiten .    de hoek om naar links .
of zie ik dat verkeerd . ????   

Maar op foto 3 zie je de palen rij op het strand met de lijn  die je tegen houd ,     

Deze palen staan naar mijn weten ongeveer op de plaats van de letter E van het woord toegestaan in foto 1. 
op het strand. (  de palen staan eerder meer naar rechts van de letter E dan  naar links ) 

Dus dan  ligt de lijn op foto 3 toch veel meer naar links. ????
of is dit ongeveer .  ???

Groet Ronald.   

 




   

 

   




 
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #19 April 15, 2015, 08:56:00
edit2Rapporteer  
De vaargeul / Gat van Hawk gaat dicht en voor de zomer word de zonering aangepast. Het is dan alleen nog mogelijk om via Ouddorp/Stellendam naar Rockanje te varen.

Als je niet zeker weet waar de grens ligt, waarom hou je dan geen gepaste afstand? Er is meer dan genoeg ruimte richting tweede maasvlakte.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #20 April 15, 2015, 23:19:44
edit2Rapporteer  
Denk dat het probleem mede groter wordt doordat de spot ook veranderd. De bovenstaande foto's laten vlak water zien. 5 jaar gelden was de slufter meer een spot met stroming en golven. Dit trok toch minder kiters (of andere kiters?)
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #21 April 22, 2015, 13:26:57
edit2Rapporteer  
Mij wordt het nu toch ook wat onduidelijker. Rechts van palenrij en boeien toch nog gewoon ? Die boeien liggen toch net links van de zandplaat ?! Maw mag je nu wel of niet op het vlakke water net achter de plaat maar voor de boeien ?
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #22 April 24, 2015, 16:38:56
edit2Rapporteer  
Eigenlijk is het strand bij de Slufter toch een badstrand waar het verboden is te kitesurfen tussen 1 april en 1 oktober?
Gaat iemand eigenlijk wel eens kiten op het aangewezen stuk strand helemaal bij de laatste noordelijke parkeerplaats? Wel een goede plek bij een noorden windrichting. Of komen er dan echt flinke rollers binnen?
Valt mij wel op dat er daar maar heel weinig parkeergelegenheid is
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #23 April 24, 2015, 17:35:44
edit2Rapporteer  
Denk dat het probleem mede groter wordt doordat de spot ook veranderd. De bovenstaande foto's laten vlak water zien. 5 jaar gelden was de slufter meer een spot met stroming en golven. Dit trok toch minder kiters (of andere kiters?)

laag water op foto.s ....... spot heeft nog steeds veel stroming, groot verschil tussen hoog en laag
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.