Zeeko board schade garantie of niet?

Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Juni 08, 2015, 09:39:23
edit2Rapporteer  
Wat gebruikers sporen  schater wat heb je met dat board gedaan man? Over het strand zelf heen gevaren op sluf  Tongue

Edit: topic afgesplitst omdat er een discussie is ontstaan die niet in het topic "Nieuwe Speeltjes" thuis hoort.

Hier het originele bericht waarop gereageerd is:

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,35436.msg712476.html?topic=35436.msg712320#msg712320
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #1 Juni 08, 2015, 17:57:25
edit2Rapporteer  
Aangezien ze mij geen garantie wouden geven op een slecht stuk in m'n core die de topsheet deed loskomen (foto tijdens mijn reparatie) heb ik er idd wat meer dan nodig mee over het strand gevaren.

Slechte zaak dat ze daar geen garantie op wilden geven, ongeacht hoe de onderkant er uit ziet naar mijn mening, aangezien het naar mijn idee te wijten is aan een slechte core/slecht stuk core. (topsheet zag ik een stukje loszitten na 4 maand een Lieuwe gevaren te hebben voor een review, en dus de zeeko niet gebruikt te hebben)
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 Juni 08, 2015, 19:10:06
edit2Rapporteer  
Tja dat krijg je met bepaalde personen,  mij wou de zelfde importeur ook al geen garantie geven op mijn boardje...  Dit was dan wel een Essence maar dat maakt niet uit.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #3 Juni 08, 2015, 23:07:37
edit2Rapporteer  
Dit is rechtstreeks met Zeeko Frankrijk geregeld dus andere partij dan het Essence geval.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Juni 09, 2015, 06:52:40
edit2Rapporteer  
Dit is rechtstreeks met Zeeko Frankrijk geregeld dus andere partij dan het Essence geval.

Whahaha altijd mooi, je hebt garantie met de verkopende partij. Jij weet heel goed wie dat was! Heel slecht!
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #5 Juni 09, 2015, 20:43:53
edit2Rapporteer  
Idd een slechte zaak, dit is niet de kwaliteit en service die ik gewend ben van Zeeko.
Hier zou je als importeur ook achter moeten staan.
Boardje is wel echt afgeragd.
ronny

Berichten: 357
Antwoord #6 Juni 09, 2015, 22:25:05
edit2Rapporteer  
Aangezien ze mij geen garantie wouden geven op een slecht stuk in m'n core die de topsheet deed loskomen (foto tijdens mijn reparatie) heb ik er idd wat meer dan nodig mee over het strand gevaren.

Slechte zaak dat ze daar geen garantie op wilden geven, ongeacht hoe de onderkant er uit ziet naar mijn mening, aangezien het naar mijn idee te wijten is aan een slechte core/slecht stuk core. (topsheet zag ik een stukje loszitten na 4 maand een Lieuwe gevaren te hebben voor een review, en dus de zeeko niet gebruikt te hebben)


spullen gaan nou eenmaal kapot bij veel gebruik. als je er gewoon mee heen en weer vaart dan is er niks aan de hand.!!! marc&henk

banden van auto's gaan ook kapot als je de stoep raakt.. is toch ook geen garantie

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Juni 09, 2015, 22:45:41
edit2Rapporteer  
Goed om te zien dat er nog mensen zijn die vertrouwen in Zeeko hebben Wink
Mooie kite, Sebas
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #8 Juni 10, 2015, 08:51:36
edit2Rapporteer  
Gisteren voor het eerst m'n nieuwe boardje gevaren, topdinggetje  ThumpsUp
Cabrinha CBL 136x41

Iemand nog m'n oude boardje kopen, heeft na zo'n 8 maand varen wel ''wat'' gebruikerssporen 

wat wil je voor je boardje hebben ben bezig met project wakeskate/ slider boardje?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Juni 10, 2015, 14:06:44
edit2Rapporteer  
Jongens, te koop sectie! Wink
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #10 Juni 10, 2015, 14:12:34
edit2Rapporteer  
@Henk ik heb nog even navraag voor je gedaan bij Zeeko want zoals ik al zei is dit niet de kwaliteit en service die ik gewend ben van Zeeko.
(ik sta helemaal los van importeurs)

Hier een reactie van the man himself:

"Dear Sebastian,

It seems clearly the the board was broken by a sharp object and cannot be taken in warranty
The only thing we can do is to give a specific discount for a brand new board, but as you can see, there is nothing to do as warranty

Regards,
Nicolas"

(Als je hier nog verder over door wil gaan stuur me dan een pb of start een ander topic, anders gaan we te ver off-topic en krijgen we terecht commentaar van anderen op KH.)
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #11 Juni 10, 2015, 22:29:13
edit2Rapporteer  
@Henk ik heb nog even navraag voor je gedaan bij Zeeko want zoals ik al zei is dit niet de kwaliteit en service die ik gewend ben van Zeeko.
(ik sta helemaal los van importeurs)

Hier een reactie van the man himself:

"Dear Sebastian,

It seems clearly the the board was broken by a sharp object and cannot be taken in warranty
The only thing we can do is to give a specific discount for a brand new board, but as you can see, there is nothing to do as warranty

Regards,
Nicolas"

(Als je hier nog verder over door wil gaan stuur me dan een pb of start een ander topic, anders gaan we te ver off-topic en krijgen we terecht commentaar van anderen op KH.)

Het is heel simpel, ik heb het board ook gezien en afgezien dat de onderkant optisch behoorlijk wat slijtage vertoonde heeft dit niets met de breuk te maken. Verder hoort de Nederlandse importeur dit af te handelen als garantie. Een klant hoort niet rechtstreek naar het merk te gaan, maar we weten ondertussen allemaal hoe laks de Nederlandse importeur is.



Wanneer we hier verder over gaan splits ik het topic af.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 Juni 11, 2015, 10:53:21
edit2Rapporteer  
Mijn ervaring met Zeeko direct (dus niet via de importeur) is ook prima. Als iets stuk gaat wat niet hoort, dan wordt dat netjes vervangen.

Eerlijk gezegd kan ik niet veel opmaken over de schade van alleen die foto!?
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #13 Juni 11, 2015, 11:34:09
edit2Rapporteer  
Heb zelf gehad dat de PU tube om de depower lijn van mijn zeeko-bar binnen een jaar doorgesleten was, deze werd gratis vervangen. Dat was gewoon hoe het hoort.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #14 Juni 11, 2015, 11:42:53
edit2Rapporteer  
Als we de discussie verder zetten zal ik hier ook de foto's van de schade voor reparatie maar neerzetten. Deze foto's zijn ook doorgestuurd naar Zeeko (internationaal), waarop ik de reactie kreeg dat ze er geen garantie op geven omdat de onderkant er zo slecht uitzag.





Naar mijn idee heeft de schade aan de onderkant geen relatie met de schade aan de bovenkant waarvoor ik de garantie aan vroeg.
Dit was een slecht stuk in de houten core, een deel zat nog vast aan de topsheet, maar het meeste zat nog vast aan de rest van de core.

Dit viel me op, nadat ik het board weer pakte na 4 maanden op een Lieuwe board gevaren te hebben voor een review. Dus niet iets wat ineens tijdens het varen ontstond.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #15 Juni 11, 2015, 12:15:38
edit2Rapporteer  
Ik zal even reageren aangezien ik er meer van weet.

Contact opgenomen met met mij ivm schade aan zijn board en de vraag of dit garantie was. Aangezien wij gestopt zijn als importeur/agent van Zeeko (VOF is ook opgezegd bij de belastingdienst enz dus bedrijf bestaat niet meer) heb ik aangegeven dat de snelste manier is om direct contact op te nemen met Zeeko Frankrijk en heb hem de contactgegevens van de juiste persoon gegeven. Henk heeft contact met betreffende persoon gehad en kreeg te horen dat hij geen garantie kreeg. Ik heb toen aangeboden om te kijken of ik alsnog wat voor hem kon betekenen. Henk gaf echter toen zelf aan dat hij 'nog wat ging proberen te regelen' en als het niet zou lukken ik het zou horen. Heb er vervolgens niks van gehoord.

Zoals Frank aangeeft hebben we garantiegevallen gewoon netjes opgelost.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #16 Juni 11, 2015, 12:27:53
edit2Rapporteer  
t.b.h snap ik zeekoo heel erg  goed  een board is voor gebruik op het water en niet om over het strand mee te raggen.  Vaar je boots dan weet je dat je meer risico loopt om je board te slopen.

het is een vreemde  plek om schade te krijgen en het ziet er naaruit dat je woodcore op de betreffende plek  water is gaan opzuigen.   dit kan zijn doordat je ergens door je topscheet heen bent gegaan. [kan ook aan de onderkant van je boardje zijn]

Dit is geen fabrikage fout dus geen garantie.

Vervelend is het wel maar je kan hier zeekoo niet op afzijken.
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #17 Juni 11, 2015, 13:26:26
edit2Rapporteer  
Zelf vindt ik het er sterk op lijken dat je hard schuin op de tip bent geland waardoor het board geknikt is.

Maargoed zoals gezegd via PB ga ik navraag voor je doen ook al heb ik niets te maken met de verkoop van Zeeko producten of importeurs.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #18 Juni 11, 2015, 17:06:23
edit2Rapporteer  
is een waterbubbel wat jij hebt heel duidelijk . knik = scheur /  gebroken hout.

mochten ze een passende oplossing bieden vind ik dat al heel netjes.
KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #19 Juni 11, 2015, 19:36:06
edit2Rapporteer  
Hoe lang heb je met dit board gevaren Henk.  Ik vraag dit omdat het van invloed is op jouw rechten als koper. In de consumentenbond editie juni 2015 staat het volgende.

Gebrek binnen 6 maanden na koop. De wet zegt dat het product waarschijnlijk al bij de aankoop niet goed was. Geen bewijs nodig. De verkoper moet gratis repareren of vervangen, tenzij hij kan aantonen dat het product door uw toedoen (verkeerd gebruik) is stuk gegaan. Bewijslast ligt bij de verkoper.

Gebrek tijdens fabrieks-of winkelgarantie. Als er sprake is van een ondeugdelijk product en de fabriek rekent kosten, dan betaalt de verkoper. Bewijslast ligt bij  de fabriek of de verkoper.. N.B. Fabrieks- of winkelgarantie is een extra. Tijdens deze periode hoeft vaak niet te bewijzen dat u het correct heeft gebruikt. De verkoper kan wel laten onderzoeken of het artikel door uw toedoen is stuk gegaan. Verkoper is aanspreekpunt.

Gebrek na garantie. U heeft recht op een deugdelijk product zolang u dat mag verwachtenten. Bepalend s o.a. merk, prijs en reclamebeloften. De verkoper moet gratis repareren. Bij een ondeugdelijk product zijn de onderzoekskosten ook voor de verkoper..Bewijslast bij de koper. Hoe: geef een zo duidelijk mogelijk omschrijving van het problerm. Schakel een 3e partij als defabrikant of winkelier zegt dat het u eigen schuld is. Bewijst de derde partij dat het om een ondeugdelijk product gaat, dan zijn de onderzoekskosten voor de verkoper.

Volgens mij is het laatste stukje niet gedaan. Biedt volgens mij mogelijkheden.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #20 Juni 11, 2015, 21:09:10
edit2Rapporteer  
@Gilion
Op zich klinkt jou verhaal goed mogelijk, rare is dan wel dat de topsheet nergens loszit / open is (zowel boven als onder niet)
@Gert
Aankoopdatum volgens factuur : 19-04-2014
Eerste mail richting Zeeko : 10-03-2015
Ten tijde van de schademelding was het board dus 11 maanden oud, dat hij 4 maanden niet gebruikt is binnen die periode maakt voor de garantie e.d. natuurlijk niets uit.
KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #21 Juni 11, 2015, 23:44:55
edit2Rapporteer  
Het gaat om punt 2. Met Zeeko in overleg gaan en melden dat zij dit onderzoek moeten betalen, aangezien zij geen nederlands verkooppunt meer hebben.  Ik zou in dit geval een onderzoek laten doen door een goede boardbouwer. Je krijgt duidelijkheid of het ondeugdelijk product is of dat het komt door bijvoorbeeld een verkeerde landing. Is het ondeugdelijk kun je een nieuw board eisen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #22 Juni 11, 2015, 23:45:22
edit2Rapporteer  
In dit hele geval moet het niet uitmaken hoe de onderkant van het board eruit ziet. Zolang daar alleen slijtage op te zien is die oppervlakkig is en niet extreem diepe krassen maakt dat niet uit.

En verder is het heel eenvoudig te stellen door in één keer te zeggen dat de importeur gestopt is. Ik heb er verder geen verstand van maar het lijkt mij dat lopende zaken gewoon afgehandeld dienen te worden.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #23 Juni 12, 2015, 09:12:43
edit2Rapporteer  
Ik vind het wat lastig om te beoordelen zonder het board in het echt te zien... Maar als ik kijk naar de laatste foto lijkt de beschadiging helemaal door te lopen naar de zijkant van het board.
Bij de tip van het board zie je duidelijk een langwerpige bobbel, maar je ziet ook een scherpe vervorming van de paarse/witte lijn met 'Ze Ze Ze' er in die naar de zijkant van het board doorloopt.

Mij lijkt dat zo'n bobbel alleen maar kan ontstaan als de topsheet meer heeft "uitgezet" als het materiaal waar ie op geplakt is.. Een waterbubbel lijkt me onwaarschijnlijk omdat de vervorming zo langwerpig is en diagonaal. Water wat doortrekt in het hout zou, lijkt mij, eerder in de lengte richting van het board een vervorming geven (met de nerf van het hout mee), en veel breder (ovaalvorm) zijn.

Ik zou ook zeggen dat deze vervorming is ontstaan door het buigen van het board.
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #24 Juni 12, 2015, 09:13:30
edit2Rapporteer  
@Henk
Ben het eens dat de krassen niets uit mogen maken op de onderzijde.

Van een kalle kip kun je niet plukken, dus bij de importeur kun je niet terecht.

Echter komt Zeeko terug met een antwoord wat ik al eerder zij. Het lijkt erg sterk op een verkeerde landing.

Reactie Zeeko:
"Look at the board, there is a lot of ripping, I'm 95% sure that the rider destroy the board on the beach doing some tricks on the ground or other.
To be sure, he can send me back the board for expertise."

Geen slecht idee om er een onafhankelijk board bouwer expert er naar te laten kijken hier in NL. Scheelt je iig de verzend kosten. Alleen zou ik dit wel eerst met Zeeko overleggen i.v.m. het vervolg traject.

Laat even weten wat je ermee wilt doen en of je nog een adres nodig hebt van een expert.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.