NKV - ALV 2015

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #25 Juli 12, 2015, 07:43:59
edit2Rapporteer  
Een constructie met twee voorzitters is op zijn zachtst gezegd apart. Twee kapiteins ' op een water makend schip?
Afijn, van Chris en Matthijs geloof ik in hun oprechte bedoelingen, en wens ze veel succes.
Maar waarom is iemand door de aanwezige leden die de situatie Tom niet wil ophelderen, gekozen in het bestuur?
Waarom is Tom verdwenen uit het NKV, terwijl hij aangeeft niet weg te willen maar bang is voor juridische gevolgen om wat te zeggen?

Hele vreemde start, en er is mijn inziens heel veel puin te ruimen voordat de club zich weer kan richten op o.a. spotbehoud, jong talent & de sport promoten.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #26 Juli 12, 2015, 09:07:15
edit2Rapporteer  
Ik neem aan dat ze heel snel met een taakverdeling komen, lijkt me in elk geval zeer verstandig om te doen.

Ik blijf het verder vreemd vinden dat een bestuurder die in een eerdere stemming wordt weggestemd, wil blijven zitten in een nieuw te vormen bestuur. Welk belang zit daar achter?

Maar goed voor mij is dat allemaal niet interessant meer, heb m'n pasje doormidden gescheurd en per aangetekende brief lidmaatschap opgezegd.

Voor 15 euro via sportzeker een secundiare WA-verzekering afgesloten.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #27 Juli 12, 2015, 11:06:51
edit2Rapporteer  
Ik blijf het verder vreemd vinden dat een bestuurder die in een eerdere stemming wordt weggestemd, wil blijven zitten in een nieuw te vormen bestuur. Welk belang zit daar achter?

Feddo heeft zelf aangegeven 'dat het hem alleen gaat om een fundamentele overdracht van informatie aan de beide nieuwe voorzitters.'

Kortom, als hij aanvoelt wat bij de NKV leden leeft , zou hij zelf ook al na pakweg 3 maanden zijn hachje kunnen pakken... Tenslotte heeft bij de stemming rond zijn persoon de aanwezige groep overduidelijk blijk gegeven dat hij niet meer geapprecieerd is.
Daarbij gaf hij zelf al aan dat hij om persoonlijke redenen (voor de formatie van dit nieuwe bestuur) niet meer als voorzitter/bestuurder wil aanblijven.



Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #28 Juli 12, 2015, 12:27:22
edit2Rapporteer  
De geloofwaardigheid van deze club is totaal verdwenen. Statuten worden alleen nageleefd op het moment dat het even makkelijk uitkomt.

Statutair vastgelegd moet er binnen 6 maanden na het verenigingsjaar een Leden Vergadering gehouden worden.
Met alle ellende van de afgelopen maanden is het te begrijpen / kan ik mij niet onttrekken aan het gevoel dat het bestuur niet op al te veel aanwezigen zat te wachten dus doen we het maar als 2/3 van Nederland op vakantie is?  Je zou je kunnen afvragen of de afgelopen Leden Vergadering rechtsgeldig is.........

Statutair is de benoeming van bestuursleden voorbehouden aan de Leden Vergadering.  Opmerkelijk dat het bestuur in 2014 , zonder de leden op welke wijze dan ook te informeren, een nieuwe voorzitter bij de KvK inschrijft.   Dit was een "vergissing"  zeggen ze dan. ( zo van, je steelt kleding in een winkel en als je buiten gesnaaid wordt dan hangen we de boel snel terug , oeps sorry foutje?  )  Als je je dan bedenkt dat de betreffende persoon een universitair geschoold jurist is kun je toch echt vraagtekens zetten bij het gegeven "oeps sorry dit was een vergissing" ?

Op het mutatieformulier van de KvK staat duidelijk vermeld dat de benoeming  conform de statuten van de vereniging is. Zet je daar als bestuurder je handtekening onder dan kun je je afvragen of hier , naast het handelen in strijd met de statuten,  ook sprake is van valsheid in geschrifte?

Statutair is vastgelegd dat de Leden Vergadering een kascontrole commissie benoemt.  Opmerkelijk gegeven is het feit dat de kascontrolecommissie over het afgelopen jaar door het bestuur zelf is uitgeroepen. Zo van wij van WC eend adviseren......?     Dat dan 1 van deze kascontrolecommissieleden vervolgens als penningmeester plaats neemt in het bestuur is dan naar mijn mening , helemaal in de context van de huidige situatie "bijzonder" te noemen.
Daarnaast is tijdens de afgelopen Leden Vergadering geen nieuwe kascontrolecommissie benoemd.  ( of ik heb wat gemist? )  Stond overigens ook niet op de agenda dus dan moet je niet klagen als er zich geen vrijwilligers aanmelden. Voor mij een signaal dat het bestuur gewoon door gaat op de manier waarop ze bezig zijn geweest.....

Ik heb regelmatig de uitspraak / het excuus  gehoord "het zijn vrijwilligers" . Op zich heel begrijpelijk maar als je de functie van bestuurder van een landelijke vereniging betrekt  neem je een bepaalde verantwoordelijkheid op je. De leden van de vereniging spreken bij jouw verkiezing als bestuurslid hun vertrouwen in jou uit . Deze verantwoordelijkheid is mijns inziens niet vrijblijvend, je moet het anders gewoon niet doen. Tijdens de Leden Vergadering werd er als excuus "gebrek aan tijd"geroepen.  Naar mijn mening is dit geen excuus, nogmaals je gaat als bestuurslid een bepaalde verantwoordelijkheid aan, heb je te weinig tijd dan moet je dat gewoon niet doen.

Voor wat betreft mijn eigen situatie binnen de NKV:  
Kom je als bestuur in een onderlinge conflictsituatie waarbij er op een gegeven moment geen oplossing meer te vinden is? Dan leg je deze situatie voor aan de leden door het uitroepen van een Leden Vergadering. De mogelijkheden hiervoor zijn uitvoerig in de statuten en wetgeving (verenigingsrecht) beschreven en daar heb je echt geen universitaire opleiding voor nodig.

Zoals Michiel al eerder benoemde, de constructie van 2 voorzitters is ( zachtjes uitgedrukt ) opmerkelijk zo niet ( statutair gezien) onmogelijk. Ook is het statutair gezien niet mogelijk om bestuursleden voor 1 jaar te kiezen.  Ik meende Feddo al te horen roepen "Nee hoor, dit is voor 3 jaar" ( ff op safe spelen:  ik kan mij daar natuurlijk in vergissen......   )

Het bestuur verwijt mij dat ik interne zaken naar buiten heb gebracht. Ikzelf heb alleen een publiekelijke mededeling gedaan dat men mij heeft uitgeschreven bij de K.v.K. en dat ik graag had gezien dat men deze kwestie aan de leden had voorgelegd. Ikzelf ben van mening dat je als bestuur  helemaal in het geval van bestuursmutaties een informatieplicht en verantwoording aan de leden van de vereniging verschuldigd bent. ( naar mijn mening) Achterkamertjes politiek hebben we in Den Haag al voldoende en past naar mijn mening al helemaal niet in de kitesurfsport. Verder heb ik mij, publiekelijk niet in de discussies op de diverse fora in gemengd .

De toekomst?  
Op persoonlijk vlak ben ik  ( ook al zou ik het niet eens willen) gedwongen om via de juridische weg stappen te ondernemen.

Belangenbehartiging van de kitesurfsport?
Op het gebied van wetgeving , Natura 2000 , BPR  enz is er nu geen tot weinig kennis en ervaring  binnen deze club meer aanwezig. Ik heb tijdens de ledenvergadering aangegeven om deze kennis / ervaring binnen het bestuur te willen continueren. Hiervoor was duidelijk geen behoefte. So be it.

De positie / geloofwaardigheid van de NKV als gesprekspartner in de diverse processen is, zolang er nog "oude bestuursleden" zitting hebben,  naar mijn mening nul komma niks. Op de agenda staan eigenlijk geen nieuwe zaken. Spot / locatie behoud zijn we al jaren mee bezig. Veiligheid idem dito, niets nieuws onder de zon..........  

Overall moeten we natuurlijk niet de realiteit uit het oog verliezen. Ging het allemaal zo slecht? Nee, helemaal niet. De NKV heeft ( of had? ) een uitstekend netwerk en werd door alle betrokken partijen  gezien als volwaardige partner. Spotbehoud ging prima en ook op het gebied van Natura 2000 hadden we duidelijk invloed / hebben we goede zaken gedaan.  Bij alle problematiek heb ik geen woord over de kitesurfmaterie zelf gehoord. Het waren allemaal "bestuurlijke problemen"  

Tja, zit je er voor je eigen ego of sta je in dienst van de sport?  

Ikzelf ben er trots op wat er de afgelopen jaren is bereikt. Ik ben van mening dat ik mij volgas en geheel integer in het belang van de kitesurfsport heb ingezet. En dan kunnen ze mij ( voor mijn gevoel ) als een zak vuilnis aan de kant van de weg zetten, dat kleine stukje trots pakken ze mij niet af.

Tot later op het water

 







/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #29 Juli 12, 2015, 12:55:10
edit2Rapporteer  
amen!!

Je hebt helemaal gelijk omtrent Feddo zijn belachelijke uitspraak (Juist hij had hier beter zijn mond kunnen houden... maar ja hij zat nu weer safe!?! ...for the moment being  Wink) Verder werd het bestuur te vaak verdedigd door onwetenden met de opmerking 'het zijn allemaal vrijwilligers!' Ook Jerre heeft  zich hier niet helemaal kleurloos neergezet.

Of je vrijwilliger bent of betaald wordt doet er niet toe, als je je beschikbaar stelt om bestuurder te willen zijn, mag je verwachten als lid dat degene weet waar hij of zij zich mee bezig houdt... hier klaarblijkelijk niet.
Als dan structurele kritiek en open vragen geuit wordt vanuit de leden, waarna door het zittende bestuur wel erg transparant de hakken in het zand gezet worden en kinderlijk verdedigd wordt, dan geeft het aan dat het desbetreffende bestuur zijn verantwoordelijkheden niet kent, niet wil kennen en er niet mee weet om te gaan.

Durf dat dan toe te geven en geef in ieder geval fatsoenlijk toe waar het is mis gegaan, waar de pains liggen en waar het wel goed is gegaan, kortom trek lering uit een afgelopen periode. Communiceer dit, je vertegenwoordigd tenslotte een grote groep leden die je deze ontwikkelingen en antwoorden verschuldigd bent.
Dat is de hele avond niet gebeurd, erger nog de meeste van ons zijn met meer vragen weggegaan als dat ze met vragen naar de vergadering zijn gekomen.

Dat zet te denken.

Vwb de nieuw aan te treden 2 voorzitters moet er ook een finale oplossing gevonden worden. Het kan gewoon niet. Punt!
1 van beiden zal bestuurder moeten worden maar geen voorzitter. Wie dat zal zijn moet asap bekend worden gemaakt.

Verder zal er duidelijke openheid naar buiten moeten komen hoe het vraagstuk rond de webpage opgelost gaat worden en wie het gaat uitvoeren. Met alle respect, maar het mag niet zijn dat beide nieuwe voorzitters onbesproken hun private belangen (dubbele agenda) plotseling in nieuwe strategien gaan verwerken.

Dit is op de vergadering vreemd genoeg niet meer besproken en voor mij een wezenlijk open vraagstuk.

Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #30 Juli 12, 2015, 12:59:02
edit2Rapporteer  
Het was een zware hap die ALV, de uitkomst is totaal niet wat ar ik achter sta, maar goed dit de uitkomst van de stemming geld.
Rare was wel dat we maar op 1 voorstel kondem stemmen.. (dus de kiter werd in een communistische vogelgebied gedreven, waardoor er bepaalde kiters rare sprongen namen).

Ook wat ik raar vind/vond dat een vereniging vand 3500 plus leden zijn of haar leden kon niet kan optrommelen.. waar ik nu me wel afvraag; Hoeveel leden weten dat ze daadwerkelijk ze lid zijn?
 
Verder ik heb me kapot zitten irriteren aan de agrissieve houding van Feddo. Hij is in mijn ogen de grote stoor factor is binnen de NKV. Hij maakt de dialoog tussen de problemen omtrent Tom en NKV onmogelijk. Alles wat hij zei of deed waren niet onderbouwd en kon niks aantonen of laten zien. (zeer slecht voorbereid)
Trieste kerel.

Die nieuwe kerel Hans, klonk goed, spontaan en hopelijk gaat hij doen wat hij beloofd maar wat ik weer niet begrijp dat er dan geen samen werking met Tom (het boegbeeld van de NKV, de loopende encyclopedie omtrent regelgeving, natura shit, etc) niet is opgenomen?!
Gaan we weerderom gaan ze het wiel opnieuw uitvinden?!

Ik hoop dat ze dinsdag bij hun eerste meeting van het nieuwe bestuur en zich aan hun woord gaan houden, alsnog beroep doen op Tom en dat er niks in een doofpot word gestoken..

Succes en laat ons weten over voortgang..

@klaas Aloha, afgaant tij, ZW?

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #31 Juli 12, 2015, 13:06:20
edit2Rapporteer  
Idd dit viel erg veel leden op. Als Feddo prima werk had verricht, waarom verschool Feddo zich continue (als voorzitter!!!) in aggressieve aantijgingen en verklaringen. Waarom zette hij zich als voorzitter niet in om op een nette manier ons uitleg te geven en Tom, de persoon in kwestie, normaal en professioneel zijn werk en input te beoordelen? Waarom moest alles achter gesloten deuren blijven als het bestuur zulk fantastisch werk had afgeleverd??

Tom werd als rotte vis behandeld, zelfs op navraag van een niet ontvangen jaaropgaaf is tot op heden geen stap gezet door het bestuur. Pas op onze concrete vragen en verzoek op fatsoenlijke ondersteuning voor Tom werd schoorvoetend toegegeven dat dat allemaal wel netter afgehandeld kon worden... maar het waren derden die verzaakt hadden.

Pardon, zo'n bestuur moet ons VERTROUWEN geven...



schater Raaaat..! vanaf 6PM  Wink
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #32 Juli 12, 2015, 23:38:50
edit2Rapporteer  
Ik overwoog een tijd terug nog om lid te worden. Want ja, zo'n vereniging zet zich toch in voor de leden, en dit kan goed zijn voor het openen van nieuwe spots en behoud van oude. 

Toen begon die hele soap... en het lijkt alleen maar erger te worden...

Nou mij zul je voorlopig niet als lid zien. En ik ben vast niet de enige die alle verhalen volgt op diverse sites. Zorg eerst maar dat de zaakjes voor elkaar zijn.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #33 Juli 13, 2015, 12:49:00
edit2Rapporteer  
Ik weet niet of dit een slechte zet is op dit moment.
Laten we eerst even een week of wat afwachten wat er gaat gebeuren. Chris Immers heb ik wel vertrouwen in, daar hij echt een hart heeft voor de sport. Over Matthijs hoor ik ook geen verkeerde verhalen. Twee kapiteinen op 1 schip is niet goed, maar het is niet hun primaire doel om ook daadwerkelijk voorzitter te blijven. Ze willen de vereniging terug op poten zetten, en dan overdragen aan een nieuw bestuur.

Hopelijk komt het snel goed met Tom en het NKV.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #34 Juli 13, 2015, 12:51:24
edit2Rapporteer  
Faxie, wanneer je de kitesport in nederland verder wil helpen dan is aan de zijlijn wachten  tot alles goed gaat niet de meest effectieve wijze.

Wat betreft de uitkomst van de ALV:
Feddo heeft ten overstaan van de ALV aangegeven dat hij met 3 maanden klaar zal zijn met het afronden met zijn evaluatie van verzekeringen. Daarna stop hij met actief NKV werk.

Matthijs en Chris hebben beiden naar mij aangegeven dat zij het hoogste prioriteit  geven om Tom zo snel mogelijk uit de problemen  te helpen.
Tom is ooit minder gaan werken bij zijn andere baan, om met meer voor de kitespo(r)t te kunnen doen. Uitgangspunt bij zijn vergoeding was dat hij hier niet financieel slechter van zou worden. Matthijs en Chris onderschreven gelukkig beiden dat dit uitgangspunt ook nu in deze situatie door de NKV zou moeten worden gehanteerd.

Concreet zou dat volgens mij moeten betekenen dat de stelpost in de NKV begroting niet zou moeten opgaan aan een advocaat tegen Tom, maar een compensatie/ vergoeding voor Tom.

Normale verenigingen voeren geen rechtzaken tegen de personen die het allermeeste voor de vereniging hebben gedaan. Zij maken deze personen meestal erelid.
 
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #35 Juli 13, 2015, 15:24:43
edit2Rapporteer  
Nou betalen voor iets wat overduidelijk momenteel niet deugt ga ik niet doen. Kan m'n geld wel beter spenderen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #36 Juli 13, 2015, 18:47:00
edit2Rapporteer  
Jaren heeft het NKV gedeugd. En nu door een snelle groei en uitblijvende professionalisering gaat het mis. En dan wordt heel snel de handdoek al in de ring gegooid. Beetje overdreven, niet?
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #37 Juli 13, 2015, 19:28:45
edit2Rapporteer  
Elke keer komt de kwestie Tom weer naar voren zonder dat we nu precies weten hoe de vork in de steel zit wegens geheimhoudingsgeneuzel. Hoe het ook zit, het boeit me eigenlijk niet eens. Tom heeft wat mij betreft gewoon recht waar een ieder ander in zo'n situatie ook recht op heeft. Doe dat en klaar, verder gaan, dat dit door blijft etteren is niet goed, voor geen vd betrokkenen. Hopelijk komen het nieuwe bestuur en Tom er snel uit.
Walt0r

Berichten: 542
Antwoord #38 Juli 14, 2015, 12:09:54
edit2Rapporteer  
Ik ben een van de voorstemmers van hoe het bestuur er nou uitziet, ik zou graag dit willen motiveren waarom ik voor de gekozen constructie heb gestemd;

Tom zit boordevol kennis, ambitie en goede ideeën voor de sport, en helaas is er een conflict met Tom, dat moet opgelost worden, pas als dit conflict is opgelost vind ik dat Tom zich verkiesbaar moet stellen. Reden dat ik vind dat eerst het conflict opgelost moet worden is omdat er waarschijnlijk financiële consequenties voor de vereniging aan de oplossing vast zitten. Als Tom nu als bestuurslid gekozen was, zal Tom als bestuur zichzelf financieel moeten helpen, ik ben daarom van mening dat dit geen wenselijke situatie is.

het aangepaste bestuur, onder regie van Chris en Matthijs ziet de huidige problematiek als een project om dit binnen een jaar op te lossen, daarna zal er een nieuw bestuur gekozen worden, daarvoor zullen alle zeilen bijgezet moeten worden en ik denk dat Chris en Matthijs dit kunnen en heb daar vertrouwen in, de reden van mijn vertrouwen voor Chris en Matthijs heb is dat zij mij het gevoel gaven dat ze op vlak van samenwerken zitten en niet op weerstand, mijn inziens essentieel om moeilijke zaken op te lossen.

Wat ik hoop:
Dat het aankomende jaar het conflict met Tom wordt opgelost. Jongens zoals Marco, Mark en Tom die echt wel goede ideeën hebben over waar het heen moet met kitend nederland, maar ook dat andere mensen die zich in willen zetten voor de sport, zich dit jaar profileren en hun plannen aan de leden presenteren, zodat er bij een volgende ledenvergadering een nieuw bestuur samengesteld kan worden met mensen die hun ideeën eerst hebben gedeeld, en dat door een grote opkomst bij de volgende alv een duurzaam bestuur gekozen wordt, waar het bestuur uit conflictloze mensen bestaat.

Wat ik denk
Ik denk dat er een kans ontstaat voor al diegene die willen dat de NKV verandert.

tot slot
Wat ik nog wel gezegd wil hebben is dat op een essentieel moment bij het eerste gesprek met provincie Groningen over Natura2000 Zuidlaardermeer, de nieuwe regiovertegenwoordiger Hans was afgereisd naar Groningen om ons te helpen met spotbehoud Zuidlaardermeer, en daar gaat het om; Spotbehoud! Dan zie je waarom je lid bent, NKV zit er dan namens ruim 3000 leden, dat is kritieke massa waar overheden gevoelig voor zijn, als wij met Kiteplouggrunn namens 25 locals van het Zuidlaardermeer hadden gezeten was de kans groot dat dit anders was gelopen...

We moeten er gewoon uitkomen met z'n allen, klote verdeeldheid bah
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #39 Juli 14, 2015, 12:46:24
edit2Rapporteer  
Dat is exact hoe ik er ook in sta Walter. Feddo had aangegeven ongeveer drie maanden nodig te hebben om de lopende zaken af te ronden. Hoe lang hij daarna nog kan aanblijven laat ik aan de nieuwe voorzitters zolang ze mee wegen dat Feddo in de eerste stemming met grote meerderheid weggestemd werd.

Laten we ons allemaal inzetten voor een sterk NKV en geen verdere verdeeldheid zaaien want daar verliezen we op de langere termijn meer mee dan ons lief is.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #40 Juli 14, 2015, 13:34:50
edit2Rapporteer  
Amen.

Key is dat NKV de leden betrekt en informeert in plaats van zoveel mogelijk buiten probeert te sluiten.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #41 Juli 14, 2015, 14:45:17
edit2Rapporteer  
Ik ben er eigenlijk wel klaar mee.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #42 Juli 23, 2015, 13:30:14
edit2Rapporteer  
in afwachting van de notulen..........
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #43 Juli 23, 2015, 15:48:27
edit2Rapporteer  
Ik ook...

Verder ben ik benieuwd of de gekozen bestuurders inderdaad (zoals mij in de wandelgangen na de vergadering toegezegd) contact hebben opgenomen met een voormalig bestuurder en regiocoordinator om in redelijkheid en zonder advocatuur een lopend conlflict netjes op te lossen.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #44 Juli 24, 2015, 16:49:38
edit2Rapporteer  
Check je mail, de notulen zijn verstuurd.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.