Downwind Jericoacoara - Parnaiba

harryCab

Berichten: 316
Juni 14, 2015, 13:22:10
edit2Rapporteer  
Eind okt weer naar Brasil. Vanuit Cumbuco een aantal keer de downwinder naar Jeri gemaakt.

Willen nu vanuit Jeri downwind naar Parnaiba.

Iemand ervaring, tips en vooral is het de moeite waard om deze downwinder te maken? Tot Tatajuba ken ik het gebied....

Cheers!
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #1 Juni 14, 2015, 13:44:53
edit2Rapporteer  
Is vlakbij Barra Grande toch. Er zitten wel stukken aflandig tussen en waar begeleiding van buggy en /of 4 Wheel niet mogelijk is. Ik neem het risico niet ,maar ja wie ben ik Grin . Neemt niet weg dat het een onvergetelijke downwinder gaat worden, zo mooi stukkie ongerept daar  !
harryCab

Berichten: 316
Antwoord #2 Juni 14, 2015, 16:08:48
edit2Rapporteer  
Klopt, richting Barra Grande.
Tegenwoordig mag de buggie/4*4 vanuit Cumbuco richting Jeri ook niet meer overal meer op het strand. Ook hier af te toe zonder begeleiding. Maakt het weer wat spannender! Wink
kees69

Berichten: 280
Antwoord #3 Juni 15, 2015, 14:51:52
edit2Rapporteer  
Zit hier ook naar te kijken. Ben vorig jaar met downwind kite safari van Cumbuco naar jeri geweest.
Prima geregeld, met goede begeleiding en pousada's. Nu hebben ze ook de trip van jeri naar Parnaiba, 5 dagen maar is maar 2 dagen downwind. De andere 2 dagen zijn een dag in barra grande en in een delta. Staat wel bij dat de 4x4 op strand mee rijdt
Hebben ook nog 9 dagen exploring the north...voor "slecht's" 1720 euro !!! Dus de 5 dagen zal wel iets
van 800 euro zijn....ook niet echt een koopje
harryCab

Berichten: 316
Antwoord #4 Juni 15, 2015, 19:06:53
edit2Rapporteer  
Fikse prijzen voor een relatief goedkoop gebied (na Jeri dan).
Zal m'n contacten in Jeri eens mailen, zo moeilijk en kostbaar hoeft het niet te zijn ;-)
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #5 Juni 15, 2015, 21:48:13
edit2Rapporteer  
Dat is juist het vreemde , hoe meer noordelijk des te hoger de prijzen. 2 maal barra grande en surroundings gedaan en het bleek dat maaltijden en pousada's daar fors aan de prijs zijn in vergelijking met Komboek,terwijl het nivo hetzelfde is ....  Vandaar voor mij voorlopig geen Brasil meer. Dit jaar weer naar SA , ook zeer zeker de moeite waard Grin Grin met betere prijzen......
kees69

Berichten: 280
Antwoord #6 Juni 15, 2015, 22:27:38
edit2Rapporteer  
Nou mocht je wat beters tegen komen, post het ff. Ga ook nog zoeken, want downwinders zijn toch wel erg leuk. Rond de 800 is idd erg duur voor 5 dagen, en dan moet je nog zelf naar Jeri ook.
harryCab

Berichten: 316
Antwoord #7 Juni 16, 2015, 07:57:30
edit2Rapporteer  
Strange, maar goed...ziet er wel fantastisch uit. Ticket via TAP was igg niet zo duur (Euro 596) dus dat valt dan weer mee.  En het voordeel van Brasil, iedere dag wind!! SA doen we wel met O&N :-)
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #8 Juni 16, 2015, 08:14:56
edit2Rapporteer  
afgelopen winter in Brazilie (jeri) geweest. Downwinders zijn inderdaad erg aan de prijs. Wat je ook kan doen is je door een buggy als een taxi weg laten brengen. Zo hebben wij een downwinder gemaakt van 25km. Er volgt dan geen buggy over het strand maar dat hebben we in nederland ook niet toch?
verder sluit ik me aan bij @laurens dat SA veel vetter is. Afgelopen winter voor brazilie daar gweest en daar meer lol gehad. Auto huren is erg goedkoop waardoor downwinders ook een stuk makkelijker worden!

al is het warme water en de warmere temperaturen in brazilie ook wel erg lekker Grin
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #9 Juni 17, 2015, 00:35:00
edit2Rapporteer  
spots vergelijken en niemand heeft het over de swell condities daar gaat het toch over in een dw of ben ik nu gek. begin steeds verder van dat kiteboarding af te staan of lijkt het maar zo...
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #10 Juni 17, 2015, 07:55:53
edit2Rapporteer  
Kiteboarden is met een twintip, net als wakeboarden. Wat jij doet is kitesurfen Martijn.

Maar ben wel benieuwd hoe de golven daar zijn, al heb je wel mini kites nodig met die harde wind in het noorden.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #11 Juni 17, 2015, 09:21:16
edit2Rapporteer  
De golven zijn wel oké .Langs de Brazilië NO kust staan nou eenmaal geen lijnen zoals in SA of iets dergelijks.Er zijn wel een paar mooie spots met swell,zoals Taiba,Paracuru,tussen Prea en Jeri en tussen Tabuba en Cauipe etc etc ,maar dat zijn relatief kleine afstanden waar desalniettemin  heel leuk gewaved kan worden.Maar ja die Braziliaanse kust is honderden km lang met mooie landschappen .Ik pak meestal mijn twintip ook mee omdat er ook zeer fraaie vlakwaterspots zijn onderweg Grin Gewoon genieten!!!
harryCab

Berichten: 316
Antwoord #12 Juni 17, 2015, 18:50:47
edit2Rapporteer  
Precies Laurens. Daarnaast moet je ook een beetje geluk hebben met het tij en/of volle maan. Maar goed, ik ga zowel op surfboard als twintip (vind ik beide leuk).
En aan swell zonder wind heb je als kiter ook niet zoveel (los van golfsurfen)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.