Starters set, North Neo/Evo/Rebel, Cabrinha Radar, Naish Park .....

PvanEE

Berichten: 66
Antwoord #25 Juli 08, 2015, 21:18:22
edit2Rapporteer  
Zelf heb ik het Kiten onder de knie gekregen met de Cabrinha Switchblade. Top kite, heel vergevingsgezind. En hele goede low end en high end. Laatst weer een switchblade 2015 gekocht bij Kiteventure.
Andere merken weinig of niet gevaren moet ik eerlijk zeggen.

Suc6 met je aanstaande aankoop  ThumpsUp
surf-bert

Berichten: 81
Antwoord #26 Juli 08, 2015, 23:43:29
edit2Rapporteer  
Switch heeft momenteel een actie met de nieuwe Element. Een 13m + board + bar komt neer op 1480,- gloednieuw.

Da's ook zo gek nog niet, ken de kites en boards niet zo goed. Geldt trouwens ook voor de nitro freeride.

De element is dan weer 13m, lijkt me weer aan de grote kant.

Blijft lastig .....
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #27 Juli 08, 2015, 23:47:22
edit2Rapporteer  
Switch heeft momenteel een actie met de nieuwe Element. Een 13m + board + bar komt neer op 1480,- gloednieuw.

Da's ook zo gek nog niet, ken de kites en boards niet zo goed. Geldt trouwens ook voor de nitro freeride.

De element is dan weer 13m, lijkt me weer aan de grote kant.

Blijft lastig .....

Ik weeg net iets minder dan jij. Ik kan de 13 op m'n twintip varen vanaf 13 knopen gok ik, kan 'm houden tot zeker 24 knopen.

Het board is meer freestyle gericht dan freeride overigens. Niet zo super comfortabel in chop.
surf-bert

Berichten: 81
Antwoord #28 Juli 09, 2015, 00:05:15
edit2Rapporteer  
Vrij breed board zag ik. Bedoel je de 41.5 of 43cm breedte?

En wat is de levertijd voor zin switch setje? Wil snel varen
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #29 Juli 09, 2015, 00:47:29
edit2Rapporteer  
Vrij breed board zag ik. Bedoel je de 41.5 of 43cm breedte?

En wat is de levertijd voor zin switch setje? Wil snel varen

Ik heb zelf de 41,5, maar als je over de 80 weegt zou de 43 wel wat beter moeten zijn.

Onder 5 werkdagen normaal gesproken. Ze worden geleverd vanuit Engeland.

De Nitro is de freestyle/boost/hangtime kite. Element wave/freestyle en geschikter voor beginners.

Maar ik zou mezelf wel gewoon nog even goed orienteren als ik jou was. Er is verschrikkelijk veel keus.
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #30 Juli 09, 2015, 18:22:03
edit2Rapporteer  
Als beginner zou ik altijd kiezen voor een reseller die je face to face en telefonisch kunt spreken. Ook met garanties zit je vaak vast aan mail adressen waarbij je maar weer moet wachten op een antwoord dat negen van de tien keer niet bevredigend is door miscommunicatie.

zag op marktplaats ook nieuwe beginnersetjes van Zian voorbij komen voor erg weinig geld. Deze koop je bij een reseller en schijnt ook nog goede kwaliteit te zijn.

Moet wel zeggen dat de switch liter van faxie er ook goed uitzien;)
surf-bert

Berichten: 81
Antwoord #31 Juli 11, 2015, 11:45:24
edit2Rapporteer  
Ben ook nog tegen de ATV Fluid aangelopen. Dat scheelt wel even qua prijs vergeleken met North of Cabrinha etc .....990 euro voor een 12m starterset .....

Lees ook goede ervaringen met gebruikers hier op het forum. Is Fluid een bekend merk op de Nederlandse markt?

Dank als iemand hier ervaring mee heeft en zijn/haar reactie wilt delen.

grt bert
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #32 Juli 11, 2015, 12:15:41
edit2Rapporteer  
Ben ook nog tegen de ATV Fluid aangelopen. Dat scheelt wel even qua prijs vergeleken met North of Cabrinha etc .....990 euro voor een 12m starterset .....

Lees ook goede ervaringen met gebruikers hier op het forum. Is Fluid een bekend merk op de Nederlandse markt?

Dank als iemand hier ervaring mee heeft en zijn/haar reactie wilt delen.

grt bert

Ik heb maar één kite hier van gevaren en die ervaring was niet bepaald positief. Wat ik er op het water van zie is dat de kites niet zo mooi en stabiel in de lucht staan dan een North, Cabrinha of een vergelijkbaar merk.
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #33 Juli 11, 2015, 13:55:50
edit2Rapporteer  
Maar met de ATV kite van Fluid is wel de 2e hoogste sprong ooit gemeten.  Tongue Maar ik heb er niet onder gehangen dus kan er weinig over zeggen.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #34 Juli 11, 2015, 14:06:37
edit2Rapporteer  
Niet met Fluid gevaren, maar ze zien er wel degelijker uit dan een North. Maatje van me vaart er mee, en enige onstabiliteit is mij niet opgevallen. De bar doet z'n werk prima, maar ik vond 'm wel erg breekbaar aanvoelen. Vooral de CL.

Het is niet zo'n bekend merk, en volgens mij vooral in NL te vinden. Maar toch zie je er op elke spot op een goede dag wel minstens eentje vliegen.

Nature

Berichten: 1295
Antwoord #35 Juli 11, 2015, 15:48:38
edit2Rapporteer  
Ben ook nog tegen de ATV Fluid aangelopen. Dat scheelt wel even qua prijs vergeleken met North of Cabrinha etc .....990 euro voor een 12m starterset .....

Lees ook goede ervaringen met gebruikers hier op het forum. Is Fluid een bekend merk op de Nederlandse markt?

Dank als iemand hier ervaring mee heeft en zijn/haar reactie wilt delen.

grt bert

Ik heb maar één kite hier van gevaren en die ervaring was niet bepaald positief. Wat ik er op het water van zie is dat de kites niet zo mooi en stabiel in de lucht staan dan een North, Cabrinha of een vergelijkbaar merk.

Gast jij hebt nog nooit met de ATV v6 of v7 gevaren,  Als je wil testen  mag dat EERLIJK wanneer ik er bij ben kan je mij Direct vertellen wat je er van vind  zodat we later geen wellis nietus strijd hoeven krijgen online. 

Fluid bashen is uit de mode omdat alles Al zeker 2 Jaar tiptop in orde is. 
1 op 500 kites afegelopen jaar als Garantie geval moeten behandelen  [lekke bladder bij transport] 

Als er een kite stabiel is en niet uit de lucht te krijgen is dan is het de Fluid ATV wel.  zeker degene met F-tech  = serie v6 en v7.



Bert  ik ben zelf de eigenaar van Fluid kiteboarding  sinds 2013 [ het merk was van een australier vanaf 2007 t/m 2013  EGO V3 / ATV V4 . De  ATV is een zeer goede keuze als beginner kite en je gaat er zeker geen spijt van hebben mocht je daar voor kiezen.  De prijzen zijn inderdaad een stuk lager - Minder werknemers / minder marketing en minder schakels in het retailprocess zorgen hier voor. 
De kites komen uit dezelfde fabriek als  andere grote merken en  qua materialen gebruiken wij ook identieke materialen aan grote merken.
Ons marketing budget is niet zo groot als die van de grote merken. Wij investeren liever in de producten I.P.V heel veel geld uit te geven aan marketing in bladen en online.

Daarmee is vrijwel elke kite die je ziet vliegen verkocht op basis van de goede kwaliteit, after sales en  vliegeigenschappen.

Neem gerust contact op via PM


FAXIE;
Daarom hebben we de bar ook helemaal aangepast  incl QR  de nieuwe bar is per direct beschikbaar  met elke ATV V7 en EGO v6.  de pagina is nog in the making en hopenlijk vanavond klaar.
Fluid stopt dus met de CS series barren en komt met de nieuwe V-Bar

Qua markt zijn inderdaad Nederland, Rusland, Deel van Australie en Canada de grootst verkoop laden.


cheers

Gilion - Fluid kiteboarding
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #36 Juli 11, 2015, 15:56:32
edit2Rapporteer  
Waarom stuur je er niet gewoon één op Gillion, dan kan ik testen wanneer ik kan en wanneer er wind is. Als het echt goed is dan zal ik dat ook zeggen. Maar wat ik afgelopen dinsdag op de Slufter zag was gewoon bedroevend, slappe lijntjes in de bridlle cascade, kites die door de vlagen absurd vervormen etc. Kan eventueel ook met de rider te maken hebben, was ook een prutser die misschien zijn gear niet goed onderhoud.
surf-bert

Berichten: 81
Antwoord #37 Juli 11, 2015, 15:59:52
edit2Rapporteer  
Dank, ik heb net mijn licht weer freeride windsurf set succesvol verkocht op MP binnen 1 dag dus er is budget voor een nieuwe kite set!

De garage ligt vol met surf/sup stuff dus er moest eerst wat uit :-)

Wave windsurf setje houd ik nog even voor stormachtige dagen, eerst het kiten eens onder controle krijgen met licht weer!

En natuurlijk een knoop doorhakken. Ik blijf toch kijken naar een evo of rebel. Zal wel komen omdat ik north surfzeilen heb en ook les gehad met kiteset van north..... Alleen die prijs he, vergeleken met andere opties die wat goedkoper zijn.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #38 Juli 11, 2015, 17:09:17
edit2Rapporteer  
Als beginner zou ik je toch aanraden om met de Evo te beginnen, die kite is een van de stabielste tube kites die er zijn en je kunt er goed mee doorgroeien!
surf-bert

Berichten: 81
Antwoord #39 Juli 11, 2015, 17:46:12
edit2Rapporteer  
Als beginner zou ik je toch aanraden om met de Evo te beginnen, die kite is een van de stabielste tube kites die er is en je kunt er goed mee doorgroeien!

dank Marc voor je feedback.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #40 Juli 11, 2015, 20:05:14
edit2Rapporteer  
Waarom stuur je er niet gewoon één op Gillion, dan kan ik testen wanneer ik kan en wanneer er wind is. Als het echt goed is dan zal ik dat ook zeggen. Maar wat ik afgelopen dinsdag op de Slufter zag was gewoon bedroevend, slappe lijntjes in de bridlle cascade, kites die door de vlagen absurd vervormen etc. Kan eventueel ook met de rider te maken hebben, was ook een prutser die misschien zijn gear niet goed onderhoud.

ik heb geen idee wie het was. Maar even so dan heb jij er dus niet aan gehangen maar heb je iets gezien dat niet klopte.

anyways  ik stuur je niks op omdat ik geen vertrouwen heb op basis van de huidige relatie. Dus als ik er bij ben en de condities heb gezien en de weet dat de kite 100 procent goed is afgesteld  dan mag jij hem hebben.  Als je dan tegengestelde ervaringen hebt met andere riders zegt dat genoeg.
Je hebt simpelweg je kruit bij mij en bij andere behoorlijk verschoten.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #41 Juli 11, 2015, 20:31:22
edit2Rapporteer  
Waarom stuur je er niet gewoon één op Gillion, dan kan ik testen wanneer ik kan en wanneer er wind is. Als het echt goed is dan zal ik dat ook zeggen. Maar wat ik afgelopen dinsdag op de Slufter zag was gewoon bedroevend, slappe lijntjes in de bridlle cascade, kites die door de vlagen absurd vervormen etc. Kan eventueel ook met de rider te maken hebben, was ook een prutser die misschien zijn gear niet goed onderhoud.

ik heb geen idee wie het was. Maar even so dan heb jij er dus niet aan gehangen maar heb je iets gezien dat niet klopte.

anyways  ik stuur je niks op omdat ik geen vertrouwen heb op basis van de huidige relatie. Dus als ik er bij ben en de condities heb gezien en de weet dat de kite 100 procent goed is afgesteld  dan mag jij hem hebben.  Als je dan tegengestelde ervaringen hebt met andere riders zegt dat genoeg.
Je hebt simpelweg je kruit bij mij en bij andere behoorlijk verschoten.

 schater schater schater Sorry maar dit is lachwekkend.

Maar kom maar een keer met 30 knopen ZW naar de Slufter dan zal ik er even aanhangen.
surf-bert

Berichten: 81
Antwoord #42 Juli 15, 2015, 23:53:36
edit2Rapporteer  
Nog weer even on topic, ik kan een jong gebruikte north rebel overnemen uit eind 2014, 12m, met of zonder bar.

Dat zou wel eens een mooie start kunnen zijn, op termijn een 9m erbij, dat zien we wel.
Ben wel gecharmeerd van directe gedrag loaded 5th line en safety/easy relaunch met weinig wind. Ga toch niet echt de golven in met een 12m (kans op vastraken 5th line achter vlieger)

Ik heb inmiddels een brunotti onyx 2014,140x42 instapboard.

Nieuw north vind ik te duur, alternatief is nog nieuwe zian kite (aquila 12m).

We komen in de buurt van keuze.

Iemand goede ervaringen met de rebel?

Dank voor input en meningen zover, en behulpzaamheid met aanbieden testen etc.
surf-bert

Berichten: 81
Antwoord #43 Juli 19, 2015, 09:23:31
edit2Rapporteer  
uiteindelijk een jong gebruikt setje aangeschaft uit 2014, 9/12m North Rebel kites plus 5th element trust bar bar, pomp en trapeze. Ziet er allemaal nog heel goed uit. Was het ritje met de auto zeker waard.

Toch set van 2 kites gekocht ipv starten met 1. Gedachte daarachter is dat ik me niet laat verleiden om met teveel wind toch het water op te gaan met de 12m.

Toch voor het merk gevallen waar ik ook al mijn windsurfspullen van heb.....en waarmee ik ook gelesd hebt.

Boardje had ik al van Brunotti.

Ik zal hoofdzakelijk gaan oefenen bij Oostvoorne kitestrand, misschien ook brouwersdam

Dank voor alle adviezen en meningen, ook aanbod om mee te gaan om een kite te testen van zian, kiteventures, switch, fluid, heb ik ook zeer gewaardeerd.

Wie weet tot ziens op het water! Ik heb er zin in.

Grt bet



surf-bert

Berichten: 81
Antwoord #44 Juli 27, 2015, 19:55:17
edit2Rapporteer  
Nou, inmiddels al een keer gevaren met zowel de 9 als 12 meter rebel. zowaar heen en weer kunnen varen en ook hoogte lopen.

voor zover ik kan beoordelen fijne kites. stabiel in de lucht en goed te houden als de wind toeneemt. ging eigenlijk makkelijker met de 9m en wat meer wind (22-26 knopen) dan de 12m in lichte wind. vooral waterstarten ging makkelijk met de 9m, even licht insturen en overeind.

kite voelt zeer direct aan met loaded 5th line, zeer direct stuurgedrag.

makkelijke relaunch en inmiddels ook al zelf een keer kite geland solo, aan de rand van het windvenster door de kite rustig neer te laten en net boven de grond safety te trekken, ruk aan 5e lijn en kite valt plat neer op de grond.


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.